اجتماعی 16:27 - 05 اردیبهشت 1394
نشست تخصصی کاربرد بالینی مینی اسکرو در ارتودنسی برگزار میشود.

نشست تخصصی کاربرد بالینی مینی‌اسکرو در ارتودنسی برگزار می‌شود

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نشست تخصصی کمیته علمی انجمن‌های ارتودنتیست‌های ایران در زمینه کاربرد بالینی مینی اسکرو (Miniscrew) در ارتودنسی روز پنجشنبه 10 اردیبهشت در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود.

دکتر مسعود داودیان، دبیر کمیته علمی انجمن ارتودنتیست‌های ایران در این باره گفت: مینی اسکرو، پیچ‌های کوچکی هستند که در استخوان فک بدون ناراحتی محسوس و با ابزاری خاص کار گذاشته می‌شوند.

داودیان در این باره افزود: مینی اسکروها در یک دهه گذشته بصورت چشمگیری در درمان‌های ارتودنسی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

وی خاطر نشان کرد: در حالت عادی در ارتودنسی برای حرکت دادن دندان‌ها اغلب از خود دندان‌ها به عنوان پشتیبان استفاده می‌شود مثلا زمانی که متخصص ارتودنسی می‌خواهد فضای یک دندان کشیده شده را با هدف کاهش شیب دندان‌های جلویی ببندد، بخشی از فضای خالی به دلیل نیروی عمل و عکس‌العمل با جلو آمدن دندان‌های عقبی بسته خواهد شد.

این متخصص ارتودنسی یادآور شد: این در حالیست که با تعبیه مینی اسکرو در استخوان فک و اعمال نیروی ارتودنسی به آن، دیگر با حرکات نامطلوب دندانی در ارتودنسی مواجه نخواهیم بود که این امر به ارتقاء کیفیت نتیجه درمان‌های ارتودنسی کمک می‌کند.

داودیان گفت: این ابزار درمانی به دلیل نوپا بودن طی سال‌های گذشته همواره در محافل علمی مورد بحث و توجه قرار گرفته است.

دبیر کمیته علمی انجمن ارتودنتیستیهای ایران گفت: در این نشست تخصصی بیش از 50 متخصص ارتودنسی از سراسر کشور به بحث و تبادل نظر پیرامون تشخیص و طرح درمان ناهنجاری‌های دندانی و فکی به کمک مینی اسکرو می‌پردازند.

داودیان گفت: ارائه کیس‌های درمان شده توسط اساتید رشته و مرور مقالات و منابع معتبر در این حوزه از سرفصل‌های این نشست خواهد بود.

وی ادامه داد: در حاشیه این نشست از استاد پیشکسوت ارتودنسی، دکتر محمد حاجی قدیمی نیز تجلیل بعمل می‌آید.

انتهای پیام


6259591
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای اسلامی شهر تهران، با تاکید بر اینکه معلم باید صالح و سالم باشد تا بتواند دانش آموز سالمی بپرورد، گفت: اصلاح کشور از مسیر مدرسه می‌گذرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین فرمانده انتظامی غرب استان تهران از دستگیری ۳ جاعل اسناد دولتی در شهریار خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس بین الملل فرماندهی انتظامی کشور از استرداد فردی که اقدام به کلاهبرداری ۱۲۰۰ میلیارد ریالی کرده بود، به کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد رمال که متهم است با نقشه شیطانی پنج زن و دختر را به دام سیاه انداخته و آزار داده در جلسه محاکمه مدعی شد که تعرضی در کار نبوده و شاکی‌ها با خواست و رضایت خودشان با وی ارتباط داشته‌اند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در مدینه گفت: حمله ایران به اسرائیل ضعف جامعه عنکبوتی رژیم صهیونیستی و قوت و عزت ایران اسلامی را نشان داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سارق جوانی که در حیاط پلیس آگاهی با نام حرفه‌ای از او یاد می‌شود به گفته خودش زیر ۱۰ ثانیه با قیچی آرایشی زنانه خودرو‌های خارجی را سرقت می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مجری خط ۱۰ مترو تهران گفت: عملیات حفاری این خط آغاز و برنامه‌ریزی شده تا فاز یک خط ۱۰ طی چهار سال به بهره‌برداری برسد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» در راستای نظارت بر عملکرد دستگاه‌های خدمت‌رسان، سرپرست بازرسی امور بانک و بیمه سازمان بازرسی کل بصورت سرزده از برخی شعب بانکی در تهران بازدید کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان هلال احمر با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی گفت: نیرو‌های عملیاتی و امدادی هلال احمر در استان‌ها به حالت آماده باش کامل درآمدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران درمورد فعالیت سامانه بارشی در استان به ویژه در ارتفاعات هشدار داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است