اجتماعی 21:24 - 31 اردیبهشت 1401

کاشت ۱۱۰۰ نهال به نام نوزادان تازه متولد تهرانی

به گزارش خبرگزاری مهر، اختتامیه پویش نفس‌های تازه شهر، روز شنبه با حضور جمعی از خانواده‌های تهرانی در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد.

مریم اردبیلی مشاور شهردار و مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران ضمن خیر مقدم به خانواده‌هایی که با فرزندان نوزاد خود در این مراسم حضور پیدا کردند، گفت: وظیفه خودمان دانستیم که قدوم نورسیده‌های شهر تهران را که در چند ماه اخیر به جمع شهروندان تهرانی پیوستند، مبارک بدانیم و گرامی بشماریم.

اردبیلی با اشاره به غرس هزار و ۱۰۰ درخت به نام نوزادان تازه متولد شده تهرانی گفت: درخت در فرهنگ ایرانی و اسلامی جایگاه رفیعی دارد و نماد یک باروری پایان ناپذیر و همیشگی است. درخت نماد تمدنی ما است و حاکی از آن است که نسل ما در جایی ادامه پیدا می‌کنند.

مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به اینکه در آیات و روایات بر حفظ و حراست از درختان تاکید شده است به دلایل کاشت نهال به نام هر نوزاد تهرانی اشاره کرد و گفت: با وصل کردن این نوزادان به طبیعت تعلق خاطر بیشتری نسبت به شهر خود خواهند داشت. ثبت درختی در شهر به نام آنها نمادی از ریشه داری درخت و کودک شما در این خاک است و بالندگی و شکوفایی و رشد آنها با هم گره خواهد خورد. همچنین در پایان امسال نیز برای خواهر و برادرهای این نوزادان هم درخت خواهیم کاشت.

وی در ادامه با اشاره به شرایط جمعیتی کشور خاطر نشان کرد: الان در وضعیت جمعیتی حساسی هستیم. مردم ایران اگر امروز به فکر آینده نباشند ممکن است در آینده با جامعه سالمندی روبرو شویم. ما باید قدردان خانواده‌هایی باشیم که با وجود تمام دشواری‌ها این فرزندان را به خودشان و آینده ایران هدیه دادند چرا که آینده ایران با حضور تک تک فرزندان شما میسر می‌شود.

اردبیلی با تاکید بر اینکه به دنبال شهری آرام برای خانواده‌ها هستیم؛ اضافه کرد: دنبال شهری هستیم که جای خانواده‌ها باشد و برای خانواده‌ها آرامش بیاورد؛ شهری که خانواده‌ها در آن دغدغه کمتری داشته باشند.

وی در پایان از حضور خانواده‌ها که با وجود نوزادان کوچک خود در این پویش حضور پیدا کردند قدردانی کرد.

گفتنی است در پویش «نفس‌های تازه شهر»، به افتخار هزار و ۱۰۰ نوزاد که دی ماه ۱۴۰۰ تا اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ در شهر تهران متولد شده بودند، نهال در سطح محله‌ها کاشته شد و اختتامیه این پویش، در روز ملی جمعیت برگزار شد.


11568792
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از بازگرداندن پسر بچه ۳ ساله گمشده به آغوش مادرش، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر را محکوم کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط قابل قبول است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از پیگیری برای تغییر قوانین بازدید ایمنی آتش‌نشانان از ساختمان‌ها خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مناسب سازی معابر شهری برای معلولان، مطالبه همیشگی این قشر بوده که متاسفانه این موضوع در برخی پروژه های شهری رعایت نمی‌شود و باعث ایجاد مشکلاتی برای معلولان شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، از به ثبت رسیدن ۸۱ مورد عملیات امداد و نجات در ۱۱ استان متأثر از سیل خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است