استانی 23:48 - 21 مرداد 1399
معاون استاندار مرکزی:
ایسنا/مرکزی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: شهرداری اراک موظف است با تشکیل کمیسیون ماده ۲۰ و برقراری ارتباط سازنده با کسبه مرتبط، زمینه لازم جهت رونق در این مکان تجاری را فراهم کند.

شهرداری اراک موظف به ایجاد رونق در شهرک خودروست/مسکن متولی خاصی ندارد

مهدی زندیه وکیلی روز سه شنبه ۲۱ مرداد در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: با اجرای رینگ شمالی خط انتقال آب سد کمال صالح، بیش از ۸۰ درصد شهر اراک به خط انتقال آب سد کمال صالح متصل شده و این در حالی است که تا سال گذشته ۵۰ درصد از شهر اراک به خط انتقال آب سد کمال صالح متصل بود و امیدواریم ۲۰ درصد باقی مانده نیز تا یک سال و نیم آینده انجام شود.



وی افزود: معاونت عمرانی استانداری به دنبال مطالبات مردم در حوزه های کاهش آلودگی هوا و بهبود حمل و نقل، توسعه زیرساخت‌های درمان، آب شرب و گردشگری وارد عمل شد و با اولویت بندی، آنها را سرلوحه کار خود قرار داد.



معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه حمل و نقل تصریح کرد: مناسب سازی مسیرهای ارتباطی شهرهای استان از جمله دوبانده کردن محورهای خمین_محلات، محلات_دلیجان، اراک_فرمهین و... از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه بوده که توفیقات خوبی نیز حاصل شده است‌.



زندیه وکیلی اضافه کرد: در حوزه کاهش آلودگی نیز اقداماتی نظیر خارج کردن دیگ‌های فرسوده ایرالکو، ممنوعیت استفاده سوخت مازوت در نیروگاه شازند، گازسوز کردن کوره‌های آجرپزی اراک، ایجاد ۶۰۰ هکتار فضای سبز شهری و دو هزار هکتار فضای سبز در منطقه چپقلی و....انجام شده و با اینگونه اقدامات نوع آلودگی اراک از سمی و خطرناک تغییر کرده و میران آلودگی نیز کاهش داشته است. در حال حاضر در حوزه کاهش آلودگی در جایگاه خوبی ایستاده‌ایم.



وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی برای اجرا و پیشرفت و جذب اعتبارات پروژه های تالار مرکزی و کتابخانه مرکزی و بهره برداری از موزه دفاع مقدس اقدامات مناسبی صورت گرفته به طوری که در بحث تالار مرکزی، استان مرکزی از حیث پیشرفت فیزیکی، استان دوم کشور و کتابخانه مرکزی نیز دومین کتابخانه بزرگ کشور محسوب می‌شود.



معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی بیمارستان ولیعصر را جزو پنج بیمارستان بزرگ کشور دانست و گفت: در حوزه درمان نیز اقدامات قابل توجهی انجام شده است.



زندیه وکیلی بیان کرد: در طول دولت فعلی، سه برابر مجموع سال‌های گذشته طرح‌های اقتصادی و عمرانی در روستاهای استان صورت گرفته که یکی از این طرح ها انجام جمع آوری ۷۵ درصد پسماند روستاهای استان به صورت مکانیزه بوده است، همچنین ۱۲۹ طرح اشتغال روستایی با تخصیص تسهیلات بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در دولت یازدهم و دوازدهم از سوی معاونت عمرانی انجام شده که این طرح‌ها، بیش از یک‌هزار و ۳۷۰ فرصت شغلی در روستاهای استان ایجاد کرد.



وی، در خصوص طرح‌های عمرانی و تفریحی در دره گردو اراک گفت: ۴۸ هکتار از مجموع هزار هکتار دره گردو، موقوفه حبیب خان است که هیچ طرحی در این اراضی موقوفه تدوین نشده است.



معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در خصوص شهرک خودرو اراک نیز افزود: شهرداری اراک موظف است با تشکیل کمیسیون ماده ۲۰ و برقراری ارتباط سازنده با کسبه مرتبط، زمینه لازم جهت رونق در این مکان تجاری را فراهم کند.



وی افزود: سال گذشته اعتبار چشمگیری از محل ارزش افزوده به شهرداری‌های استان بویژه شهرداری اراک واریز شد که با این وجود شهرداری اراک باید نسبت به تملک پلاک‌هایی که در مسیر طرح‌های عمرانی هستند، اقدام کند.



معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: شهرداری اراک تقاطع غیر همسطح را در نقاط مختلف شهر ایجاد کرده اما پلاک‌های مسیر این تقاطع‌ها را تملک نکرده که علاوه بر خطر ترافیکی، سیما و منظر شهری را هم نامطلوب کرده که اصلاح این مهم باید جزو برنامه‌های اصلی شهرداری قرار گیرد.



زندیه وکیلی در خصوص پیاده‌راه سازی در اراک ادامه داد: در این خصوص سیاستی از سوی وزارت کشور اعلام شده که سلامت و حمل و نقل عمومی و بازآفرینی شهری را مورد توجه قرار داده است و ما نیز با ایجاد پیاده راه در شهرهای استان موافق هستیم. ساوه به عنوان نخستین شهر به این حوزه ورود کرد و عملکرد نسبتا موفقی نیز داشت. پیاده راه سازی اراک در شورای ترافیک استان مطرح و با کلیات آن موافقت شد ولی به سبب عجله مجموعه شهرداری، این کار در اراک از خیابان حصار شروع شد اما این منطقه جزو اولویت ها نبود و مردم نیز مخالف بودند و پروژه موفق نشد.



وی اضافه کرد: سپس این اقدام در بخشی از خیابان محسنی، امیرکبیر و بخشی از مرکز شهر در کمیته فنی موافقت کسب کرد، اما در کمیته اصلی هنوز مطرح و بررسی نشده و طرح پیاده راه اراک تهیه نشده است. می‌طلبد که در این خصوص مطالعه درست انجام شود چراکه اجرای پیاده راه سازی بدون مطالعه اساسی اهداف پیاده راه را محقق نمی‌کند.



زندیه وکیلی افزود: این معاونت با ایجاد پیاده راه در مرکز شهر اراک موافق است ولی اینکه کدام خیابان و کجا این پیاده راه اجرا شود، بحث دارد ، شهرداری اراک در بحث پیاده راه خودسر عمل کرد و تایید شورای ترافیک استان را دریافت نکرده است. شورای ترافیک استان با پیاده راه شدن خیابان امیرکبیر موافق است ولی شهرداری اراک تا کنون به این شورا اطلاع نداده که قرار است خیابان شهربانی تبدیل به ایستگاه تاکسی شود.



وی ادامه داد: مطالعه پیاده راه اراک بر مبانی علمی و صحیح صورت نگرفته است و اینکه گفته می شود برای مطالعه آن از مشاوره فردی صاحب نظر در خارج از کشور استفاده شده اطلاع ندارم، اگر فردی را برای مشاوره و کار مطالعاتی این طرح در نظر گرفته اند باید از فردی استفاده کنند که صلاحیت لازم را داشته و از سازمان ترافیکی کشور مجوز گرفته شده باشد.



معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در خصوص طرح ۵۵ متری قدیمی بیان کرد: هنوز هم اعتقاد بنده بر این است که این طرح نیاز شهر بود اما به دلیل اینکه شهرداری وقت نتوانست آن را اجرا کند حق لغو مشروط بر اجرای گزینه های جایگزین به ساکنین داده شد.



زندیه وکیلی در خصوص ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک گفت: با توجه به موفقیت های اخیر تیم فوتبال آلومینیوم اراک، اقدامات لازم جهت مناسب سازی استادیوم در حد شان یک تیم لیگ برتری انجام شده است.



وی در خصوص گرانی مسکن در استان بویژه اراک با بیان اینکه حوزه مسکن متولی خاصی ندارد و قیمت گذاری بر مبنای عرضه و تقاضا است، گفت: بخشی از گرانی مسکن تابع اقتصاد است، با افزایش قیمت دلار و سکه قیمت مسکن و زمین به عنوان کالای عمومی افزایش پیدا می کند. وقتی اقتصاد تورمی است ناخواسته گرانی به مسکن نیز می‌رسد و در مجموع، این گرانی تابع گرانی در کشور است.



زندیه وکیلی افزود: یک نشریه استانی ۱۰ سال است از بنده تیتر منفی می زند، هر موقع مشاهده کردید از بنده تیتر مثبت کار کرد بدانید دیگر آن زندوکیلی سالم و سلامت که برای همشهریانش دلسوز است، نیست، نباید به برخی رسانه های بی هویت در استان بها داد.



انتهای پیام


10663148
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است