اجتماعی 14:55 - 14 اردیبهشت 1394
شهرداران تهران و بوداپست امروز طی مراسمی پیمان و تفاهم‌نامه خواهرخواندگی این دو شهر را امضا کردند.

تهران و بوداپست خواهرخوانده شدند

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدباقر قالیباف در این مراسم گفت: این تفاهم‌نامه آغازی برای همکاری‌های مشترک در زمینه گردشگری، اقتصاد، انرژی و فرهنگ خواهد بود.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی در روابط بین دو کشور تاثیرگذار خواهد بود، گفت: امروزه خواهرخواندگی فی‌مابین شهرها و پایتخت‌ها متداول است و همکاری‌های بین شهرها را افزایش می‌دهد.

شهردار تهران با بیان اینکه همه دولت‌ها می‌دانند که شهرداری‌ها ساختاری قوی بین مردم و دولت‌ها هستند، گفت: بخش عمده رفاه و نیازمندی‌های مردم در عرصه‌های مختلف توسط شهرداری‌ها سرویس داده می‌شود.

قالیباف با اشاره به مساله محیط زیست، گفت: امروزه مساله محیط زیست یکی از دغدغه‌های مهم دولت‌ها است و شهرداران کلانشهرها نیز به عنوان یکی از تاثیرگذاران اصلی بر حفظ محیط زیست در پایتخت‌ها نقش کلیدی ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید شبکه ارتباطی بین شهرهای بزرگ و پایتخت‌ها ایجاد شود، گفت: این شبکه می‌تواند ارتباط نزدیک‌تری بین شهرها ایفا کند.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروزه اکثر مردم دنیا تهران را به عنوان قطب گردشگری و مرکز اسلامی – شیعی می‌شناسند گفت: توسعه روابط بین شهرهای دیگر براساس پیمان خواهرشهری در دستور کار قرار دارد.

قالیباف با بیان اینکه بوداپست یکی از شهرهای مهم اتحادیه اروپاست که می‌تواند در حوزه فنی و سرمایه‌گذاری به تهران کمک کند، گفت: امیدواریم بتوانیم با مابقی شهرهای اروپا پیمان خواهرخواندگی منعقد کرده، هرچند که زمینه برخی از آنها فراهم شده است.

شهردار تهران با بیان اینکه ما تهران را به سمت شهر جهانی پیش خواهیم برد گفت: امروزه تهران به عنوان یک شهر جهانی به خصوص در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری فرصت‌های خوبی دارد.

به گزارش ایسنا، "اشتوان تارلوش" شهردار بوداپست مجارستان نیز در این مراسم با بیان اینکه ایران یک کشور بزرگ و حائز اهمیت است، گفت: من مطالعات زیادی درخصوص تهران داشتم و همیشه طرفدار ایران در زمینه‌های مدیریت بوده‌ام.

وی با بیان اینکه تهران از نظر کیفیت ساخت و ساز و سیستم حمل و نقل از پایتخت‌های مطرح است، گفت: در زمینه‌های مدیریت شهری، فرهنگ، تکنولوژی و انرژی با تهران همکاری نزدیکی خواهیم داشت.

شهردار بوداپست با بیان اینکه شهرداران مجارستان در عرصه سیاست نیز فعالیت دارند گفت: همانطور که شهردار تهران از مردان بزرگ ایران است، ما نیز در حوزه سیاست تاثیرگذار هستیم.

تارلوش در خاتمه ابراز امیدواری کرد تمهیداتی اندیشیده شود تا این تفاهمنامه اجرایی شود.

بازدید از تونل ها و بزرگراه های شهر تهران و پروژه هایی نظیر باغ موزه دفاع مقدس ، بوستان های نوروز و آب و آتش ، برج میلاد ، رصدخانه شهری ، پل طبیعت و پلانتاریوم تهران از مهمترین برنامه های تارلوش در این سفر است.

انتهای پیام


6311803
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار کریمی از توافق پلیس بین الملل ایران و چند کشور برای استرداد متهمانی که اعلان قرمز آنها صادر شده است، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستا‌های سنگان چهارگانه شاهد بودیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی کل کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها چه حفظ آن و چه از دست دادن آن تعیین کننده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با اهتمام به اجرایی کردن اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری کاهش ۲.۹۳ درصدی داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیری با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته سلامت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است