سیاسی 17:16 - 07 شهریور 1394
حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهور هم‌اینک در نشست خبری به مناسبت هفته دولت در حال ارائه مطالب خود و پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران داخلی و خارجی است.

صراط: کاظم روحانی‌نژاد اجرای نشست خبری رئیس‌جمهور را برعهده دارد. پرویز اسماعیلی معاون اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور به منظور اتخاذ ترتیبات پرسش خبرنگاران، در کنار مجری قرار گرفته است.

روحانی نژاد گفت: نزدیک به 200 تن از رسانه‌های داخلی و خارجی در این نشست خبری حضور دارند.

مشروح سخنان رئیس‌جمهور در این نشست خبری به شرح ذیل است:

خوشحالم که بار دیگر فرصتی پیش آمد در خدمت خبرنگاران داخلی و خارجی در یک نشست خبری باشم و با سوالاتی که مطرح می شود انشاءالله بخشی از کارنامه دولت در طول 2 سال گذشته تبیین شود. در آغاز لازم می‌دانم سلام و درودم را تقدیم کنم به محضر همه شهیدان و امام شهیدان و بویژه شهیدان رجایی و باهنر که سراسر زندگی آنها انقلاب بود، حرکت برای پیروزی نهضت اسلامی و مردمی بود. خدمت به مردم بود؛ تلاش برای استقرار انقلاب اسلامی و سپس حضور در دستگاه اجرایی برای خدمت به مردم بود. یاد آن عزیزان گرامی باد و ما همه موفق باشیم که مسیر و راه آنها که راه اخلاق و مردمی و اعتدال بود را پاس بداریم و ادامه دهیم.

دولت یازدهم به نیمه راه خود رسیده. دو سال از این افتخار برای دولت که مردم بار  مسئولیت را به این دولت سپردند می گذرد. اگر من بخواهم این نیمه راه را با یک جمله تبیین کنم، این نیمه راه برای ایجاد آرامش و ثبات در بخش‌های مختلف این جامعه بود. ما از یک دولتی که با التهاب، دولتی که با مشکلات فراوان در بخش وحدت اجتماعی، در سیاست‌خارجی، در مسائل اقتصادی روبرو بود حرکت کردیم به سمت یک دولت مستقر، با ثبات، دولتی که همه تلاش خود را به کار برد که در قدم اول در سیاست‌داخلی زخم جدیدی را ایجاد نکند و بر زخم های گذشته مرهمی بگذارد. 

دولتی که تلاش کرد روابط جناح‌ها، احزاب، گروه‌ها، اقوام، مذاهب، ادیان، در این کشور یک روابط آشتی‌جویانه، مسالمت‌آمیز و برادرانه باشد. دولتی که تلاش کرد تا اگر شکاف اجتماعی وجود دارد، این شکاف حتی‌الامکان ترمیم شود. در زمینه فرهنگی این دولت تلاش کرد فضا را مناسب‌تر کند. فضا برای خلاقیت‌ها، فضا برای احیای اخلاق. احیای هنر. احیای فرهنگ. کاری که مادر این دو سال کردیم این است که فضای آرام‌تری را برای اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه، دانشگاه‌ها، مدارس، مراکز علمی و تحقیقاتی، و روابط آنها با جهان، با مراکز علمی جهان، با دانشگاه‌های جهان بهتر و صمیمی‌تر  کنیم. به گزارش تسنیم، روحانی گفت: تعالی علم، تعالی دانش، و تعالی هنر جزو اهداف ماست. تلاش ما بر این بود در بخش اقتصادی، اولاً به بازار آرامش ببخشیم. نوسان‌های شدید و تند را در بازار شاهد نباشیم. در بازار کالا،‌ بازار ارز، تلاش ما بر این بود که از نوسان‌های شدید جلوگیری کنیم. تورم را مهار کنیم؛ تورمی که با یک سرعت فزاینده‌ای نگران‌کننده‌ای بود؛  مهاری بر این اسب سرکش بزنیم و تورم ما یک تورم آرام باشد. کاهنده باشد؛ مستمر باشد؛ چون ممکن است تورم را برای یکی دوسه ماه یا شش ماه کاهش داد اما کاهندگی مستمر اساسی بوده که از ابتدا دنبال کردیم و تا امروز به حمدالله به آن دست یافتیم و امیدواریم تا پایان این دولت که وعده ما این بوده که انشاءالله تورم یک رقمی باشد، بتوانیم به تورم یک رقمی دست یابیم.

ما با رکود بسیار شدیدی مواجه بودیم. رکودی که در سال 91 با رشد منفی 6.8 و در سال 92 هم با رشد منفی، منتهی منهای 1.9 مواجه بودیم. تمام تلاش ما این بود که رشد ما مثبت شود و ادامه یابد و این رشد پایدار بماند. 

این خبر لحظه به لحظه تکمیل می‌شود/ لطفا به روز رسانی کنید




6975460
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با هدف گسترش فرهنگ خیر و احسان و استفاده از ظرفیت‌های برون‌مرزی در حوزه نیکوکاری و انفاق، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان، زودتر به پایان رسید.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه ایثارگران از سوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون رئیس جمهور زیمباوه با امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در تهران دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزارت دفاع گفت: امنیت خلیج فارس به دلایل گوناگون از جمله دربرگیری بیش از ۸۰ درصد تجارت کشورمان از اهمیت خاصی برخوردار است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر جمهوری اسلامی ایران و وزیر کشاورزی اندونزی دیدار و دو طرف بر لزوم افزایش سطح همکاری‌های کشاورزی میان دو کشور تاکید کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر آشتیانی در پیامی به مناسبت روز خلیج فارس، مجاهدت‌ها و پایمردی‌های رزمندگان نیرو‌های مسلح در حراست از هویت تاریخی خلیج فارس را امری شمرد که همسایگان ایران آن را می‌ستایند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مرادی گفت: انتخابات تعیین نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰، قانون نحوه فعالیت احزاب و تشکل‌های سیاسی در دهم خرداد برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: انتخابات تعیین نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و تشکل‌های سیاسی در دهم خردادماه امسال برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جمعی از معلمان سراسر کشور در سالروز شهادت شهید مطهری با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است