علمی فناوری 12:49 - 01 مرداد 1397
ناسا ابزار جدیدی توسعه داده است که اطلاعات حجیم ماهواره‌ای را تجمیع و سازماندهی می‌کند تا کسب و کارها به صورت هدفمند از آنها بهره ببرند.

ناسا اطلاعات ماهواره ای خود را به کسب و کارها می‌دهد

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، ناسا چندی است که اطلاعات خام ماهواره‌ای خود را به طور گسترده در دسترس گذاشته است. با این حال، در حال حاضر تصمیم به کمک به کسب و کارهای بخش خصوصی از طریق این اطلاعات گرفته است.

ناسا یک ابزار سنجش در اختیار گذاشته است که استفاده از اطلاعات ماهواره‌ها را برای اهداف تجاری، از جمله استفاده در کسب و کارها و همچنین حفاظت و پژوهش تسهیل می‌کند.

این کار، اطلاعات ماهواره‌ای را که در دهها وب‌سایت پراکنده شده است، هماهنگ و کمک می‌کند که پایگاه داده یکپارچه‌ای را فراهم کند. بدین ترتیب که شما مجبور نخواهید بود برای مطالعات اتمسفر به یک وبسایت بروید و برای مطالعه در مورد جنگل‌ها به یک وبسایت دیگر بروید.

نگرانی ناسا این است که استفاده‌های صرفا علمی از این داده‌ها با سیستم جدید کاهش یابد.

ناسا می‌گوید پیش از این مقدار بسیار زیادی از داده (در حد چندین پتابایت) ارائه می‌شد، اما هیچ انباری وجود نداشت که بتوان همه چیزهای مورد نیاز را پیدا کرد.

حال، این ابزار می‌تواند استفاده بیشتر از این داده‌ها را برای همه اهداف فراهم کند.

انتهای پیام


9851008
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در فاصله ۵۰ تا ۶۰ میلیون سال نوری از زمین، انفجار‌های ستارگانی مرموزی در کهکشان NGC ۴۳۸۳ رخ می‌دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» موجودات فضایی و جستجو برای حیات فرازمینی منبع دائمی کنجکاوی برای انسان‌ها به طور کلی و دانشمندان به طور خاص بوده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در راستای برگزاری چهار آزمون در کل کشور تنها چهار مورد دستگیری داشتیم که این نشان می‌دهد داوطلبان به سیستم آموزشی ما اعتماد کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در راستای برگزاری چهار آزمون در کل کشور تنها چهار مورد دستگیری داشتیم که این نشان می‌دهد داوطلبان به سیستم آموزشی ما اعتماد کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» هنگامی که سن افزایش می‌یابد، کاهش تدریجی سرعت و چابکی بدن ما غیرعادی نیست. خواه قدم زدن آرام در اطراف محله باشد یا دستیابی به کنترل تلویزیون، حرکات ما با افزایش سن کاهش می‌یابد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان برای تعیین زمان شکل‌گیری میدان مغناطیسی زمین، سنگ‌های باستانی حاوی آهن را در گرینلند بررسی کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک در جدیدترین اظهار نظر خود اعلام کرده است که ربات انسان‌نمای اپتیموس شرکت تسلا احتمالا از سال ۲۰۲۵ فروش خود را آغاز می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون سراسری گروه آزمایشی علوم تجربی راس ساعت ۸ صبح شروع شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تنها دو ماموریت رباتیک به عطارد راه پیدا کردند، اما همین ماموریت‌ها نیز برای رد بسیاری از فرضیه‌های نادرست درباره این دنیای داغ بسیار مهم بودند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بایت‌دنس شایعه‌ی فروش تیک‌تاک را تکذیب کرد و گفت برنامه‌ای برای واگذارکردن این شبکه‌ی اجتماعی ندارد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است