استانی 16:11 - 31 خرداد 1397
دری نجف آبادی:
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: اساس دانشگاه های کشور آموزش و پرورش است .

اساس دانشگاه های کشور آموزش و پرورش است

به گزارش ایسنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور با بیان اینکه جشن خیرین مدرسه ساز یک روز نیست، بلکه تمامی ایام سال است، گفت: تحول و پیشرفت علمی کشور، توسعه در بخش های علمی، تحقیقاتی، علوم کاربردی، محیط زیست و ... جزو واجب ترین وظایف ملی ما در تمام عمرمان است .

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران باید با همت همه اقشار مسیر شرف و کمال  و سربلندی را طی کند و پایگاه اصلی این حرکت آموزش پرورش، حوزه ها و دانشگاه ها هستند. در صحبت اخیر مقام معظم رهبری در جمع دانشگاهیان، ایشان قوه عاقله کشور را دانشگاه و مراکز علمی کشوری بر شمرند .

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه اساس دانشگاه های کشور، آموزش و پرورش و پیش دبستانی ها هستند، گفت: پیش دبستانی ها به مراتب با اهمیت تر از دبستان ها هستد و دبستان ها مهمتر از دانشگاه ها هستند. برای تربیت فرزندان این کشور نیاز است امکانات، تجهیزات و علم روز، امکانات کمک آموزشی، و ... فراهم شود. 

دری نجف آبادی با اشاره به مدارس پیش حوزوی المهدی در استان، گفت:بیش از 12 مدرسه پیش حوزوی در استان وجود دارد. از لحاظ مکان در این خصوص در مضیقه هستیم ولی این مدارس جمعا دارای 54 کلاس است. علاوه بر آن کلنگی در مجتمع خاتم الانبیاء برای احداث دبیرستان به مساحت هزار و 540 متر مربع زده شده است که هم اکنون این دبیرستان با دارا بودن 15 کلاس آماده بهره برداری است و قرار است مدرسه دوم با همت خودمان ساخته شود و امیدواریم خیرین به ما کمک کنند .

نماینده ولی فقیه در استان گفت: بیمارستان آیت الله خوانساری در گذشته با کمبود تخت مواجه بود بطوریکه 70 الی 80 نفر در صف انتظار این مرکز بودند. خوشبختانه با مشارکت خیرین تعداد تخت های این بیمارستان افزایش یافت و در حال خدمات رسانی به مردم است . 

به گزارش ایسنا، سید علی آقازاده گفت: در کشور بیستمین سال فعالیت های خیرین مدرسه ساز جشن گرفته می شود ولی در استان مرکزی این فعالیت ها 26 سال قبل آغاز شد. در واقع هسته اولیه مجمع خیرین مدرسه ساز در این استان شکل گرفت و 4 الی 5 سال بعد مجمع خیرین مدرسه ساز کشور شکل گرفت .

وی ادامه داد: این سابقه فعالیت خیرین مدرسه ساز استان مرکزی نسبت به سایر استان ها، نشان دهنده عمق نگاه فرهنگی مردم استان است که قبل از شکل گیری مجمع کشوری شاهد اینگونه فعالیت ها در استان بوده ایم .

استاندار مرکزی گفت: استان این آمادگی را دارد که به هر میزانی که خیرین مدرسه ساز در طول سال 97 برای ساخت و نوسازی مدارس تعهد کنند، استانداری و  آموزش پرورش نیز به همان میزان کمک های لازم را برای نوسازی و ساخت مدارس انجام خواهد داد .

آقازاده با اشاره به اینکه دید دولت به آموزش و پرورش دید بلند مدت با افق 10 ساله است، بیان کرد: در هفت سال گذشته 144 پروژه ساخت مدارس با حدود 908 کلاس آموزشی در استان تاسیس شده است که حدود 170 میلیارد تومان برای حدود 150 هزار متر مربع هزینه شده است .

انتهای پیام


9817834
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است