اجتماعی 07:55 - 30 مرداد 1393
رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی گفت: فردی که با انتشار مطالب و تصاویر ناهنجار در یکی از شبکه‌های اجتماعی قصد تهدید و زیر سئوال بردن شخصیت اجتماعی و خدشه‌دار کردن امنیت روانی همسر سابقش را داشت شناسایی و دستگیر شد.

آزار و اذیت زن جوان توسط همسر سابقش



به گزارش سرویس حوادث جام نیوز به نقل از حوادث باشگاه خبرنگاران، محمد قاسملو ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خانمی با هویت معلوم، هراسان  به این پلیس مراجعه و اعلام کرد تعدادی از عکس‌های شخصی وی توسط فرد یا افرادی در یکی از شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی با هدف تهدید و زیر سوال بردن شخصیت اجتماعی و خدشه‌دار کردن امنیت روانی وی منتشر شده است، اما  با توجه به حساسیت، موضوع در دستور کار یکی از کار آگاهان تیم اجتماعی این پلیس قرار گرفت.



وی افزود: در بررسی‌های اولیه و به منظور استخراج مستندات فنی موارد اعلامی شاکیه نسبت به مستندبرداری از آنها اقدام شد و با هماهنگی مقام قضایی، سیستم‌های رایانه‌ای مظنون جمع‌آوری و مشخص شد متهم چند ماه پیش شوهر شاکیه بوده و بنا به دلایلی از همدیگر جدا شده و بعد از چند ماه عکس‌های خانوادگی در فضای مجازی منتشر شده است در نتیجه متهم جهت تحقیقات لازم به این پلیس دعوت شد.



این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم در ابتدا منکر هرگونه اتهامی بوده و ادعا کرد شاکیه قصد تهمت زدن به وی را دارد ولی در توضیحات بعدی بیان داشت صفحه مذکور زمانی که با هم زندگی می‌کردند باز شده و فقط جهت ارتباط با فامیل‌های خارج از کشور مورد استفاده قرار می‌گرفت.



وی در ادامه گفت: سیستم‌های ضبط شده از متهم مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد عکس‌های مذکور از طریق سیستم رایانه‌ای متهم و بعد از جدایی منتشر شده است که نتیجه تحقیقات تکمیلی به عرض مقام قضایی رسید و پرونده جهت سیر مراحل بعدی تحویل دادسرا شد.



قاسملو تصریح کرد: اخیرا مشاهده شده بعضی از شهروندان و به خصوص زن و شوهرهای طلاق گرفته با بهره‌مندی از فضای مجازی قصد آزار و اذیت همدیگر را داشته و با انتشار عکس و یا درج مطالب خلاف واقع، امنیت این فضا را مخدوش می‌کنند.



رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی در پایان خاطرنشان کرد: به یاد داشته باشیم برابر ماده 17 قانون جرائم رایانه‌ای در صورت اثبات اتهام، موضوع جرم تلقی شده و برخورد قانونی با فرد متخلف انجام خواهد پذیرفت لذا شهروندان با رعایت قوانین جرائم رایانه‌ای از به خطر افتادن امنیت این فضا و هتک حیثیت دیگران جلوگیری کنند.

2005


4525951
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» استاندار واسط عراق گفت: خواستار انتقال تجربیات تهران در حوزه شهری، فضای سبز و کشاورزی و بازیافت زباله به «واسط» عراق هستیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور تصریح کرد: با طرف عراقی در حال رایزنی هستیم تا هم امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود و هم اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای جابجایی زائران وارد ایران شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» خدائیان گفت: سازمان بازرسی در حوزه‌های مالی منجر به بیش از ۲۸۸ هزار میلیارد تومان وصول و استرداد وجوه، شناسایی، جلوگیری از فرار مالیاتی و همچنین اخذ مالیات به نفع دولت شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» القاصی خواستار تشکیل کارگروهی مشترک بین سازمان بازرسی و مجموعه قضایی این استان به منظور پیگیری گزارش‌های ارسالی و آسیب شناسی روند رسیدگی به آنها شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دادستان تهران از صدور کیفرخواست پرونده کثیرالشاکی موسوم به گروه (ش) با موضوع کلاهبرداری در حوزه پیش فروش خودرو در دادسرای تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از مردم خواست تا در برابر اتفاقات پیرامون خود بی تفاوت نبوده و اقدام به مستندسازی از آسیب‌ها و جرائم و قانون‌شکنی‌ها کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: حدود ۱۰۰ هزار روانشناس در کشور نیاز است که به ازای هر هزار خانوار باید ۵ روانشناس داشته باشیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: به دلیل بالا بودن هزینه دفاتر و مراکز افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگوی نیاز آنها نیست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن ارائه گزارش عملکرد شهرداری تهران درباره روند پیشرفت توسعه و نوسازی مترو گفت: در برنامه امسال پرونده خط ۶ و ۷ مترو بسته می شود و در پایان سال جشن تکمیل خطوط هفت گانه را خواهیم گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» هاشمی گزارشی از عملکرد معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران و مجوز ترک تشریفاتی را ارائه کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است