سیاسی 18:46 - 10 تیر 1399
روحانی در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه کرونا تمام نشده و حداقل تا پایان سال با آن درگیر هستیم، گفت: مراقبت‌ها و رعایت اصول بهداشتی همچنان باید در دستور کار همه باشد و از حضور در تجمع‌های غیرضروری پرهیز شود.

اختصاص یارانه دولتی برای تولید ماسک ارزان قیمت

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین  حسن روحانی روز سه‌شنبه در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به دنبال برخی اظهارات مطرح شده از سوی اعضای شورا در مورد وضعیت بیماری کووید19 در کشور و اقدامات انجام شده از سوی دولت برای مقابله با این بیماری گزارش کاملی از اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با ویروس کرونا طی 5 ماه گذشته ارایه کرد و گفت: در طول مدت شیوع ویروس کرونا، اقدامات بسیار خوبی از سوی وزارت بهداشت و کادر پزشکی و بیمارستانی کشور انجام و تصمیمات مهمی در ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ و اجرا شده است.

رئیس جمهور اظهار داشت: برغم همه تلاش‌ها و اقدامات بسیار خوب انجام شده در مبارزه با این بیماری و درمان مبتلایان به دلیل ناشناخته بودن ویروس کرونا همچنان شاهد افزایش تعداد مبتلایان در برخی شهرهای کشور هستیم که براساس گزارش‌های رسیده اجتماعات و مراسم‌ها بزرگترین عامل شیوع مجدد ویروس در برخی مناطق بوده است.

دکتر روحانی استفاده از ماسک را یکی از راه‌های مهم به عنوان عامل بازدارنده در انتقال ویروس کرونا برشمرد و با اشاره به برنامه دولت برای تولید ماسک ارزان‌قیمت توسط وزارت صمت با بهره‌مندی از یارانه دولتی، تأکید کرد: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از 15 تیرماه استفاده از ماسک در مکان‌های سرپوشیده و تجمع‌ها اجباری خواهد بود و افراد بدون ماسک اجازه استفاده از مترو را نخواهند داشت.

رئیس جمهور با بیان اینکه خدمات پرسنل بهداشتی و درمانی کشور در این روزها روی افراد مسن و بیماران زمینه‌ای متمرکز شده است، گفت: باید مراقبت‌ها و رعایت اصول بهداشتی را همچنان مد نظر قرار دهیم و کمک کنیم بار سنگینی که بر دوش پرسنل بهداشت و درمان است، سبک شود.

دکتر روحانی تأکید کرد: راه خود در مبارزه با ویروس کرونا را ادامه می‌دهیم و همچنان مصمم هستیم محدودیت‌ها در برخی مراکز و اماکنی که بازگشایی آنها ضروری نیست، ادامه داشته باشد.

این خبر تکمیل می‌شود.


10597044
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام حزب موتلفه توطئه‌های جدید دشمنان علیه جمهوری اسلامی را شکست خورده تلقی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور پس از سفر رسمی و پرکار یک روزه به سریلانکا، دقایقی پیش کلمبو پایتخت این کشور را به مقصد ایران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور به استانداران سراسر کشور دستور داد برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) در ۱۴ خرداد اهتمام ویژه داشته باشند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۹۰ داوطلب در سطح کشور در دور دوم انتخابات برای تصاحب ۴۵ کرسی مجلس رقابت می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر کشور گفت: تقسیمات کشوری جدید فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس برگزار خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماز جمعه این هفته تهران - ۷ اردیبهشت ماه - به امامت آیت الله خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیسی گفت: تهدید‌ها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده و پیشرفت ادامه داشته است ایران امروز را می‌توان کشوری پیشرفته و فناور نامید.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد واقعه طبس و شکست مفتضحانه متجاوزان آمریکایی منتشر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت و اردن در خصوص میدان آرش را مردود اعلام و بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان تاکید کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است