استانی 18:45 - 30 مهر 1393
معاون خدمات شهری شهرداری قم مطرح کرد
معاون خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه استاندارد‌ ساختمان‌های شهری باید مورد توجه مسئولان و مردم قرار گیرد گفت: آموزش جامعه اصناف و آشنا کردن آن‌ها با اصول ایمنی سبب اجرایی کردن اصول ایمنی در بازارها خواهد شد.

آموزش اصناف برای رعایت اصول ایمنی در بازار

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مهدی اصفهانیان‌مقدم ظهر امروز در نخستین جلسه تدوین دستورالعمل ایمنی و حفاظت از بازار و همچنین چهارمین نشست تخصصی ایمنی ساختمان‌ها به برخی از ابلاغ‌های کشوری مرتبط با ایمنی ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی اشاره کرد و افزود: رعایت معیارهای ایمنی سبب کاهش خسارت‌های مالی و جانی به هنگام وقوع حادثه‌های مختلف خواهد شد.

وی با بیان اینکه استاندارد‌ ساختمان‌های شهری باید مورد توجه مسئولان و مردم قرار داده شود، بیان کرد: آموزش جامعه اصناف و آشنا کردن آن‌ها با اصول ایمنی سبب رعایت اصول ایمنی در بازارها خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم مشارکت مردمی را راهکاری برای پیشبرد امور شهری دانست و گفت: افزایش سرمایه‌گذاری در زمینه آموزش، فرهنگ شهروندی را تقویت کرده است.

وی با تاکید بر ارائه الگوهای مهندسی ایمنی مناسب توسط نهادهای تحقیقاتی و مطالعاتی خاطرنشان کرد: هر ساله 20 میلیون زائر در شهر قم حضور پیدا می‌کنند و همایش ملی و مذهبی در این شهر برگزار می‌شود.

اصفهانیان‌مقدم با بیان برخی از ظرفیت‌های شهر مذهبی قم اضافه کرد: جایگاه این شهر شرایطی ایجاد کرده است که باید نظارت بر اصول ایمنی به صورت مستمر پیگیری شود.

وی در ادامه ابراز کرد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های این شهر بتوانیم در راستای تبیین اصول ایمنی برای مردم گام موثری برداریم و در رسیدن به شهر پیشرفته اسلامی اقدامات لازم را انجام دهیم.

مصطفی سعادت طلب رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه با اشاره به گستردگی فرهنگ ساختمان‌سازی در جامعه اسلامی تصریح کرد: برای اینکه از ساختمان‌ها در برابر حریق حفاظت شود، شهروندان باید موارد پیشگیرانه را رعایت کنند.

وی اضافه کرد: طراحی، تبیین اصول، اجرا،‌ نظارت، مطالعات، بهره‌برداری و نگهداری از معیارهای ایمنی است که در بازارها نیز باید به دو معیار بهره‌برداری از قوانین ایمنی و رعایت اصول نگهداری توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه مشارکت‌های مردم در پیشبرد امور شهری موثر است خاطرنشان کرد: اگر افراد کارشناس قوانین ایمنی را برای اقشار مختلف تشریح کنند می‌توانیم از ظرفیت‌های مردمی استفاده کنیم.

وی از فرهنگ شهروندی به عنوان موضوعی حائز اهمیت در جامعه اسلامی یاد کرد و افزود: امروزه فرهنگ شهروندی در جامعه اسلامی باید تقویت شود تا بتوانیم برای اجرایی کردن اصول امنیتی از شهروندان استفاه کنیم.


5017119
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است