گوناگون 10:11 - 03 آبان 1399

تزریق اعتبار ۲۲ میلیون یورویی برای تجهیز آزمایشگاههای دانشگاه ها

عبد الساده نیسی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره بودجه تجهیز آزمایشگاه های دانشگاه ها در سال جاری گفت: برای آزمایشگاه های دانشگاه ها دو نوع حمایت داریم؛ نخست حمایت از خرید و به روزرسانی تجهیزات است که پارسال ۴۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی گرفتیم؛ امسال اما مشترکا با وزارت بهداشت ۳۰ میلیون یورو در  نظر گرفته شده که سهم دانشگاه های وزارت علوم ۲۲ و نیم میلیون یورو است.

مدیر دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم افزود: در حال حاضر در مرحله انعقاد تفاهم نامه بین وزارت علوم و سازمان برنامه و بودجه هستیم و به تازگی متن تفاهم نامه برای سازمان ارسال شده است.

وی درباره سهم هر دانشگاه از این اعتبار توضیح داد و گفت: اختصاص این بودجه به دانشگاه ها براساس چندین شاخص صورت می گیرد؛ از جمله اینکه تعداد آزمایشگاه های هر دانشگاه چقدر است، آیا دانشگاه آزمایشگاه مرکزی دارد یا نه، یا اینکه دانشگاه طرح ارتباط با صنعتی که منجر به قرارداد بیرونی شود دارد یا خیر و همچنین تعداد اعضای هیات علمی شاغل در آزمایشگاه ها. 

نیسی مقالات منتشر شده در وب آو ساینس، رتبه مقالات، تعداد واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه و همچنین برخورداری و کم برخورداری دانشگاه ها را دیگر شاخص های توزیع این بودجه برشمرد. 

مدیر دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم تصریح کرد: طبیعتا دانشگاه های بزرگ و یا دانشگاه های مادر از آنجا که شاخص هایشان از دانشگاه های کوچک بیشتر است، بنابراین طبیعتا باید اعتبار بیشتری به آن ها تعلق گیرد اما در آیین نامه گرنت خدمات آزمایشگاهی تاکید شده که دانشگاه های کم برخوردار سهمشان باید بیشتر شود. 


10777469
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است