گوناگون 10:28 - 27 اردیبهشت 1397

کتاب دائم‌الحضور: فلسفه مرگ و میر  منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، آلفونسو لینگس، فیلسوف و نویسنده معروف، در آخرین کتاب خود، از فلسفه‌ای غنائی و میان رشته‌ای سخن می‌گوید که به تازگی در ظرف واقعیت، زندگی و پدیده‌های پیرامون آن معنا پیدا کرده است. لینگس با کمک فلسفه، انسان‌شناسی، رواشناسی، مذهب و علم و دانش سعی در آشکارسازی حقیقتی جهانی دارد که قابل طبقه‌بندی و اندازه گیری نیست. برابری حجم نوشته‌های او از تجارب شخصی خودش و دیگران با نوشته هایش در باب پدیده‌گرایی و پدیده‌شناسی، به مانند برابر دانستن سایه، انعکاس و هاله اجسام با شکل و ظواهر آن‌هاست.

لینگس به همه چیز به دقت می‌نگرد، مهم نیست مذهبی باشد یا رسومی، مریضی باشد یا جنگ، درد و رنج باشد یا که عشق، پدیده طبیعی باشد یا که مصنوع، آتشفشان باشد یا که عروس دریایی، نگاه لینگس همواره با دقت و ظرافت همراه است. دانستن زمان تولد، زمان مواجهه با بیماری‌های فلج کننده یا تصادف، حتی زمان مرگ نیز به شانس وابسته است. چگونه می‌توانیم چنین شانسی را اندازه‌گیری کنیم؟ بعد از رو به رو شدن با تراژدی‌های زندگیمان، چگونه می‌توانیم با خاطره دائم الحضور از دست دادن عزیزانمان کنار بیاییم؟

لینگس با استفاده از تصاویر زنده‌ای که از سراسر جهان می‌گیرد، به بررسی دنیا می‌نشیند. او به تعادل‌سازی محلی و جهانی می‌پردازد، فرهنگ‌ها و ادوار تاریخی گوناگون دنیا را مشاهده می‌کند، به ندای پر شور و حرارت بدن و ذهن گوش فرا می‌دهد.

این کتاب در ۲۴۰ صفحه توسط انتشارات دانشگاه شیکاگو در سال ۲۰۱۸ منتشر شده است.


9781402
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است