اجتماعی 07:30 - 13 اسفند 1393
یاسوج - ایرنا - رییس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد توجه جدی به حوزه نخبگان و شرکت های دانش بنیان را از نیازهای این استان برای توسعه دانست و گفت: فرد محوری از مهمترین ضعف های حوزه کار آفرینی در استان است.

علی مرادی عصر سه شنبه در نشست با جمعی ازخبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رسانه های این استان در پیشرفت گفتمان علم و فناوری و حاکمیت نخبگان در جامعه نقش مؤثر و بسزایی دارند،افزود: فرهنگ توجه به نخبگان و اهمیت دادن به شرکت های دانش بنیان برای توسعه و کارآفرینی در استان باید نهادینه شود.



وی گفت: برخی اختراعات ثبت شده مخترعان این استان که قابلیت تجاری سازی نیز دارند به دلیل برخی مشکلات اجرایی نشده است در حالی که در سایر استان های کشور این اختراعات مورد توجه جدی قرار می گیرند.



مرادی با بیان اینکه انعکاس اختراعات و ایده های نخبگان در رسانه ها می تواند موجب ایجاد انگیزه در آنها شود، اظهار کرد: بیان چالش ها و نقد منصفانه فعالیت های بنیاد نخبگان می تواند این نهاد را در تحقق اهدافش کمک کند.



وی عنوان کرد: در سند جامع علمی کشور بر عمومی شدن گفتمان پیشرفت علم و فناوری تاکید شده که رسانه های ارتباط جمعی می توانند نسبت به این موضوعات اطلاع رسانی کنند.



مرادی به برگزاری همایش تجلیل از سرآمدان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت:فناوران، پژوهشگران و نخبگان علمی استان اردیبهشت 94 در همایش تجلیل می شوند.



وی ابراز داشت: این همایش در چهار شاخص علمی، پژوهشی، فناوری و هنر و در هفت رشته علوم مهندسی و علوم پایه، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پزشکی، کشاورزی، دامپروری، معماری و هنر و میان رشته برگزار می شود.



رییس بنیاد نخبگان کهگلویه وبویراحمد عنوان کرد: کمیته ای تشکیل شده و با استفاده از فراخوان مدارک این نخبگان جمع اوری و پس از ارزیابی نفرات برتر مشخص خواهند شد.



مرادی از تشکیل بانک اطلاعاتی سرآمدان استان خبر داد و گفت: بانک اطلاعاتی سرآمدان استان علاوه بر شناسایی و هدایت نخبگان علمی آنها را به عنوان الگو به جامعه، نوجوانان و جوانان معرفی می کند که دانشگاه یاسوج در حال تشکیل این بانک اطلاعاتی است.



وی بیان کرد: براساس شاخص های سال های گذشته افزون بر 23 نخبه در استان شناسایی و مورد حمایت این بنیاد قرار گرفت که در سال جدید این شاخص ها در حوزه های مختلف گسترش یافته است.



مردای اظهار کرد: این افراد بیشتر نفرات برتر کنکور، نخبگان معدلی و مخترعان بودند که با تشکیل بانک اطلاعاتی سرآمدان، بزرگان، فناوران، پژوهشگران و نخبگان علمی استانی که در خارج از کهگیلویه و بویراحمد هستند شناسایی و از توانایی آنها در جهت توسعه استان استفاده خواهد شد.



رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: کارگاه کارآفرینی ارتقاء کار تیمی در دانشگاه یاسوج دایر شده که در این کارگاه کارآفرینی و اجرای کار تیمی مدنظر است.



وی ادامه داد: بر همین اساس بنیاد نخبگان استان تلاش می کند با همکاری جمعی دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی زمینه عملیاتی کردن طرح ها و ایده های نخبگان را فراهم کنند.



مرادی با بیان اینکه شناسایی، هدایت و حمایت از نخبگان وظیفه و رسالت اصلی بنیاد نخبگان است، تصریح کرد:در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی مسئولان در زمینه اعطای تسهیلات و کمک به نخبگان برای عملیاتی شدن طرح ها و ایده های خود از هیچ کوششی دریغ نکنند.



وی با اشاره به اینکه بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد در سال 93 نسبت به سال قبل در حوزه های مختلف رشد چمگیری داشته است، گفت: نبود پارک علم و فناوری و فعال نبودن مراکز رشد موجب شده فعالیت ها و رشد بنیاد نخبگان قابل لمس نباشد.



مرادی یادآور شد: جهاد دانشگاهی استان می توانست در زمینه احداث پارک علم و فنآوری و مراکز رشد گام های مؤثری بردارد.



وی از ساخت برنامه ای با عنوان الگوسازی از سرآمدان در صدا و سیمای مرکز استان خبر داد و گفت: 20 نخبه استان در این برنامه در زمینه موفقیت، توصیه ها برای جوانان و ایده های خود صحبت خواهند کرد.



مرادی گفت:در این برنامه که به مدت 20 دقیقه ای به معرفی نخبگان استان می پردازد هم اینک در حال ضبط و تدوین بوده و تا قبل از سال جدید تعدادی از شبکه دنا پخش می شود.



وی ادامه داد:قسمت هایی از این برنامه نیز در سال آینده از این شبکه پخش خواهد شد.



رییس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تلاش می شود بخشی از نخبگان استان از طریق بخش خصوصی مورد حمایت قرار گیرند که این کار هم اکنون در قالب تفاهم نامه در حال انجام است و در صورت نهایی شدن اطلاع رسانی می شود.



مرادی افزود: مسئولان اجرایی به نخبگان استان اعتماد داشته باشند و از ظرفیت بنیاد و نخبگان استفاده کنند تا این بنیاد از حالت لوکس و کتابخانه ای خارج شود.



6162/7533

انتهای پیام /*


5970606
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستا‌های سنگان چهارگانه شاهد بودیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی کل کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها چه حفظ آن و چه از دست دادن آن تعیین کننده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با اهتمام به اجرایی کردن اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری کاهش ۲.۹۳ درصدی داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیری با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته سلامت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است