اجتماعی 22:02 - 26 مهر 1400
رئیس اورژانس اجتماعی کشور با بیان اینکه "ما در ادبیات ترویج اورژانس اجتماعی ضعف داریم و در این حوزه نیازمند توسعه ادبیات هستیم"، گفت: نباید رفتار پلیسی از اورژانس اجتماعی انتظار داشته باشیم.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور: در حوزه کاری خود نیازمند توسعه ادبیات موضوعی هستیم

به گزارش ایسنا، محمود علیگو در نشست تخصصی بررسی وضعیت اورژانس اجتماعی کشور با بیان اینکه ما در ادبیات ترویج اورژانس اجتماعی ضعف داریم و در این حوزه نیازمند توسعه ادبیات هستیم، گفت: نباید رفتار پلیسی از اورژانس اجتماعی انتظار داشته باشیم.

وی گفت: اورژانس اجتماعی به دنبال کاهش جرم و بزه نیست و اصلا برنامه‌ای برای کاهش جرم و بزه نداریم. ما خدمتی ارائه می‌کنیم که سطح رفاه اجتماعی را با ابزار حمایتگری از افرادی که ظرفیت دفاع از خود در برابر آزار و خشونت ندارند را توسعه دهیم؛ یعنی جامعه هدف اورژانس اجتماعی جامعه هدف آسیب‌پذیر مانند سالمندان، معلولان و زنان و دختران خشونت دیده است. زمانی که به آمار مراجعه می‌کنیم، جامعه هدف اورژانس اجتماعی بیشتر در قالب ظرفیت گروه‌های آسیب‌پذیر است.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور ادامه داد: دومین نکته که باید در توسعه ادبیات اورژانس اجتماعی به آن توجه شود این است که مدل ما مدل مددکاری اجتماعی است. درست است که از روانشناس و فرد حقوقدان و وکیل بهره می‌بریم، اما همه اینها پر کننده خلاهای مدل مددکاری هستند و اینها در کنار مددکار معنا پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه محوریت در اورژانس اجتماعی با مددکار اجتماعی است و مدل مداخله هم مدل مددکاری است، گفت: نباید رفتار پلیسی از اورژانس اجتماعی انتظار داشته باشیم. ما نباید مدلهای ضربتی از اورژانس اجتماعی انتظار داشته باشیم.

علیگو افزود: سومین موضوعی که در اورژانس اجتماعی با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم به مسائل درونی اورژانس اجتماعی ارتباط دارد که باید بدانیم اورژانس اجتماعی یک خدمت حاکمیتی است، اما متاسفانه الگوهای اجرایی فعلی حاکمیتی نیست. یعنی باید ما خودرو داشته باشیم که به طور سالانه افزایش پیدا کند. باید نیرو انسانی کارآمد داشته باشیم که به طور سالانه تعداد آن افزایش داشته باشد. نیرو باید قرارداد رسمی داشته باشد که بتوانند برای اقدامات با ریسک بالا آمادگی داشته باشند و این‌ها مواردی است که در اورژانس اجتماعی به نحوی مغفول مانده است، زیرا آئین نامه مصوب دولت برای حل مسائل اورژانس اجتماعی کافی نیست و نیازمند قانون تاسیس هستیم.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لایحه ساختار اورژانس اجتماعی گفت: ایجاد این لایحه چند علت داشت. علت اول موضوع نیروهای خرید خدمت هستند. موضوع دیگر موضوع خدمات سیار است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگیهای دیگر لایحه، ساختار خوشه‌ای ارایه خدمت اورژانس در تمامی مناطق کشور است که در لایحه است، یعنی پایین‌ترین سطح گیرنده هم دسترسی آسان به خدمت خواهند داشت و ایجاد مدل خوشه‌ای در این لایحه دیده شده و کمک میکند که خدمت بهتر و تخصصی داده شود.

 علیگو با اشاره به اینکه در لایحه به موضوع توسعه اورژانس اجتماعی توجه شده است، خاطرنشان کرد: از بین ۴۳۲۱ نیروی اورژانس اجتماعی نزدیک ۳۲۰۰ نفر نیروی متخصص هستند؛ یعنی کارشناس، کارشناس ارشد یا دکتری رشته روانشناسی یا مددکاری هستند و این ظرفیت بزرگی از جمیع نیروهای متخصص است.

انتهای پیام


11278051
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از بازگرداندن پسر بچه ۳ ساله گمشده به آغوش مادرش، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر را محکوم کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط قابل قبول است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از پیگیری برای تغییر قوانین بازدید ایمنی آتش‌نشانان از ساختمان‌ها خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مناسب سازی معابر شهری برای معلولان، مطالبه همیشگی این قشر بوده که متاسفانه این موضوع در برخی پروژه های شهری رعایت نمی‌شود و باعث ایجاد مشکلاتی برای معلولان شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، از به ثبت رسیدن ۸۱ مورد عملیات امداد و نجات در ۱۱ استان متأثر از سیل خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است