اقتصادی 08:08 - 09 شهریور 1393
سمنان - ایرنا - برداشت محصول پسته از باغ های شهرستان دامغان در چند روز اخیر آغاز شد و این محصول روانه بازار شد.

مدیر جهاد کشاورزی دامغان روز یکشنبه با بیان اینکه در این شهرستان 14 هزار و600 هکتار باغ پسته وجود دارد به خبرنگار ایرنا افزود: برداشت محصول پسته از 12 هزار و 500 هکتار باغ بارور شروع شده است.



ˈعباس علیان نژادˈ شمار بهره برداران پسته در دامغان را چهار هزار و 900 بهره بردار بیان کرد و اظهار داشت: متوسط برداشت پسته از هر هکتار امسال دو هزار و 950 کیلوگرم است.



پیش بینی شده است امسال 37 هزار تن پسته تازه در شهرستان دامغان تولید شود که نسبت به سال قبل 20 درصد افزایش دارد.



مدیریت صحیح باغداری، وضعیت مطلوب آب و هوایی و برگزاری کلاسهای آموزشی ویژه پسته کاران از عوامل مهم در افزایش تولید پسته امسال در شهرستان دامغان اعلام شده است.



مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان شمار واحدهای فرآوری پسته در این شهرستان را 78 واحد بیان کرد و یادآور شد: در دامغان 15 واحد فرآوری مکانیزه صنعتی و 63 واحد فرآوری نیمه مکانیزه پسته های تولیدی را فرآوری می کنند.



ارقام پسته های تولیدی شامل خنجری اکبری، عباسعلی، شاه پسند، فندقی و احمدآقایی است و پسته تولیدی این شهرستان دارای مغز سبز رنگ، اسید آمینه و چربی بالا است و این عوامل بر کیفیت محصول پسته دامغان افزوده است.



50 درصد پسته های تولیدی دامغان بصورت تازه خوری علاوه بر مصرف در استان سمنان به استانهای همجوار نیز ارسال می شود.ک/3



7340/599

انتهای پیام /*


4605257
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل پشتیبانی امور دام گفت: با شیب ۲۷ درصدی طی یک‌ماه گذشته، روزانه خرید حمایتی مرغ به هزارتن رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته کاری که گذشت چهار روز شاهد ورود نقدینگی بودند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه به ۲۳.۵۱ درصد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با افزایش ۴.۳۶ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت: خوشبختانه در حوزه لاستیک خودرو‌های سواری کمبودی نداریم و این صنعت امسال ۳۰۰ میلیون یورو ارز برای تولید نیاز دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و وضعیت مناسب دما، شرایط مطلوبی پیش روی کشاورزان دیم کار است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیراجرایی سندیکای چای گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید برگ سبز چای به ۱۴۵ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کل گمرک ایران گفت: میزان صادرات محصولات نساجی در سال گذشته به ۴۸۹ میلیون دلار رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: با توجه به نبود تقاضا در بازار داخل، صادرات دام راهکار ایجاد رونق و تحرک در صنعت دامپروری است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی کمیسیون روابط بین الملل و توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، از افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است