اجتماعی 00:11 - 05 اردیبهشت 1393
رئیس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه ها :
مشهد - ایرنا - رئیس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه ها گفت : 70 درصد کشته شدگان سوانح رانندگی کشور نان آوران و سرپرستان خانواده ها هستند.

محمد بخارایی پنجشنبه شب در نخستین همایش جمعیت بانوان طرفداران ایمنی راه های خراسان رضوی در مشهد افزود : این وضعیت زمانی مشخص می شود که چقدر اسفناک است که بدانیم فقط طی سال گذشته با وجود کاهش آمار تلفات سوانح رانندگی بالغ بر 18 هزار نفر در این حوادث کشته شدند.



وی با اشاره به آمار تلفات این سوانح در دنیا که حدود 1،5 میلیون نفر است ، اظهار داشت : ایران با دارا بودن یک درصد جمعیت جهان بیش از یک و نیم درصد تلفات سوانح رانندگی را دارد .



وی گفت : علاوه بر آمار کشته شدگان از جمله آثار سوء دیگر این حوادث در کشور ما 250 هزار مجروح است که از این میزان حداقل 10 درصد آنان یعنی 25 هزار نفر دچار معلولیت دایم می شوند.



وی افزود : اما گروه سوم قربانیان این سوانح که مظلوم تر و پررنج تر از هر دو گروه اول زندگی می گذرانند بازماندگان آنان یعنی همسران ، فرزندان و والدین این قربانیان هستند .



وی بیان کرد : امروز ما نسبت به نسل کنونی و آینده مان مسوول هستیم و باید در این زمینه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی های لازم را انجام دهیم.



بخارایی با اشاره به نقش 70 درصدی عامل انسانی به اذعان کارشناسان در سوانح رانندگی کشور ، افزود : در سالی که با عنوان مدیریت جهادی مطرح شده باید همه مردم در هر جایگاه و پست و سمت ، مقام و طیف اجتماعی به این قضیه وارد شده و جهادگرانه عمل نمایند.



وی اظهار داشت : در این میان بانوان با وجود آنکه بیش از نیمی از جمعیت کشور و بنیان خانواده ها را تشکیل می دهند می توانند نقش و اثر مستقیم درحوزه فرهنگ سازی ایمنی جاده ای و کاهش آمار سوانح رانندگی ایفا کنند.



وی با بیان اینکه فقط در دهه 80 در سوانح رانندگی برون شهری و درون شهری در کشور بالغ بر 240 هزار نفر کشته شدند ، گفت : این در حالی است که در جریان دفاع مقدس 188 هزار نفر به شهادت رسیدند.



وی ادامه داد : در واقع این سوانح و تبعات آن از جنگ خانمان سوزتر و خطرناک تر است و باید با عزم ملی و جهادی همه به این عرصه ورود یابند.



رئیس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه ها ادامه داد : بر اساس آمارها 30 درصد کشته شدگان سوانح جاده ای به دلیل عدم هوشیاری اعم از خواب آلودگی و یا در حال صحبت با تلفن همراه جان خود را از دست داده اند.



وی بیان کرد : اینک زمان آن رسیده که برای از بین بردن این غفلت ها حساس شده و در این زمینه کار فرهنگی لازم انجام شود در غیر اینصورت همچنان این فاجعه ملی تداوم یافته و روز به روز بر گستردگی آن افزوده می شود.



در ادامه این جلسه سرهنگ محمد صفایی رئیس پلیس راه خراسان رضوی و نیز مسوول نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه ها در استان نیز طی سخنانی بر ضرورت فرهنگ سازی در این حوزه و نقش اقشار مختلف تاکید کردند.



2713/659

انتهای پیام /*




3569325
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستا‌های سنگان چهارگانه شاهد بودیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی کل کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها چه حفظ آن و چه از دست دادن آن تعیین کننده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با اهتمام به اجرایی کردن اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری کاهش ۲.۹۳ درصدی داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیری با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته سلامت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است