استانی 22:54 - 03 آبان 1393
با حضور شهردار و مسئولان شهری
با حضور شهردار و جمعی از مسئولان شهری کشتارگاه نیمه صنعتی دام سبزوار به صورت رسمی افتتاح شد.

کشتارگاه نیمه صنعتی دام سبزوار به صورت رسمی افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، شهردار سبزوار امشب در این مراسم با بیان اینکه این مجموعه ظرف مدت 72 روز با همت بخش خصوصی به بهره‌برداری رسیده است، اظهارداشت: این کشتارگاه در ابتدا به صورت سنتی راه‌اندازی شده بود که صنعتی شدن آن در دستور کار قرار گرفت که با همت شورای شهر، همدلی فرمانداری، شهرداری و بخش خصوصی به نیمه صنعتی تبدیل شده است.

محمدعلی طالبی با بیان اینکه اجرای این پروژه امسال نخستین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که به سرانجام رسیده است، تصریح کرد: متاسفانه شرایط ناهنجاری در این مکان حاکم بود و ما در ابتدای امسال به دلیل شرایط موجود در کشتارگاه از مردم و همشهریان عزیز سبزواری عذر خواهی کرده بودیم.

وی با بیان اینکه امروز با همت بخش خصوصی شرایط ناهنجار گذشته از بین رفته است، یادآورشد: در وضعیت جدید دام به صورت کاملا بهداشتی ذبح می‌شود و عملیات‌های مختلف روی آن به صورت صنعتی و بهداشتی صورت می‌گیرد.

شهردار سبزوار با بیان اینکه امروز فضای آرامش و همگرایی خوبی در سطح شهرستان فراهم شده است، ادامه داد: این همگرایی و همدلی بین مسئولان در سایه تدبیر و امید صورت گرفته و در آینده زیر همین سایه شاهد پیشرفت و توسعه شهرسبزوار در ابعاد مختلف خواهیم بود و چهره شهر تغییر ملموسی می‌کند.

طالبی با اشاره به آغاز طرح‌های سرمایه‌گذاری مانند بافت امیریه در 9 هکتار، امام زاده شعیب در 25 هکتار، ایجاد باغ بازار، پروژه هشت در 120 هکتار  بهشت که تاپایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، باغ پرندگان، باغ گل‌ها گفت: از ابتدای امسال تاکنون اجرای بیش از 10 پروژه بزرگ و60 پروژه متوسط در دستور کار شهرداری قرار گرفته که با اجرای هریک از آنها شاهد ایجاد اشتغال، از بین رفتن معضل بیکاری و از بین رفتن بخشی از آسیب های اجتماعی در شهرستان خواهیم بود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان سبزوار نیز با اشاره به بهره‌برداری از پروژه کشتارگاه نیمه صنعتی سبزوار با بیان اینکه حضور بخش خصوصی در احداث این مجموعه تاثیر بسزایی داشته است، اظهار داشت: یکی از انتظاراتی که شورای اسلامی در این حوزه پیگیری می‌کند راه‌اندازی بخش یسته بندی گوشت و فرآورده‌های گوشتی است و انتظار ما از سرمایه‌گذار راه اندازی این بخش است.

جلال تعصبی با اشاره به اینکه طرح کشتارگاه صنعتی سبزوار سال‌ها پیش کلید خورده متاسفانه سرمایه‌گذار قبلی بخش زیادی از پولی را که قرار بوده در این کشتارگاه هزینه شود را هزینه نکرده است، تصریح کرد: ما از دستگاه قضا و مجموعه دستگاه‌های بالادستی این انتظار را داریم تا در این حوزه جدی‌تر وارد شوند.

در ادامه این مراسم نیز معاون عمرانی فرماندار سبزوار با وضعیت کشتارگاه سبزوار با بیان اینکه این کشتارگاه در حال‌حاضر نیمه صنعتی است و باید به کشتارگاه صنعتی شهرستان نیز راه‌اندازی شود، اظهار داشت: سرمایه‌گذار قبلی که قرار بود این کشتارگاه صنعتی را احداث کند هنوز تعیین تکلیف نشده است و متاسفانه از تسهیلات شهرستان نیز مبلغی بالغ بر 700 میلیون تومان را دریافت کرده که با اقدام مجموعه مدیریت شهرستان مابقی وام که مبلغ 150 میلیون تومان است،بلوکه شده است.

محمد کلاته با بیان اینکه جلسات متعددی با سرمایه‌گذار قبلی گرفته شده تا تکلیف کشتارگاه صنعتی مشخص شود، یادآورشد: متاسفانه کشتارگاه صنعتی سبزوار که نیاز مهم شهرستان است هنوز به سرانجام نرسیده در خواست ما از دستگاه قضایی پیگیری و تعیین تکلیف این فرد است.

وی گفت: ما از بانک کشاورزی که ارائه دهنده تسهیلات به این فرد بوده انتظار داریم تا در احقاق حقوق شهرستان بازگرداندن مبلغ تسهیلات داده شده تلاش بیشتری را داشته باشد.

گفتنی است کشتارگاه نیمه صنعتی سبزوار در 15 هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر 250 میلیون تومان احداث شده و به به‌روز ترین دستگاه‌های ذبخ دام تجهیز شده است.


5038386
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است