اقتصادی 16:49 - 12 شهریور 1394

تهران / خبرگزاری صدا و سیما / اقتصادی 1394/06/12

بهای نفت پایه اروپا، برنت، در معاملات روز پنجشنبه کاهش یافت.

اعلام خبر افزایش ذخایر راهبردی نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 28 ماه اوت که رقم آن روز گذشته منتشر شد و ادامه فراوانی عرضه نفت به بازار جهانی بیشترین تاثیر را در کاهش بهای این شاخص نفتی در معاملات امروز داشته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، بهای هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال که از آن به عنوان مرجع و پایه برای قیمت گذاری دیگر انواع نفت در بازار اروپا استفاده می‌شود، برای تحویل در ماه اکتبر با 32 سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 50 دلار و 17 سنت رسید.

کارشناسان و تحلیلگران شرکت کارگزاری نفتی «پی وی ام اویل فیوچرز»( PVM Oil Futures)، در این باره می گویند بهای نفت در معاملات امروز متاثر از فروش گسترده نفت در بازار جهانی بعد از انتشار آمار و ارقام هفتگی مربوط به میزان ذخایر راهبردی نفت خام آمریکا توسط وزارت انرژی این کشور بود.

بر اساس اعلام وزارت انرژی آمریکا، میزان ذخایر راهبردی نفت خام آمریکا تا هفته منتهی به 28 اوت امسال چهار میلیون و 700 هزار بشکه افزایش یافته و رقم آن به 455 میلیون و 400 هزار بشکه رسیده است.

این در حالی است کارشناسانی که خبرگزاری مالی بلومبرگ نظر آنها را در این باره جویا شده بود پیش بینی کرده بودند میزان ذخایر راهبردی نفت خام کشور تا هفته منتهی به 28 اوت تنها 900 هزار بشکه افزایش یافته باشد.

بر اساس این گزارش، میزان تولید آمریکا با 119 هزار بشکه در روز کاهش اکنون به 9 میلیون و 200 هزار بشکه در روز رسیده است. کاهش تولید آمریکا باعث شد تا روند کاهش قیمت ها در معاملات امروز زیاد شدید نباشد.

کارشناسان کومرتسبانک در این باره می گویند اگر ما داده های آماری را که توسط وزارت انرژی آمریکا منتشر می شود در نظر بگیریم متوجه می شویم تولید نفت این کشور به پایین ترین حد از ماه ژانویه تاکنون رسیده است. اما همین کارشناسان می گویند این کاهش تولید پایدار نخواهد بود. چون علت کاهش تولید در حال حاضر در آمریکا ناشی از عملیات تعمیر و نگهداری پالایشگاه های آلاسکا بوده است.

162/ 169


7001847
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بنابر برنامه هفتم و سیاست وزارت جهاد کشاورزی در ۵ محصول اساسی و استراتژیک باید به خودکفایی ۱۰۰ درصدی برسیم که در صورت تحقق، میزان خروج ارز از کشور به نصف کاهش می یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ما ۲۲۰۰ مهمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ داریم و همچنین ۵۰ مقام عالی رتبه اقتصادی، تجاری و سیاسی در راس هیئت‌های تجاری به کشور آمده اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر نفت: ۱۰۰ میلیون فوت مکعب تاکنون از مشعل‌ها جمع آوری شده و طی ۳ سال آینده دیگر هیچ مشعلی در پالایشگاه و پتروشیمی‌های کشور نخواهیم دید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد کشاورزی از خرید بیش از ۶۰ هزار تن دانه‌های‌ روغنی در کشور خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: محور کرج _ چالوس به دلیل عملیات تعمیر و نگهداری و آزاد راه تهران _ پردیس به دلیل نصب دوربین تا ۲۰ اردیبهشت ماه مسدود است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی جدید از سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه از غرب وارد کشور می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز مبادله گفت: با برگزاری ۲۱ حراج حضوری جمعا ۲۸۹۶ کیلوگرم شمش طلا در مرکز مبادله ایران معامله شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صنعت برق گفت: صاحبان دستگاه‌های استخراج رمز ارز از زمانی که مشخص شود به صورت غیرمجاز از برق استفاده کرده‌اند، تا صد برابر تعرفه‌های برق مشمول جریمه می‌شوند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بیست و دومین حراج شمش طلا روز سه شنبه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران برگزار خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر راه و شهرسازی گفت: مولدسازی دارایی‌ها شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در دستور کار قرار گرفت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است