استانی 18:17 - 19 مرداد 1399
استاندار قزوین مطرح کرد
ایسنا/قزوین استاندار قزوین گفت: دوران دفاع مقدس برای ما یک مدرسه و دانشگاه بود و باید بتوانیم از ظرفیت آن برای انسجام‌بخشی به جامعه و اعتمادسازی در نیروهای جدید بهره‌برداری کنیم.

ضرورت استفاده از ظرفیت «دفاع مقدس» برای انسجام جامعه

هدایت‌الله جمالی‌پور، امروز ۱۹ مرداد در شورای هماهنگی دفاع مقدس استان قزوین، گفت: دوران دفاع مقدس برای ما یک مدرسه و دانشگاه بود و باید بتوانیم از ظرفیت آن برای انسجام‌بخشی به جامعه و اعتمادسازی در نیروهای جدید بهره‌برداری کنیم.

وی بیان کرد: متأسفانه ما خوب نتوانسته‌ایم از این ظرفیت بهره بگیریم؛ واضح است هرکجا از این توانمندی بهره‌برداری کرده‌ایم، سود برده و برای کشور مؤثر واقع شده‌ایم.

استاندار قزوین با اشاره به رونمایی از کتاب زندگی آیت‌الله باریک‌بین، نماینده سابق ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین، گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید از این دست تألیفات را برای الگوسازی در سطح استان انجام دهد و افرادی را که سرمایه‌های بزرگی در دوران دفاع مقدس بوده و نقش انسجام بخشی داشته‌اند، شناسایی کرده و به نسل‌های جدید معرفی کند.

وی اظهار کرد: معرفی شخصیت‌های مؤثر در انقلاب و دفاع مقدس چه از کسانی که زنده هستند و چه کسانی که از میان ما رفته‌اند باید صورت گیرد تا تجلیل از مقام و زحمات این افراد را در جامعه شاهد باشیم.

جمالی‌پور افزود: رونمایی از این کتاب یک کار کوچک در برابر خدمات بزرگ آیت‌الله باریک‌بین است و باید آن را آغاز کار برای معرفی این مجاهدان بدانیم.

وی خاطرنشان کرد: ذکر خیر آیت‌الله باریک‌بین را قبل و بعد از انقلاب از نوع نگاه، تلاش‌ها و رفتارهای بسیار ارزشمند وی شنیده‌ایم و امروز خلأ وجودی این عالم گرانقدر در استان به‌شدت احساس می‌شود.

این مسئول گفت: آیت‌الله باریک بین در طول انقلاب زحمات زیادی در قزوین برای انسجام‌بخشی نیروها، اعزام رزمندگان به جبهه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس متحمل شد و نقش پدری خود را برای اجماع نیروهای انقلاب و انسجام‌بخشی به آن‌ها رقم زد لذا باید یاد و خاطره این مجاهد نستوه را گرامی بداریم.

استاندار قزوین افزود: تجلیل از خدمات بزرگان یک نوع فرهنگ‌سازی است و حتماً باید این کار را در استان با جدیت پیگیری کرده و انجام دهیم.

انتهای پیام


10659329
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است