سیاسی 11:05 - 11 مرداد 1393
سروری در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد
قائم‌مقام جمعیت رهپویان گفت: دستگاه قضایی باید بداند پرونده مهدی هاشمی صرفاً یک محاکمه نیست بلکه قرار گرفتن دستگاه قضا در معرض افکار عمومی، جامعه جهانی و تاریخ است که می‌تواند در تاریخ ماندگار شود.

امتحان تاریخی دستگاه قضا در پرونده مهدی هاشمی

پرویز سروری قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی کشور در مقابل یک امتحان بزرگ تاریخی قرار گرفته است، اظهار داشت: یکی از خواسته‌های ملت ما مطابق اهداف انقلاب اسلامی، استقرار عدالت علوی است.

سروری ادامه داد: اقتضای عدالت علوی این است که بدون ملاحظات سیاسی و غیرسیاسی و بدون در نظر گرفتن جایگاه افراد، بتوان این عدالت را اقامه کرد.

این فعال اصولگرا یادآور شد: حضرت علی(ع) به عنوان خلیفه مسلمین زمانی که در دادگاه حاضر شدند حتی به قاضی اجازه عنوان شدن لقبشان به جای نامشان را ندادند تا تبعیضی بین ایشان و شاکی صورت نگیرد.

وی افزود: مردم امروز منتظر هستند تا ببینند آیا دستگاه قضایی می‌تواند بر اساس عدالت علوی حرکت کند یا باید از آن دستگاه قطع امید کنند، قطع امید به این معنا که هرکس به قدرت و ثروت متصل باشد جایگاهش در جرم متفاوت است.

سروری با تأکید بر اینکه اگر از سوی دستگاه قضایی ضعیف‌کشی صورت گیرد این عین ظلم است تصریح کرد: اگر ضعفا با حداکثر برخورد قضا و قدرتمندان و افراد متصل به شخصیت‌های نظام از حاشیه امنیت برخوردار باشند، بی‌عدالتی محسوب می‌شود.

قائم‌مقام جمعیت رهپویان تأکید کرد: دستگاه قضایی باید بداند پرونده مهدی هاشمی صرفاً یک محاکمه نیست بلکه قرار گرفتن دستگاه قضا در معرض افکار عمومی، جامعه جهانی و تاریخ است که می‌تواند در تاریخ ماندگار شود.

وی در ادامه به نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تاریخ انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: او برای نظام زحمات زیادی را کشیده است، لذا مردم در حال حاضر به این موضوع توجه می‌کنند که برخورد ایشان و کسانی که به او تعلق خاطر دارند با این دادگاه چگونه است؛ آیا حاضرند تمایلات شخصی خود را فدای اعمال قانون کنند یا خیر، بنابراین هاشمی رفسنجانی نیز در آزمون بزرگی قرار دارد.

سروری در بخش پایانی صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه دادگاه مهدی هاشمی باید در فضای غیرسیاسی و صرفاً قضایی برگزار شود، یادآور شد: فشارهای بیرونی له یا علیه نباید مؤثر باشد و صرفاً باید بر اساس جرم صورت گرفته در صورت فرض، حکم اجرا شود.

قائم‌مقام جمعیت رهپویان در پایان خاطرنشان کرد: پرونده مهدی هاشمی باید به دور از تنش‌های سیاسی مورد رسیدگی قرار گیرد و این دادگاه فارغ از فشارهای بیرونی بتواند اعمال قانون کند.


4370524
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در حاشیه اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع قزاقستان دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیانیه‌ای خواستار حمایت جهانی دانشجویان، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی جهان از جنبش دانشجویان آمریکایی شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع ایران و روسیه آخرین وضعیت تحولات منطقه و روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع ایران و روسیه آخرین وضعیت تحولات منطقه و روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خضریان گفت: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که پس از تصویب در مجلس، برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور شرکت در اجلاس ایران و آفریقا و بازدید از نمایشگاه اسکپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی بیشتر مسئولان آفریقا با ظرفیت‌های ایران دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور گفت: توسعه روابط با قاره آفریقا از اولویت‌های ایران است و در تعامل با کشور‌های آفریقایی منافع متقابل را دنبال می‌کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع کشور‌های عضو شانگهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است