استانی 09:10 - 27 فروردین 1393
یک استاد دانشگاه گفت: مهم‌ترین عامل معتاد شدن افراد دوستان هستند، افراد در دوران نوجوانی و جوانی به دنبال حضور در گروه دوستان‌ هستند، به طوری که پس از مدتی وقتی حسن و خوب دوستان را می‌بینند به دوستان خود وابسته می‌شوند.

دوست ناباب عامل اصلی اعتیاد

علیرضا حافظ نیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان جنوبی، گفت: وابستگی افراد به دوستان باعث می‌شود از خانواده خود دور شوند و حتی از دوستان خود دفاع کنند و گاهی این دوستان نیز از این شرایط استفاده کرده و فرد را به سمت و سوی موادی که خود مصرف می‌کنند، کشانده و به اعتیاد دچار می‌کنند.

حافظ نیا ادامه داد: معمولاً این افراد معتاد به دنبال افرادی‌ هستند که با آن‌ها دوست شوند و دور هم جمع شوند و آن‌ها را به سوی مواد بکشانند.

وی گفت: این افراد دوست دارند افراد جدیدی را به مصرف مواد معتاد کنند و ابتدا مواد مجانی به دوست خود تعارف می‌کنند و پس از معتاد شدنشان با اخاذی از آن‌ها در قبال گرفتن مواد جدیدی به آن‌ها پول می‌دهند و این گونه برخی افراد مواد فروش کسب درآمد می‌کنند.

این فعال در مراکز ترک اعتیاد گفت: از آن‌جایی که این مواد فروش‌ها و کارتل‌های مواد برای افزایش سود و فروش مواد خود نیاز به حضور افراد معتاد دارند، به دنبال افزایش افراد معتاد و گرایش جوانان به این مواد مخدر هستند.

حافظ نیا ادامه داد: این افراد گاهی حتی در سال می‌توانند 15 نفر را در سال به مصرف مواد مخدر تحریک کرده و در آن غرق کنند.

وی ادامه داد: از آن جایی که افراد ممکن است در زندگی شخصی و خانوادگی و حتی زمان‌های سرگرمی خود از زندگی خسته شده و به سمت دوستان ناباب که بیشتر از دیگران از او خوشش می‌آید، کشیده شوند، پس از مدتی به این مواد گرایش پیدا ‌کنند.

این مدرس دانشگاه گفت: در حال حاضر افرادی که به مواد مخدر روی می‌آورند، ممکن است 6 ماه تا یک سال طول دورانی باشد که از مواد مخدر به عنوان سرگرمی استفاده کنند و پس از آن، مصرف دائمی خود را ادامه دهد.

حافظ نیا گفت: در حال حاضر مراکز ترک اعتیاد مختلفی وجود دارد که برای ترک اعتیاد افراد ایجاد شده است، اما کارایی آن‌ها نمی‌تواند به گونه‌ای باشد که افراد را از مصرف مواد مخدر به طور کامل منصرف کند.

وی یادآورشد: تعداد بسیاری از مصرف مواد مخدر دوری می‌کنند و آن را کنار بگذارند و به عبارتی از هر 100 نفر بیش از 95 نفر به مصرف دوباره مواد مخدر پس از گذراندن دوران درمان در مراکز درمانی ترک اعتیاد روی می‌آورند.

انتهای پیام


3493041
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است