سیاسی 09:12 - 14 تیر 1394
در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحدباقر مُهری نماینده آیت‌الله سیستانی در کویت، آیت الله هاشمی شاهرودی نایب رئیس و رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری پیام تسلیتی صادر کرد.

پیام تسلیت هاشمی‌شاهرودی در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمدباقر مهری

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، متن این پیام بدین شرح است:

«إنا لله وإنا إلیه راجعون

با نهایت تأثر و تأسف خبر درگذشت برادر مجاهد حجت الاسلام والمسلمین سید محمد باقر مهری(قدس سره) را دریافت کردیم، فردی که تمام عمر با برکت خود را صرف خدمت به اسلام و مسلمین نمود، او که به دست استاد بزرگمان شهید صدر تربیت شد و فرزند خلف و با وفایی برای ایشان بود، قدم بر راه آن شهید عظیم الشأن گذاشت و راه ایشان را در خدمت و دلسوزی برای اسلام و امت ادامه داد، ایشان نمونه بارز یک عالم مبارز و مجاهد در تمام مراحل زندگی خود در جبهه های نبرد با دشمنان اسلام بودند چه با فکر و اندیشه و چه با قلم و منبر و محراب خود، ایشان نقش مؤثری در نشر اندیشه و فکر روشنگر اسلام و دفاع از خط اسلامی اصیل یعنی خط اهل البیت علیهم السلام داشتند و در این راه مجاهدتهایی و سختیهای زیادی متحمل شدند خصوصاً در زمان طاغوت بعث عراق که مورد تعقیب افراد مزدور بعثی بودند و همچنین متحمل زندانهای متعددی شدند که نتیجه دسیسه های آن مزدوران خبیث بود، اما هرگز از مواضع خود بازنگشت و با تأسی از استاد و مربی خود شهید صدر(قدس سره) همچنان استوار و محکم و با عزت نفس و کرامت اصل در راه مبارزه خود ثابت قدم بود تا اینکه مشیت الهی مقدر کرد که پایان زندگی مثمر او در این ماه مبارک و در راه انجام وظیفه دینی و ارشادی خود که راهنمایی و ارشاد مردم بود، پایان پذیرد.

خدای متعال ایشان را غریق رحمت کند و با اجداد طاهرینش ائمه معصومین علیهم السلام محشور نماید و در درجه شهدا و صدیقین قرار دهد (وحسن اولئک رفیقا) و به خانواده و متعلقین و برادران و فرزندان او صبر و اجر جزیل عطا نماید(إنه غفور رحیم).

سید محمود هاشمی شاهرودی

17/رمضان المبارک/1436ه»

مرحوم سیدمحمد باقر مهری همچنین نماینده مرجعیت شیعه از قم و نجف در این کشور بود که بطور مستمر با تهران و بیت مقام معظم رهبری نیز در ارتباط بود. وی همچنین دبیر کل مجمع علمای شیعه کویت نیز بود. آیت‌الله سیدمحمدباقر مهری روز گذشته در سن 67 سالگی بر اثر حمله قلبی به لقاء الله پیوست.

انتهای پیام


6695828
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور شرکت در اجلاس ایران و آفریقا و بازدید از نمایشگاه اسکپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی بیشتر مسئولان آفریقا با ظرفیت‌های ایران دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور گفت: توسعه روابط با قاره آفریقا از اولویت‌های ایران است و در تعامل با کشور‌های آفریقایی منافع متقابل را دنبال می‌کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع کشور‌های عضو شانگهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: نظام اسلامی مقابل «بی حجابی» در جامعه می‌ایستد. کسی را به زور به بهشت نمی‌برند، اما در مقابل ناهنجاری، نظام عقب‌نشینی نخواهد کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده ویژه رئیس جمهور چین در دیدار با علی باقری در مسکو ضمن قدردانی از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین گفت که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: گام اول برای موفقیت و تحقق اهداف اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا وجود اراده میان طرفین است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی گفت: در سایر مکاتب کارگر را ابزار تولید می‌دانند اما ما کارگر را خالق تولید، محور تولید و صاحب نظر در امر تولید می‌دانیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: پاکسازی تروریسم از درون جغرافیای سازمان شانگهای به عنوان یک اولویت مهم، یک اصل راهبردی به شمار می‌رود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است