استانی 13:54 - 07 آبان 1399
ایسنا/همدان رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تویسرکان از فعالیت سه کارگاه تولید ماسک در این شهرستان خبر داد و گفت: این سه کارگاه از ماه های اول شیوع کرونا، مشغول به دوخت و تولید ماسک با رعایت استانداردهای بهداشتی شدند.

وجود ۳ کارگاه فعال تولید ماسک در تویسرکان

روانبخش نورعلیئی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تویسرکان هم چون دیگر شهرهای کشور در اوایل شروع اپیدمی کرونا با کمبود محصولات بهداشتی، ضدعفونی و ماسک مواجه بود.

وی افزود: با توجه به این کمبودها و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به فکر تولید ماسک و موادضدعفونی کننده و پد الکی در شهرستان افتادیم که خوشبختانه بعد از رایزنی های لازم با اتحادیه خیاط ها و چند واحد صنفی مرتبط و تهیه و تخصیص سهمیه پارچه ویژه این امر، سه کارگاه خیاطی کارهای جانبی خود را تعطیل کردند و به تولید ماسک مشغول شدند و خوشبختانه تا امروز هم همچنان مشغول تولید هستند .

نورعلیئی ادامه داد: تاکنون افزون بر دو میلیون ماسک با قیمت مصوب دولتی بین مردم این شهرستان و گاهاً در شهرستان های همجوار نیز توزیع شده است و هم اکنون هم بیش از ۱۰۰ هزار ماسک موجود داریم و هیچ‌کمبودی در جهت تأمین ماسک نداریم.

وی با اشاره با صادر کردن ماسک به استان کرمانشاه و چند شهر دیگر مطرح کرد: در حال حاضر چهار چادر برای توزیع ماسک، پد الکلی و مواد ضدعفونی کننده در میادین اصلی شهر به منظور رفاه حال مردم و دسترسی آسان همشهریان برای تهیه این اقلام بهداشتی مستقر شده و این مواد با نرخ دولتی در بین آنها توزیع می شود.

نورعلیئی در ادامه گفت: از ابتدای شیوع کووید ۱۹ در تویسرکان پیگیر رفع مشکلات شرکت های صنعتی تولیدکننده مواد شوینده، بهداشتی و ضدعفونی، پد الکلی و دستکش های یکبار مصرف بودیم و با افزایش ساعات فعالیت و شیفت کاری این شرکت ها، ظرفیت تولید این مواد را بالا بردیم و تاکنون افزون بر پنج تن ژل ضدعفونی کننده، بیش از ۴۰ هزار ماسک و ۶۰۰ دست گان بیمارستانی را به صورت رایگان به بیمارستان و مراکز درمانی شهرستان اهداء کردیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تویسرکان یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بین هشت تا ۱۰ تن برنج با نرخ مصوب دولتی در قالب طرح کمک‌ های مؤمنانه از سوی تولیدی‌های صنعتی، اتحادیه‌ها و واحدهای صنفی بین همشهریان توزیع شده است‌.

وی در پایان تعطیلی واحدهای صنفی پرخطر در شرایط وضعیت هشدار کرونا طبق دستور ستاد مبارزه با کروناویروس شهرستان به منظور کنترل و مهار این ویروس را از دیگر اقدامات اداره صنعت، معدن و تجارت تویسرکان برشمرد.

انتهای پیام


10783954
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است