استانی 08:21 - 28 اسفند 1397

چهارخطه شدن هراز ۵۰۰۰ میلیارد اعتبار می خواهد

خیرالله خادمی در حاشیه بازدید از جاده هراز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از حدود ۱۰۱ کیلومتر از جاده هراز در حوزه استحفاظی مازندران تاکنون ۶۶ کیلومتر به طور کامل تعریض و چهارخطه شده و زیربار ترافیک قرار دارد.

وی با بیان اینکه جاده هراز به علت کوهستانی و صخره‌ای بودن یکی از سنگین‌ترین پروژه‌های مهم و پیچیده راه سازی در کشور است، ادامه داد، برای سال ۹۸ حدود ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای ادامه تعریض و باقیمانده مسیر چهار خطه شدن جاده هراز اختصاص داده که برای شتاب بخشیدن به روند اجرای طرح باید از دیگر منابع اعتباری کشور استفاده کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور ابراز امیدواری کرد: دولت مصمم است حداقل تا پایان سال ۹۹ طرح تعریض و چهار خطه شدن جاده هراز به عنوان یکی از مسیرهای پرتردد شمال کشور به پایتخت را به پایان برساند.

اختصاص ۷۵۰ میلیارد تومان برای آزاد راه‌های شمال

خادمی با اشاره به اینکه عملیات راه سازی در دیگر جاده‌های مازندران و گیلان که به تهران منتهی می‌شود با روند خوبی توسط وزارت راه و شهرسازی در دست اقدام است، گفت: متأسفانه وضعیت کوهستانی و پیچیدگی زمین شناسی در جاده‌های شمال کشور، طرح‌های راه سازی را در این منطقه به نسبت دیگر مناطق کشور با سختی زیادی مواجه می‌کند واین وضعیت باعث تأخیر چند سال در برخی طرح‌های راه سازی می‌شود.

وی ادامه داد، که با این وجود تاکنون جاده فیروزکوه به سوادکوه به پایان رسیده و بخشی از مسیر جاده هراز و نیز آزادراه تهران به شمال به پایان رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه امسال برای آزادراه شمال ۷۵۰ میلیارد تومان هزینه شده که اعتبار قابل توجهی نسبت به سال‌های گذشته بوده است، گفت: به غیر از این مسیر، دولت درمجموع برای طرح‌های راه سازی در استان‌های گیلان و مازندران هزار و۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده و هزینه کرده که نشان از توجه ویژه دولت برای ساماندهی جاده‌های منتهی به شمال است.

ساخت سالانه بیش از هزار کیلومتر آزاد راه در کشور

خادمی، مسافت بزرگراه‌های فعلی کشور را ۱۷ هزار کیلومتر برشمرد و اظهار کرد: سالانه بیش از هزار کیلومتر به مسافت بزرگراه‌های کشور اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۴۰۰ کیلومتر آزاد راه نیز در کشور اکنون زیر بار ترافیک قرار دارد، یادآور شد: ۱۱۶۰ کیلومتر آزادراه جدید در کشور در دست ساخت است، که در سال‌های آینده تکمیل و بهره برداری خواهد شد.


10082455
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است