استانی 22:24 - 22 مهر 1400
استاندار خوزستان:
ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان گفت: برنامه‌های مدیریت شهری باید به صورتی تدوین شود که تامین منابع پایدار برای شهرداری را به دنبال داشته باشد.

مطالبات شهرداری اهواز تعیین تکلیف شود

دکتر صادق خلیلیان روز پنجشنبه در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر اهواز اظهار کرد: مسائل و مشکلات شهر اهواز گسترده است؛ موضوعاتی همچون قطار شهری، حاشیه‌نشینی، آب‌های سطحی و … که باید این مشکلات دسته‌بندی شده و در جلسات تخصصی رسیدگی شود.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خوزستان، وی افزود: برنامه‌های مدیریت شهری باید به صورتی تدوین شود که تامین منابع پایدار برای شهرداری را به دنبال داشته باشد.

خلیلیان خاطرنشان کرد: گاهی برای یک موضوعی فوریتی، اعتباری در حد ۴ یا ۵ میلیارد تومان نیاز است که ممکن است بشود آن را از طریقی از منابع دولتی تامین کرد اما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم یک شرکت دولتی مستقر در اهواز همه منابع خود را در اهواز هزینه کند.

وی افزود: در عین حال مطالبات شهرداری بر حق است و این مطالبات را باید پیگیری کنیم اما در موارد خاص می‌توان شرکت بدهکار را دعوت کرد و برای پرداخت بدهی، تقسیط و مهلت قائل شد البته اگر آن شرکت بدهی مطرح‌شده را قبول ندارد، یک هیات حل اختلاف باید به موضوع رسیدگی کند و در هر حال باید این مطالبات تعیین تکلیف شود.

استاندار خوزستان گفت: درخصوص اختلاف میان شهرداری اهواز و شهرداری کارون یک جلسه مجزا برگزار شود که این اختلاف در زمینه تقسیمات شهری تعیین تکلیف شود البته توصیه می‌کنیم تا جایی که امکان دارد طرفین اغماض ککند و کوتاه بیایند؛ به هر حال هدف همه ما ارائه خدمات به مردم است.

خلیلیان عنوان کرد: این زاویه نگاه که شورای شهر، فردی را به عنوان شهردار منصوب کند و استاندار اعتبارات مورد نیاز را در اختیار شهردار قرار دهد درست نیست بلکه شهرداری باید با استفاده از پتانسیل‌های مختلف و ظرفیت‌های موجود بتواند برای اداره امور شهری درآمدزایی کند.

استاندار خوزستان گفت: برای پروژه‌های دفع فاضلاب و آب‌های سطحی نیز لازم است کارها تسریع داده شود و هماهنگی‌های بین بخشی که مورد نیاز است در سریع ‌ترین زمان صورت گیرد.

انتهای پیام


11271874
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است