اقتصادی 19:39 - 05 اسفند 1396
توقف حراج سکه خبری بود که پس از انتشار در کنار تک رقمی شدن تورم نگاه ها را به خود جلب کرد. البته اخبار اقتصادی همچنان روی پاشنه دلایل سقوط هواپیمای آسمان می‌چرخد.

اخبار اقتصادی روی پاشنه توقف حراج سکه و سقوط هواپیما می چرخد

داوطلبان حضور در حراجی سکه امروز با وجود مراجعه به بانک کارگشایی با اطلاع از توقف برگشتند. بعد از بیش از ٣٠ حراجی که برای سکه برگزار شد، امروز (شنبه) بانک مرکزی حراجی را متوقف کرد .گزارش‌ها حاکی از آن است که افرادی که برای حضور در حراجی به روال جلسات گذشته به بانک کارگشایی مراجعه کرده بودند ظاهرا اطلاعی از توقف نداشته و با اعلام مسئولان بانک برگشته و محل را ترک کرده اند.

حراج سکه متوقف شد

با حبابی شدن قیمت سکه که به بیش از ۲۰۰ هزار تومان می‌رسید از حدود دو ماه پیش بانک مرکزی حراج  را از کانال بانک کارگشایی در دستور کار قرار داد .این حراج سه روز در هفته و از ساعت ۱۴ در این بانک شروع شده و با قیمت‌گذاری پایه از سوی بانک مرکزی برای نیم‌سکه و تمام سکه به کار خود ادامه می‌داد و در نهایت با بالاترین قیمت پیشنهادی به اضافه ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده سکه به خریدار واگذار می‌شد. بنابر اعلام سلیمانی - مدیرعامل بانک کارگشایی- بانک مرکزی حراج سکه را متوقف کرده و البته تا اطلاع‌ ثانوی این کار انجام شده است. محاسبات نشان می‌دهد که در حال حاضر سکه تمام بهار آزادی کمتر از ۱۰ هزار تومان حباب داشته و نیم‌سکه تقریبا هیچ حباب قیمتی ندارد.

هواپیمای آسمان چرا سقوط کرد؟

باگذشت یک هفته از حادثه تلخ سقوط هواپیمای ATR شرکت آسمان و با وجود ارائه گزارش مقدماتی این سانحه از سوی سازمان هواپیمایی کشوری هنوز هیچ عاملی حتی در حد گمانه‌زنی و احتمال نیز به عنوان اصلی‌ترین مسئله‌ای که به سقوط این هواپیما منجر شده است، اعلام نمی‌شود. در این بین گزارش‌های ثبت شده در جعبه سیاه هواپیما احتمالا راهگشا خواهد شد تا این سوال مهم را پاسخ دهد که هواپیمایی که یک خلبان باتجربه آن را هدایت می‌کرده، چرا در فاصله ۹ مایلی فرودگاه مقصد و در شرایطی که هنوز از رشته کوه‌های زاگرس عبور نکرده تا این حد کاهش ارتفاع داشته تا با برخورد به نزدیکی یکی از قله‌های کوه‌های نزدیک به فرودگاه حادثه‌ای تلخ را در تاریخ صنعت هوایی ایران ثبت کند.

تورم باز هم تک رقمی شد

با وجود نوسان قابل توجه قیمت ارز در چند ماه اخیر که در بهمن ماه به اوج خود رسیده و قیمت دلار تا مرز ۵۰۰۰ تومان هم پیش رفت، ظاهرا نوسان ارزی تاثیر چندانی برای بازار کالا و خدمات نداشته و با کاهش تورم هم همراه بوده است. طبق آماری که بانک مرکزی از تغییرات شاخص بهای کالا و خدمات منتشر کرده، نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به بهمن‌ماه ۱۳۹۶ نسبت به دوازده ماه منتهی به بهمن‌ماه ۱۳۹۵ معادل ۹.۹ درصد  بوده که بیانگر تورم کل است. این نرخ در مقایسه با دی ماه که ۱۰ درصد گزارش شده بود تا ۰.۱ درصد کاهش داشته و بار دیگر تک رقمی شده است.

خروج ایران از لیست سیاه FATF در انتظار تصمیم مجلس

در روزهای گذشته بار دیگر تعلیق ایران از لیست سیاه FATF تمدید شد. با این حال برخی اخبار حاکی از آن است که اگر مجلس لوایح مربوط به پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم را تصویب نکند احتمال اینکه ایران بار دیگر به لیست سیاه برگردد قوی‌تر می‌شود. اندکی بعد از توافقات برجام، مشخص شد مسائلی وجود دارد که حتی علی‌رغم به نتیجه رسیدن مذاکرات و شکستن دیوار تحریم‌ها، باز هم در برقراری روابط اقتصادی با کشورهای مختلف دنیا، دچار مشکل هستیم.

۱۴۰ وب سایت داخلی هک شد

روز گذشته بیش از ۱۴۰ وب‌سایت داخلی هک شدند که همگی برروی یک میزبان اشتراکی قرار داشته و دسترسی برقرار شده بصورت محدود و تنها شامل بارگزاری یک فایل متنی بوده است در پی هک بیش از ۱۴۰ وبسایت داخلی در روز جمعه مورخ ۱۳۹۶/۱۲/۰۴ مرکز ماهر وزارت ارتباطات اعلام کرد که موضوع را سریعا مورد بررسی قرار داده و اقدامات فنی لازم را از همان ابتدای لحظات حادثه مذکور با همکاری شرکت میزبان انجام داده است.

انتهای پیام


9690169
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل پشتیبانی امور دام گفت: با شیب ۲۷ درصدی طی یک‌ماه گذشته، روزانه خرید حمایتی مرغ به هزارتن رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته کاری که گذشت چهار روز شاهد ورود نقدینگی بودند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه به ۲۳.۵۱ درصد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با افزایش ۴.۳۶ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت: خوشبختانه در حوزه لاستیک خودرو‌های سواری کمبودی نداریم و این صنعت امسال ۳۰۰ میلیون یورو ارز برای تولید نیاز دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و وضعیت مناسب دما، شرایط مطلوبی پیش روی کشاورزان دیم کار است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیراجرایی سندیکای چای گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید برگ سبز چای به ۱۴۵ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کل گمرک ایران گفت: میزان صادرات محصولات نساجی در سال گذشته به ۴۸۹ میلیون دلار رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: با توجه به نبود تقاضا در بازار داخل، صادرات دام راهکار ایجاد رونق و تحرک در صنعت دامپروری است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی کمیسیون روابط بین الملل و توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، از افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است