سیاسی 20:19 - 10 شهریور 1394



تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/06/10

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه موضوع هسته ای یک مسئله ملی است گفت: نظام برای پیشرفت و عزت ملت ایران یک نگاه فرصت محور به آن داشته است، بنابراین دشمنان با مجموعه رفتارها و اقدام های خود می خواستند چنانچه نتوانند مانع پیشرفت و توسعه ایران شوند، هزینه های دستیابی و حفظ دستاوردهای پیشرفت توسعه ایران را به گونه ای افزایش دهند تا ایران از پیشرفت صرف نظر کند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما براساس اعلام دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، سعید جلیلی که به عنوان میهمان ویژه در نشست عصر امروز مجلس خبرگان حضور یافته بود با اشاره به سابقه مذاکرات ایران به طرف غربی اضافه کرد: رویکرد مذاکراتی در سالهای 82 و 83 باعث شد که طرف مقابل ضمن تحمیل تعلیق فعالیت های غنی سازی، خواستار تعلیق دائمی، تعطیلی همه تاسیسات و در نهایت تخریب همه تجهیزات هسته ای شد.

نماینده مقام معظم رهبری با اشاره به رویکرد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته ای در سالهای 84 تا 92 گفت:دستیابی به غنی سازی صنعتی، ارتقاء توانمندی غنی سازی از 3 درصد به 20 درصد، پیشرفت 96 درصدی در راکتور آب سنگین اراک، افزایش ظرفیت غنی سازی تا حدود 20 هزار سانتریفیوژ، ایجاد و بهره برداری از سایت غنی سازی فردو از جمله دستاوردهای این مقطع زمانی است.

دبیر سابق شورای امنیت ملی با اشاره به روند دستاوردهای مذاکرات در سالهای 1386 تا 1392 گفت : زمانی که دولت یازدهم پروژه هسته ای را تحویل گرفت طرف مقابل به حقوق هسته ای ایران در چارچوب ان پی تی اذعان و بر استثناء نبودن ایران در حقوق و تکالیف هسته ای اعتراف کرد و آمادگی عملی خود را برای شکل گیری معامله هسته ای و ورود به موضوع لغو تحریم ها از جمله تحریم های یک جانبه اعلام کرده بود.

جلیلی با اشاره به ارتقای توانمندی های هسته ای و افزایش اقتدار منطقه ای در فرایند نزاع هسته ای نظام سلطه، جمهوری اسلامی ایران افزود: به اذعان وزیر خارجه آمریکا ، آمریکا جز توافق با ایران هیچ گزینه دیگری در دسترس نداشته است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای امنیت ملی در ادامه به بحث و بررسی زوایای پیدا و پنهان برجام پرداخت و در پایان به پرسش های چند نفر از نمایندگان مجلس خبرگان پاسخ داد.

تصویر دارد


6993805
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جلال‌زاده در واکنش به افزایش فشار به کشورمان از سوی پارلمان اروپا در فضای مجازی نوشت: تمامیت خواهی پارلمان اروپا نه الزام قانونی دارد نه گوش شنوایی، برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌هاست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جلال‌زاده در واکنش به افزایش فشار به کشورمان از سوی پارلمان اروپا در فضای مجازی نوشت: تمامیت خواهی پارلمان اروپا نه الزام قانونی دارد نه گوش شنوایی، برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌هاست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به افزایش فشار به کشورمان از سوی پارلمان اروپا در فضای مجازی نوشت: تمامیت خواهی پارلمان اروپا نه الزام قانونی دارد نه گوش شنوایی، برای دلخوش کنی صهیونیست هاست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مراسم صبحگاه بسیج پایگاه شهید رسول عسکری دیوان محاسبات کشور با حضور سردار رضا طلایی نیک، سخنگو و معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و همچنین جمعی از مقامات و کارکنان این نهاد نظارتی برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی بیانیه‌ای صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی با همتای خود در آستانه قزاقستان دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نمایندگی ایران در سازمان ملل سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا را محکوم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جلسه کمیسیون اصل نود با موضوع عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نخواهد رسید.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی تحریم ناپذیر است و طرح‌های شیطانی منزوی ایران همگی خنثی خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است