استانی 03:20 - 27 آذر 1393
مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان تأکید کرد
مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان بر توسعه خدمات دامپزشکی در مناطق عشایری این منطقه تأکید کرد.

لزوم توسعه خدمات دامپزشکی در مناطق عشایری جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، علی احمدی امشب در آیین معارفه خود به عنوان مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان اظهار داشت: از بدو تأسیس اداره‌کل دامپزشکی جنوب کرمان تاکنون در راستای اهداف سازمان آموزشی کشور عملکرد قابل قبولی در سطح کشور داشته‌ایم.

وی بیان داشت: با توجه به دامنه وسیع ارائه خدمت سازمان دامپزشکی کشور و به تبع آن ادارات کل، تمام توان مجموعه در راستای ریشه‌کنی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و همچنین بیماری‌های دام و طیور برای ایجاد آمادگی برای مقابله با آنها به کار گرفته شده است.

احمدی افزود: با توجه به اینکه صنعت دام و طیور یک صنعت پایدار و سرمایه ملی با ارزشی است، دامپزشکی با عملکرد مناسب خود می‌تواند، ضمن حمایت از این سرمایه ملی موجب کاهش ریسک در سرمایه‌گذاری در این صنعت و شکوفایی آن شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف مجموعه دامپزشکی جنوب کرمان این است که با استفاده از توان بخش خصوصی در راستای بالا بردن سطح ایمنی جمعیت دام و طیور منطقه گام برداریم و خروجی کار ایجاد امنیت غذایی برای جامعه باشد که برای رسیدن به این اهداف نیاز به توسعه امکانات آزمایشگاهی داریم.

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان با بیان اینکه اعتبار دو ساختمان فنی در شهرستان‌های کهنوج و قلعه‌گنج جذب و ساخت آن آغاز شده است که با فعالیت آنها توان دامپزشکی در تشخیص به موقع بیماری‌ها در منطقه افزایش می‌یابد، ادامه داد: با توجه به لزوم وجود آزمایشگاه مرجع دامپزشکی در منطقه ساخت آن آغاز شده است و پروژه پیشرفت قابل قبولی دارد.

احمدی با اشاره به برنامه‌های توسعه خدمات دامپزشکی در مناطق عشایری عنوان داشت: در دو منطقه مردهک و ساردوئیه که عشایر حضور بیشتری دارند، دامپزشکی را ایجاد کرده‌ایم تا بتوانیم خدمت‌رسانی خوبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در منطقه چاه‌دادخدا در شهرستان قلعه‌گنج، اسفندقه و بلوک در شهرستان جیرفت با کمک بخش خصوصی خدمت‌رسانی را آغاز کردیم، تصریح کرد: واحد دامپزشکی در منطقه زهکلوت در شهرستان رودبار طی سه ماه آینده در راستای توسعه بیشتر ارائه خدمات دامپزشکی راه‌اندازی می‌شود.


5440920
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است