استانی 16:45 - 06 مرداد 1396
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:
نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: مسئولان باید در برابر دهن‌کجی آمریکا پاسخ دندان‌شکنی بدهند.

مسئولان در برابر دهن‌کجی آمریکا پاسخ دندان‌شکنی بدهند

به گزارش ایسنا، آیت‌الله «سیداحمد میرعمادی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد اظهار کرد: حضور در نماز جمعه لبیک گفتن به ندای الهی و اشاعه ایمان به خداوند بوده و یاد خدا، استغفار، نصیحت و سفارش به تقوا همه ذکر خدا است.



وی با بیان این‌که کسب‌وکار در روز جمعه نباید مانع حضور فرد در نماز جمعه شود، افزود: از مهم‌ترین فریضه‌های دینی در اسلام نماز جمعه است که آثار و برکات معنوی فرهنگی سیاسی و اجتماعی را در پی دارد.



میرعمادی با اشاره به پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب در تهران، اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب آیت‌الله طالقانی در سال 57 به‌ عنوان اولین امام‌جمعه منصوب شد و تا امروز در نماز جمعه با شکوه اقامه می‌شود.



نماینده ولی فقیه در لرستان ادامه داد: نماز جمعه در بصیرت‌شناسی و دشمن‌شناسی و افشای چهره انتقام و انفاق نقش مؤثر و عالی داشته و از نظر اجتماعی نماز جمعه در ایجاد وحدت، انسجام و امید در دل مردم بسیار مؤثر و وحدت‌آفرین و امیدبخش بوده است.



وی با بیان این‌که از نظر سیاسی‌ نیز کارکرد نماز جمعه بر کسی پوشیده نیست، گفت: امروز نماز جمعه مهم‌ترین پشتوانه انقلاب اسلامی است و مردم با حضور در نماز جمعه با ولایت میثاق می‌بندند، چون نماز جمعه جایگاه ولایت است و نباید تضعیف شود و تضعیف آن گناه کبیره است.



خطیب نماز جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: کسانی که با تهمت و غیبت مانع حضور مردم در نماز جمعه می‌شود ضمن این‌که به گناه کبیره مرتکب شده‌اند، سعی دارند این سنگر بزرگ اسلامی تضعیف شود، از این‌رو باید این سنگر را حفظ کنیم، چون به خون پاک‌ترین انسان‌ها همچون شهدای محراب رنگین است.



میرعمادی با اشاره به شخصیت مرحوم آیت‌الله مشکینی امام‌ فقید جمعه قم اظهار کرد: این مرحوم با خطبه‌هایی کوتاه و دل‌نشین، دل‌ها را نورانی می‌کرد و خطیبی توانمند، اسوه اخلاص و فقیه پارسا بودند که در سنگر نماز جمعه خدمت کردند.



وی با اشاره به سالروز شهادت شهید سید فضل‌الله نوری گفت: شهید نوری کسی بود که در برابر انحراف نهضت مشروطه ایستادگی کرد و زمانی که متوجه شد استکبار و استعمار به دنبال انحراف است و با استفاده از روشنفکران غرب زده به دنبال نابودی اسلام، استعمار کشور و حذف روحانیت از نهضت است قیام کرد اما استکبار این را نپسندید و وی را به شهادت رساند.



نماینده ولی‌فقیه در استان در رابطه با تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اظهار کرد: آمریکا تحریم جدیدی علیه ایران انجام داد به طوری‌که جدیدترین و گسترده‌ترین تحریم‌ها علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد. آمریکایی‌ها خود گفتند که این جامع‌ترین تحریمی است که انجام داده‌ایم و به طور یقین این تحریم نقض آشکار برجام است و کسی نباید تردیدی در این جهت داشته باشد.



میرعمادی با بیان این‌که مسئولان باید در برابر دهن‌کجی آمریکا پاسخ دندان‌شکنی بدهند، افزود: این سیاست خسارت جبران‌ناپذیری دارد پس باید با قاطعیت در برابر آمریکا ایستادگی کرد.



وی ادامه داد: باید سیاست انفعالی حفظ برجام را کنار بگذاریم، چون شاهد نقص مکرر برجام هستیم پس دیگر جای سیاست انفعالی حفظ برجام نیست و این کار سبب فشار بیشتر علیه ایران و تهدید منافع ملی شده است.



نماینده ولی‌فقیه در استان با تأکید بر این‌که قطعاً خسارت جبران‌ناپذیری از این به بعد خواهد داشت و باید با قاطعیت در برابر آن ایستادگی کرد، خاطرنشان کرد: تحریم‌ها برای از بین بردن اقتصاد ایران بوده و را مقابله با آن دنبال کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، باید از حرف بیرون آمده و عملاً وارد گود شویم، چون این سیاست‌ها پاسخی عملی به آمریکا است و باعث ناکارآمدی تحریم‌های آن‌ها می‌شود.



میرعمادی در ادامه ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد با سعادت ثامن‌الحجج علی‌ابن موسی الرضا(ع) افزود: ما باید فرهنگ رضوی را در زندگی خود به عنوان اصل مهم سبک زندگی دنبال کنیم. امام رضا(ع) راه سعادت و خوشبختی دنیا و آخرت را به ما نشان داد، فرهنگ رضوی والاترین فرهنگ‌هاست و باید آن را در زندگی خود پیاده کنیم.

انتهای پیام


9301951
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است