استانی 20:05 - 26 تیر 1396
معاون اقتصادی استاندار مرکزی:
اراک- معاون امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: بانک‌های خصوصی استان مرکزی سال گذشته مشارکت قابل قبولی در اجرای طرح رونق تولید نداشته اند و انتظار می رود امسال نقش پررنگ تری ایفا کنند.

مشارکت بانک‌های خصوصی در اجرای طرح رونق تولید افزایش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، ظفر افشون روز دوشنبه در نشست کارگروه طرح ایجاد رونق در واحدهای کوچک و متوسط استان مرکزی در اراک، اظهار داشت:  این نشست اولین جلسه کاری مشترک سال جاری بین استانداری و دستگاه هایی است که در موضوع رونق اقتصادی مشارکت دارند و این جلسه بر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری از جلسات مهم به شمار می رود.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی افزود: با توجه به این که حدود یک سوم از سال جاری گذشته، کار جدی ای در بحث رونق تولید صورت نگرفته و با توجه به انتخابات حماسه آفرین و حضور پر رنگ مردم در آن، انتظارشان از دولت این است که نسبت به گذشته شتاب بیشتری در تصمیمات داشته باشد.

افشون بیان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید در این رابطه شبانه روزی تلاش کنند تا در طول اجرای برنامه ها به اعتماد مردم پاسخ داده شود تا جلب اعتماد بیشتری بشود و همچنین ظرفیت های بلااستفاده باید مورد توجه و به کار گرفته شوند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری سال جاری را سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام گذاری فرمودند و واقعیت استان این است که با عده زیادی از بیکاران رو برو هستیم و این قبیل مشکلات به دست و تدبیر مدیران و مسئولان حل و فصل خواهد شد.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی ادامه داد: البته در بهار امسال در مقایسه با بهار ۹۵ شاهد کاهش نرخ بیکاری در استان بوده ایم و در پایین بودن نرخ بیکاری از استان های اول کشور هستیم که با فعالیت های مدیران توانمند این اقدام عملی شده است.

افشون خاطرنشان کرد: تلاش بر این است که نه تنها این نرخ بیکاری در پایین ترین سطح نگه داشته شود بلکه باید باز هم به حداقل ممکن برسد.

وی بیان کرد: خوشبختانه در سال ۹۵ استان مرکزی توانست در بحث جذب تسهیلات از سوی بانک ها یکی از استان های ممتاز و برجسته کشور باشد و امیدواریم در این دوره نیز با حمایت بانک ها توانایی رسیدن به این درجه را داشته باشد.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی گفت: بعضی از بانک ها در سال گذشته فعالیتشان در زمینه تسهیلات دهی چندان رضایت بخش نبوده، خصوصا بانک های خصوصی خودشان را آن چنان که باید نشان ندادند و فقط در هنگام مواجهه با مشکل از استانداری درخواست کمک داشته اند.

افشون اضافه کرد: ایجاد شغل و کارآفرینی در سال جاری از تاکیدات مقام معظم رهبری است و به این منظور همه امکانات کشور باید برای تحقق بخشی به این امر بسیج شود و در همه ی تصمیمات مدنظر قرار گیرد.


9269157
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است