اجتماعی 12:46 - 27 شهریور 1397
سخنگوی وزارت کشور خبر داد:
سخنگوی وزارت کشور با اشاره به تصویب درخواست وزارت کشور برای استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) جهت تامین ٦٣٠ واگن مترو تهران در جلسه روز گذشته شورای اقتصاد، اظهارکرد: این قرارداد فاز اول از طرح تامین ۲۰۰۰ دستگاه واگن مترو برای ۹ کلان شهر کشور تهران، مشهد، تبریز، اصفهان، شیراز، قم، کرج، اهواز و کرمانشاه است.

تامین و ساخت ٦٣٠ واگن برای مترو تهران توسط کنسرسیوم ایرانی- چینی

به گزارش ایسنا سید سلمان سامانی افزود: فرآیند انتخاب پیمانکار تامین و ساخت ۶۳۰ دستگاه واگن از طریق مناقصه بین المللی بوده که توسط سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور انجام شده است، در فراخوان مناقصه ۱۲ شرکت خارجی واگن سازی و ۵ شرکت ایرانی واگن ساز حضور یافتند که در نهایت کنسرسیوم ایرانی - چینی برنده مناقصه شده است.



سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه ۵۷۴ دستگاه از این واگن‌ها داخل کشور و توسط شرکت واگن سازی تهران ساخته و تست خواهد شد،گفت: با شروع تولید در ایران به طور متوسط هر ماه ٢١ دستگاه واگن تولید خواهد شد.



وی تاکید کرد: در این پروژه برای نخستین بار سیستم‌های حیاتی واگن مترویی مانند سیستم رانش، بدنه آلومینیومی و بوژی در داخل کشور و به کمک سازندگان معتبر بین المللی ساخته خواهد شد.



سخنگوی وزارت کشور با تاکید بر اینکه میزان ساخت داخل واگن مترویی این پروژه به ۵۶ درصد خواهد رسید، گفت: با توجه به ابعاد این پروژه پیش‌بینی می‌شود ۱۸۶۰ نفر شغل مستقیم و ٢٥٠٠ شغل به صورت غیرمستقیم در زمینه‌های ساخت و بهره برداری ایجاد شود.



به گزارش سایت وزارت کشور سامانی با اشاره به آماری از کمک‌های دولت تدبیر و امید به متروی تهران گفت: بر اساس گزارش واصل شده دولت یازدهم و دوازدهم از سال ۹۲ تاکنون مبلغ ۶۵۲۵ میلیارد ریال به صورت تملک دارایی و ٤٠ هزار میلیارد ریال به صورت اوراق مشارکت به مترو تهران کمک کرده است.

انتهای پیام


9911790
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار کریمی از توافق پلیس بین الملل ایران و چند کشور برای استرداد متهمانی که اعلان قرمز آنها صادر شده است، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستا‌های سنگان چهارگانه شاهد بودیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی کل کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها چه حفظ آن و چه از دست دادن آن تعیین کننده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با اهتمام به اجرایی کردن اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری کاهش ۲.۹۳ درصدی داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیری با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته سلامت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است