سیاسی 08:22 - 24 شهریور 1393
«روسیه برای ساخت 8 نیروگاه جدید در ایران برنامه ریزی کرده است/ امریکا به دنبال کمک خاورمیانه در جنگ علیه داعش است و انگلیس، پس از سربریدن [تبعه این کشور] محتاطانه عمل می کند/ ...».

رسانه‌های انگلیسی‌زبان/ توافق ایران و روسیه/ رویکرد متفاوت امریکا و انگلیس

حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو

 

 

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، برخی رسانه‌ها و مطبوعات انگلیسی‌ زبان، امروز (دوشنبه، 24 شهریور 93) عناوین زیر را پوشش خبری داده اند:

 

 

پایگاه اطلاع رسانی شبکه پرس تی وی ایران (Presstv):

وزیر ایرانی: روسیه، 8 نیروگاه جدید در ایران می سازد.

 

حمید چیت‌چیان، وزیر نیروی ایران می گوید، روسیه برای ساخت 8 نیروگاه در ایران برنامه ریزی کرده است. این نیروگاه‌ها در قالب توافق ۱۰ میلیارد دلاری برقی میان ایران و روسیه ساخته می شوند. به گفته آقای چیت‌چیان، چهار نیروگاه در شهر جنوبی بندرعباس، دو نیروگاه در شهر شرقی طبس و دو نیروگاه نیز در شهر سهند که در شمال غربی ایران قرار دارد، ساخته خواهند شد.

 

 

 

 

 

خبرگزاری رویترز انگلیس (Reuters):

امریکا به دنبال کمک خاورمیانه در جنگ علیه داعش است و انگلیس، پس از سربریدن [تبعه این کشور توسط داعش] محتاطانه عمل می کند.

 

واشنگتن اعلام کرد، پیشنهاد شرکت در حملات هوایی علیه داعش به کشورهای خاورمیانه داده شده و استرالیا نیز گفته سربازان خود را برای جنگ با این گروه اعزام خواهد کرد، اما انگلیس حتی پس از سربریدن گروگان بریتانیایی و تهدید به قتل گروگان دیگر، توقف کرده است.

 

 

 

 

 

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست (Jpost):

نتانیاهو: ایران، پشت حملات سایبری به اسرائیل است.

 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، عصر روز یکشنبه گفت: ایران، پشت حملات سایبری به اسرائیل است؛ از جمله حملاتی که تابستان امسال و در جریان جنگ غزه رخ داد. وی طی سخنانی در چهارمین کنفرانس بین المللی امنیت سایبری دانشگاه تل آویو افزود: می خواهم این موضوع را روشن سازم که ایران، اولین و مهمترین حامی حملات سایبری علیه اسرائیل می باشد. به گفته نتانیاهو، این موضوع شامل حملات سایبری حماس و دیگر گروه ها به اسرائیل بوده است.

 

 

 

 

 

پایگاه اطلاع رسانی شبکه تله سور مکزیک (Telesurtv):

مکزیک و ایران، روابط خود را تقویت می کنند.

 

مقامات مکزیکی برای دیدار با محمد جواد ظریف، وزیرخارجه ایران به تهران سفر کرده اند. مکزیک و ایران توافق کردند که روابط خود در زمینه های مختلف از جمله آموزش و تجارت را توسعه دهند. رئیس هیئت مکزیکی پس از دیدار با ظریف تاکید کرد: ما ایران را یکی از مهمترین نقش آفرینان خاورمیانه می دانیم و به همین علت خوستار ادامه ملاقات ها و روابط مداوم با مقامات این کشور هستیم.

 

 

 

111

 


4730176
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به موضوعاتی نظیر سرکوب دانشجویان و اساتید دانشگاه در آمریکا به دلیل حمایت از مردم فلسطین پرداخته‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش به شکست راهبردهای دشمنان در برابر جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر خواهیم پرداخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در حاشیه اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع قزاقستان دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیانیه‌ای خواستار حمایت جهانی دانشجویان، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی جهان از جنبش دانشجویان آمریکایی شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع ایران و روسیه آخرین وضعیت تحولات منطقه و روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع ایران و روسیه آخرین وضعیت تحولات منطقه و روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خضریان گفت: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که پس از تصویب در مجلس، برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور شرکت در اجلاس ایران و آفریقا و بازدید از نمایشگاه اسکپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی بیشتر مسئولان آفریقا با ظرفیت‌های ایران دانست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است