استانی 15:37 - 06 اردیبهشت 1393
سرپرست دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد مشهد مطرح کرد
سرپرست دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد مشهد گفت: این دانشگاه اقدامات مناسبی در زمینه تجاری‌سازی فناوری و اختراعات انجام داده است و توسعه آنها در دستور کار این مرکز آموزشی قرار دارد.

تمرکز بر توسعه و تجاری‌سازی فناوری در دانشگاه آزاد مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، سیدهاشم قدمی در حاشیه چهارمین جشنواره بین‌المللی ملی مخترعان، مبتکران و نوآوران دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: این دانشگاه مقوله تولید ثروت از نوآوری‌ها و دانش را از رسالت‌های خود می‌داند.

وی با اشاره به چهارمین جشنواره اختراعات دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: سه دوره نخست در قالب المپیاد در واحدهای دانشگاهی علی‌آباد کتول، خوراسگان اصفهان و مشهد برپا شده و دوره چهارم به‌ صورت جشنواره بین‌المللی در شیراز برگزار شده است.

این مسئول با اشاره به حضور دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در چهارمین دوره این جشنواره اضافه کرد: برخلاف مرسوم، هدف واحد مشهد حضور فیزیکی و سخت‌افزاری نبوده بلکه پر کردن خلأهای نرم‌افزاری در زیرساخت‌ها و فرایندها، تمرکز بر تکمیل چرخه و فرایند تولید علم به تولید ثروت (ایجاد نظام مالکیت فکری و انتقال فناوری تجاری‌سازی) هدف این مجموعه از شرکت در این جشنواره بوده است.

وی با بیان اینکه در دنیایی که با شتاب به سوی تجاری‌سازی فناوری می‌رود، حرکت کشور ما کند است، تاکید کرد: در این مسیر بیشترین مشکل نبود فرایند و بسترهای نرم‌افزاری لازم است.

قدمی تصریح کرد: برای اینکه فاصله بین صنعت و دانشگاه را پر کنیم باید نتایج بررسی و پژوهش‌ها تکمیل شده و به بخش‌های ذی‌ربط برای گنجانده شدن در اسناد بالادستی ارسال شود.

وی با اشاره به تأسیس کلینیک صنعت و جامعه در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تصریح کرد: این کلینیک فرایندی از عارضه‌یابی تا تولید را ترسیم کرده است که در پنج سرفصل پیش‌بینی شده‌اند.

قدمی ادامه داد: این سرفصل‌ها عبارت از عارضه‌یابی، مالکیت فکری، نمونه‌سازی، انتقال فناوری و تجاری‌سازی است که نهایتاً به تولید ثروت ختم می‌شوند.

سرپرست دفتر ارتباط صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی مشهد خاطرنشان کرد: اولویت‌های این دانشگاه، ایجاد دفاتر مالکیت فکری، انتقال فناوری، مشاوره صنعتی و عارضه‌یابی در مقوله تجاری‌سازی است.

وی اضافه کرد: پس از شکل‌گیری کامل این فرایند در دانشگاه باید مکمل‌هایی در نظر گرفته شود که دفتر کارآفرینی، مشاوره حقوقی، مشاوره مالی و ... از جمله این موارد هستند.

قدمی ادامه داد: همچنین دفتر استانداردسازی خدمات فنی دانشگاهی، دفتر فروش و دفتر جذب سرمایه‌گذاری خطرپذیر نیز در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در حال شکل‌گیری است.

سرپرست دفتر ارتباط صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: در این روند انتظار می‌رود که دستگاه‌های مرتبط تسهیل امور را در پیش گیرند و حضور کارگزاری‌ها به رسمیت شناخته شود تا جایگاه آنها تثبیت شده و کار به سامان برسد.


3581305
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است