اجتماعی 23:33 - 07 آذر 1400
دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: تمامی اعضای کمیته علمی کشوری کرونا در جلسه امروز خود بر تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای افراد بالاتر از ۱۸ سال در کشور تاکید کردند.

صراط:

حمیدرضا جماعتی اظهار داشت: امروز در پنجاه و یکمین جلسه کمیته علمی کشوری کرونا، در مورد آخرین وضعیت واکسیناسیون در کشور و لزوم تصمیم گیری سریع در مورد تزریق دوز اضافه و یادآور واکسن کرونا بحث و بررسی شد.



به گزارش تسنیم، دبیر کمیته علمی کشوری کرونا از موافقت کمیته علمی کرونا با تزریق دوز سوم واکسن برای همه افراد بالای ۱۸ سال خبر داد وگفت: تمامی اعضای کمیته علمی کشوری کرونا در جلسه امروز خود بر تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای افراد بالاتر از ۱۸ سال در کشور تاکید کردند و چگونگی انجام و زمان بندی این کار توسط معاونت بهداشت وزارت بهداشت و مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر این وزارتخانه، اطلاع رسانی خواهد شد.



وی افزود: مواردی از واریانت "اُمیکرون" در کشور‌های مختلف شناسایی شده و به دلیل سرایت بالای این نوع جهش، نگرانی‌هایی وجود دارد و در مطالعات مختلف نشان داده شده که در کشور‌های آفریقایی، میزان واکسیناسیون خیلی پایین و کمتر از ۴۰ درصد بوده، این جهش در کرونا رخ داده البته جهش‌های متعددی در کرونا ایجاد شده و شاید بیش از ۵۰ نوع جهش ایجاد و باعث به وجود آمدن جهش اُمیکرون شده باشد.



دبیر کمیته علمی کشوری کرونا تصریح کرد: مهمترین راه مقابله با واریانت‌های جدید ویروس از جمله اُمیکرون، واکسیناسیون، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت در مبادی مرزی کشور‌ها به ویژه کشور‌هایی است که با کشور‌های آفریقایی رفت و آمد و داد و ستد دارند. در حال حاضر برخی کشور‌های اروپایی، محدودیت‌هایی را در مرز‌های خود ایجاد کرده‌اند و این موارد در کمیته علمی بررسی و بر افزایش پوشش واکسیناسیون، لزوم رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و تزریق دوز اضافه یا یادآور تاکید شد.



جماعتی یادآور شد: تاکنون حدود ۸۵ درصد از جمعیت هدف برای واکسیناسیون، دوز اول و حدود ۷۰ درصد نیز دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند. افرادی که واکسن نمی‌زنند باعث افزایش گردش ویروس در جامعه می‌شوند و موج اپیدمی ها، پاندمی‌ها و موج‌های کرونا از افراد غیرواکسینه ایجاد می‌شود.



وی خاطرنشان کرد: مطالعاتی که در دنیا و ایران انجام شده نشان داده افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند، نسبت به واکسن نزده ها، خیلی ایمن‌تر بوده اند و میزان بستری در بیمارستان و مرگ و میر غیرواکسینه‌ها خیلی بیشتر از افرادی بوده که واکسن تزریق کرده اند بنابراین توصیه می‌شود که حتما، واکسیناسیون با پوشش بالا انجام شود. مطالعات هم نشان داده اند که تزریق واکسن کرونا در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی از مهمترین روش‌های کاهش بستری در بیمارستان و مرگ و میر بیماران کرونایی شود.



دبیر کمیته علمی کشوری کرونا ادامه داد: ستاد ملی مقابله با کرونا و قرارگاه اجرایی این ستاد می‌توانند در خصوص افرادی که واکسن تزریق نکرده اند، تصمیم گیری و محدودیت‌هایی را اعمال کنند، چون این افراد می‌توانند منشا ایجاد موج‌های بیماری در کشور شوند.


11341262
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آخرین جزییات از دوره جدید کالابرگ فجرانه را عنوان کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار تسهیلات ازدواج بوده‌اند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جنوب و جنوب شرق آسیا طی هفته گذشته درگیر موج گرما بودند و دما در این مناطق تا ۴۵ درجه سانتیگراد نیز بالا رفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کل دادگستری استان تهران به ارائه گزارشی از روند تعیین تکلیف خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های رسوبی در توقف‌گاه‌های زیر نظر فراجا در استان تهران پرداخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به منظور حفظ ایمنی مسافران، اعزام قطار‌های تندرو عصرگاهی در خط ۵ مترو از ایستگاه تهران به سمت ایستگاه گلشهر، امروز (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) انجام نمی‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بوستان «بهشت مادران» واقع در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد با هدف اهمیت و لزوم مشاور برای همه، مشاوره‌های انفرادی و گروهی همراه با کارگاه‌های آموزشی را با عنوان «روانشناسی خودمانی» برگزار می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» متهمی که در خیابان گاندی زنی را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، با هوشیاری کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در شهر گرگان دستگیر شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: با همکاری و هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امکان تبادل الکترونیک پرونده‌های بیماران فراهم شده است که این امکان از اطاله دادرسی در رسیدگی‌ها جلوگیری می‌کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور از تصویب مشخصات خودرو‌های برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی در یکصد و نود و دومین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه ما در قوه قضائیه نسبت به افکار عمومی به هیچ‌وجه بی‌توجه نیستیم، گفت: تابع فضاسازی‌ها تصمیم قضائی نمی‌گیریم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است