استانی 23:19 - 30 بهمن 1397

رویکرد جهاددانشگاهی آشنایی نسل جوان با ارزش‌های اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، کامران جعفری شامگاه سه شنبه در آیین اختتامیه چهارمین سوگواره میعادگاه عاشورایی دانشجویان که در سالن اجتماعات حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، با بیان اینکه جهاد دانشگاهی امروز به درختی تنومند تبدیل شده و توانسته است با برخورداری از نیروهای جوان و فرهیخته، تا به امروز حرکتی پویا و باصلابت در جامعه داشته باشد، افزود: امروز جهاد دانشگاهی توانسته است جمعیت کثیری از دانشجویان را تحت پوشش فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود قرار دهد.

وی با یادآوری اینکه سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان، یکی از برنامه‌های غنی در حوزه فرهنگی و هنری به شمار می‌رود که امروز شاهد اختتامیه و معرفی برگزیدگان چهارمین دوره آن در زنجان هستیم، تصریح کرد: در چهارمین دوره سوگواره میعادگاه عاشورایی دانشجویان، شاهد افزایش قابل توجه تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه دائمی این سوگواره در زنجان بودیم که این خود حاکی از موفقیت این برنامه در طول چهار دوره گذشته بوده است.

جعفری با بیان اینکه ۳۸۴۲ اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه چهارمین سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان ارسال شده بود، ادامه داد: هدف از برگزاری این سوگواره، ترویج فرهنگ عاشورایی و اشاعه ساختار ذهنی فرهنگ حسینی در جامعه، ترویج هنر متعالی نهضت امام حسین (ع)، اشاعه سبک و سیاق زندگی امام حسین (ع) در جامعه، و ... است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان در خصوص تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه چهارمین سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان در بخش‌های مختلف، اظهار کرد: در بخش عکس ۱۳۸۰ اثر، در بخش شعر ۱۰۷۰ اثر و در بخش قطعات تصویری ۱۲۷ اثر به دبیرخانه چهارمین سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان ارسال شده و نفرات برتر مشخص شدند.

امام جمعه موقت زنجان نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه هدف از خلقت انسان این است که انسان‌ها خداشناس بوده و از این طریق در مسیری سعادت قرار گیرند، افزود: لازمه خروج از بندگی و اسارت دیگران، این است که انسان بندگی خداوند را در اولویت همه کارها قرار دهد که برای دست‌یابی به چنین مقامی، ابتدا باید مردم خدا به معنای واقعی کلمه بشناسند که برای این منظور نیز شناخت امام زمان خود می‌تواند به شناخت خداوند بیانجامد.

حجت‌الاسلام سید رضا موسوی با اشاره به اینکه امروز در مراسمی حضور داریم که به نام امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورایی مزین شده است، خاطرنشان کرد: حق و باطل محدود به هیچ زمان و مکانی است و امروز نیز می‌توان حق و باطل را به واسطه برخورداری از بصیرت، از هم تمییز داد.

 در آئین اختتامیه سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان زنجان و با همکاری حسینیه اعظم زنجان، شهرداری زنجان و حوزه هنری استان زنجان برترین های این سوگواره در بخش های مختلف معرفی شدند.

در بخش ویژه شعر، وحید طلعت از دانشگاه آزاد اسلامی مهاباد حائز رتبه نخست شد و هیئت داوران اثر حسین طاهری از دانشگاه پیام‌نور زنجان را شایسته تقدیر دانستند. همچنین در بخش شعر سکینه اکبری از دانشگاه قم و محمدمهدی خان‌محمدی از دانشگاه شهید بهشتی تهران به طور مشترک دوم شدند و سعید مبشر از دانشگاه تهران سوم شد. همچنین مهدی حنیفه از دانشگاه تهران شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش قطعه ادبی، ثریا عبدی از دانشگاه پیام‌نور خوزستان عنوان نخست را از آن خود کرد. حنان سالمی از دانشگاه پیام‌نور اهواز رتبه دوم را کسب کرد و الهام مریمی از دانشگاه فردوسی مشهد سوم شد.

محمد عمارلو از علمی‌کاربردی خیام الکتریک نیشابور و محمد قجر از دانشگاه آزاد اسلامی کتول گلستان در بخش عکس به طور مشترک دوم شدند. مجتبی ملک‌پوریان از دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال و حامد نیرومند از دانشگاه تهران نیز به طور مشترک عنوان سومی را به‌دست آوردند.

حسین الماسی از دانشگاه آزاد اسلامی زنجان رتبه نخست این سوگواره در بخش قطعات تصویری را از آن خود کرد. نیما کزازی از دانشگاه علمی‌کاربردی فرهنگ و هنر واحد 46 تهران حائز رتبه دوم شد. محسن ذوالقدر از دانشگاه علمی‌کاربردی فرهنگ و هنر قزوین نیز مقام سوم را کسب کرد.


10059257
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است