استانی 19:14 - 12 بهمن 1393
همزمان با آغاز ایام‌الله دهه فجر
همزمان با آغاز ایام‌الله دهه فجر، نمایشگاه «اسناد انقلاب» در خانه لاری‌های یزد گشایش یافت.

نمایشگاه «اسناد انقلاب» در یزد گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه «اسناد انقلاب» اظهار داشت: این نمایشگاه به مناسبت فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر و به منظور نمایش بخشی از تاریخ انقلاب راه‌اندازی شده است.

محمدرضا ملک‌ثابت خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه، اسناد تاریخی قیام مردم یزد در دوران مبارزات انقلاب اسلامی و تصاویری از حضور حماسی مردم در راهپیمایی‌های آن دوران در تاریخ‌های مختلف به ویژه از دی تا بهمن‌ ماه 1357 به نمایش گذاشته شده است.

وی همچنین از نمایش اسناد و نامه‌نگاری‌های اداری در آن زمان در این نمایشگاه خبر داد و یادآور شد: در بین اسناد به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه گزارش‌های محرمانه ساواک، اعلامیه‌های امام خمینی (ره)، صفحاتی از نشریات مخفی آن زمان و ... به چشم می‌خورد.

مدیرکل مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد یادآور شد: در این نمایشگاه همچنین پوسترهای توزیع شده و صفحات مجلات و روزنامه‌های چاپ شده در دوران انقلاب نیز به نمایش گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: در دهم فروردین ماه سال 1356، مردم یزد در چهلم شهدای قیام تبریز راهپیمایی و تظاهرات کردند که تعدادی از راهپیمایان به شهادت رسیدند و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نخستین مراسم سالگرد این شهدا در فروردین 1357 در یزد حضور یافتند.

ملک‌ثابت عنوان کرد: تصاویر حضور رهبر انقلاب در این مراسم نیز در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

وی یادآور شد: در نمایشگاه اسناد انقلاب همچنین تصاویری مرتبط با پایین کشیدن مجسمه شاه ملعون در میدان شهید بهشتی یزد، نامه‌ها و اعلامیه‌های علما و فضلای یزد از جمله شهید صدوقی و برخی نشریات انقلابی آن زمان نیز به نمایش گذاشته شده است.

ملک‌ثابت ضمن دعوت از عموم مردم استان یزد برای بازدید از این نمایشگاه اظهار داشت: این نمایشگاه تا پایان دهه فجر هر روز از ساعت 8 صبح تا 8 شب در خانه لاری‌ها واقع در خیابان امام خمینی (ره)، محله فهادان دایر خواهد بود.


5752855
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است