سیاسی 11:10 - 29 مرداد 1393
فرجی‌دانا هم‌اینک در صحن علنی مجلس و در جلسه استیضاح خود مشغول دفاع از عملکردش است.

مهمترین محورهای صحبت های فرجی دانا در مجلس

 

به گزارش جام نیوز به نقل از تسنیم؛ مهمترین محورهای صحبت های فرجی دانا به این شرح است:

*  من برای پاسخگویی به دغدغه‌های نمایندگانی که با خلوص نیت دنبال حل مسائل هستند، اینجا حضور دارم.

 

* بعضا ممکن است از عملکردم نقاط ابهام و چالشی در ذهن ها ایجاد کرده باشد، امیدوارم بتوانم این نقاط تاریک را در ذهن ها روشن کنم. از خدا خواسته‌ام آنچه خیر است را بر زبان من جاری سازد.

 

- امروز متوجه شدیم حملات تازه‌ای به غزه از سوی صهیونیست‌ها صورت گرفته. یاد شهدای غزه را گرامی می داریم. با ذکر صلوات و قرائت فاتحه‌ای روح شهدای غزه را قرین رحمت گرداند.

 

- اگر خطایی در سیاست‌گذاری‌های علمی رخ دهد، بعضا ده‌ها سال بعد آثار او نمایان می‌شود. از اینجهت می‌گویم که توجه دوستان را به یکی از موضوعات محوری استیضاح که کند شدن روند رشد علمی کشور است معطوف کنم. یک اسلایدی آماده کرده ام که ملاحظه کنید. بر اساس آمار سایت‌های اندیس کننده مقالات، ما به جای اینکه سهممان 1 درصد باشد، بحمدالله در سال 2014 در هشت ماه اول به 1.6 درصد رسیده است. این را می‌توان برداشت کرد که آنچه ما در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در 9 ماه گذشته انجام دادیم چنین اثر شگرفی به جای گذاشته. بنده قسمت اول عرایضم خدمت نمایندگان عزیز این است که نگذاریم سکه هایی به جای سکه های اصل رواج یابد. در سال 2014 آنچه که اندیسش مشخص می شود 6 ماه قبلش داوری شده. و بعضا نتیجه کاری است که 2 تا 4 سال قبل فرایندش آغاز شده است.

 

تازه این به خود فرآیند تولید علم برمی‌گردد. میخواهم نتیجه بگیرم آنچه که الان بنده با آن در صحنه آموزش عالی دست و پنجه نرم می کنم نتیجه سیاست ها و عملکردهایی است که 4 تا 6 سال قبل بعضا آغاز شده. اگر رکودی می بینیم که هنوز دیده نمی شود، ولی بنده خوف آن را دارم که چنین رکودی ایجاد شود و تمامی سعی خود را میکنم که چنین رکودی را شاهد نباشیم، به واسطه سیاست ها و  کارهایی است که سالها قبل آغاز شده است.

 

من تازه درباره خود تولید علم صحبت کردم. کسانی که تولید علم را انجام می دهند در نظر بگیرید. دانشجویان تحصیلات تکمیلی، 2 تا 2 سال و نیم در فوق لیسانس و 4 سال در دکترا. یک ورودی تحصیلات تکمیلی 7 سال بعد جایی است که میخواهد استادیار باشد. ما درباره یک فرآیند ده ساله صحبت میکنیم. برای کسی که تولید علم را انجام میدهد به صحنه بیاید.

 

هرآنچه الان انجام می دهیم به 10 سال بعد برگردید. به دولت هفتم و هشتم برمیگردد.

 

در حال به روز رسانی....

 


4518943
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور شرکت در اجلاس ایران و آفریقا و بازدید از نمایشگاه اسکپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی بیشتر مسئولان آفریقا با ظرفیت‌های ایران دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور گفت: توسعه روابط با قاره آفریقا از اولویت‌های ایران است و در تعامل با کشور‌های آفریقایی منافع متقابل را دنبال می‌کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع کشور‌های عضو شانگهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: نظام اسلامی مقابل «بی حجابی» در جامعه می‌ایستد. کسی را به زور به بهشت نمی‌برند، اما در مقابل ناهنجاری، نظام عقب‌نشینی نخواهد کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده ویژه رئیس جمهور چین در دیدار با علی باقری در مسکو ضمن قدردانی از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین گفت که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: گام اول برای موفقیت و تحقق اهداف اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا وجود اراده میان طرفین است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی گفت: در سایر مکاتب کارگر را ابزار تولید می‌دانند اما ما کارگر را خالق تولید، محور تولید و صاحب نظر در امر تولید می‌دانیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: پاکسازی تروریسم از درون جغرافیای سازمان شانگهای به عنوان یک اولویت مهم، یک اصل راهبردی به شمار می‌رود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است