استانی 10:03 - 06 مرداد 1394
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از رشد 520 درصدی ترانزیت مواد نفتی از بندرگاه انزلی طی چهار ماه امسال خبر داد.

رشد 520درصدی ترانزیت سوخت در بندرگاه انزلی

سید علی نعیمی در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، اظهار کرد: مواد نفتی ترانزیتی تخلیه شده از چهار هزار و 911 تن چهار ماه نخست سال گذشته در مدت مشابه امسال به 30 هزار و 468 تن رسیده است.

به گفته وی، همچنین مواد نفتی وارده نیز با سه هزار و 658 تن، 100 درصد رشد نشان می‌دهد.

نعیمی با اشاره به رشد بیش از 51 درصدی مقدار کالای بارگیری شده ترانزیتی یادآور شد: مقدار کالای بارگیری شده ترانزیتی غیرنفتی از سه هزار و 148 تن، امسال به چهار هزار و 758 تن رسید.

وی میزان صادرات چهار ماه امسال را 45 هزار و 523 تن شامل مصالح ساختمانی، میوه و تره بار، مواد شیمیایی، لاستیک و پلاستیک، مواد معدنی، لوازم یدکی، کانتینر پر و کالای سوپر مارکتی عنوان کرد.

نعیمی یادآور شد: کل تخلیه و بارگیری صورت گرفته در چهار ماه امسال 597 هزار و 114 تن، تعداد کشتی های پهلو گرفته 232 فروند، تعداد کامیون‌های بارگیری شده 24 هزار و 223 دستگاه و میزان موجودی کالا در محوطه و اماکن بندری 212 هزار و 822 تن ثبت شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اخیرا قرارداد احداث سیلوی 45 هزار تنی غلات با کشتیرانی دریای خزر و قرارداد ساخت دو باب انبار به ظرفیت 15 هزار مترمربع در بندرگاه انزلی با دو سرمایه‌گذار بخش خصوصی به امضا رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به موقعیت ممتاز جغرافیایی بندرانزلی و تسهیلات مرتبط با منطقه آزاد و همچنین مجهز و به روز بودن بندرگاه انزلی از فعالان عرصه حمل و نقل دریایی و علاقمندان برای سرمایه‌گذاری در بنادر و پسکرانه دعوت کرد.

به گزارش ایسنا، بندر انزلی با 10 پست اسکله و ظرفیت واقعی هشت میلیون تن یکی از بنادر فعال در بین کشورهای حاشیه جنوبی دریای خزر است. این بندرگاه به دلیل واقع شدن در مسیر ترانزیتی کریدور شمال – جنوب از اهمیت بالایی برخوردار است. بندرانزلی به لحاظ موقعیت ممتاز جغرافیایی، نقش مهمی در تسهیل تبادل کالاهای تجاری به ویژه در بخش های سوخت، آهن آلات، چوب و غلات در منطقه دارد. استقرار نظام های نوین مدیریتی و رعایت اصول مشتری مداری در این بندر موجب شده تا بخش‌های دولتی و خصوصی در کنار یکدیگر خدمات مورد انتظار مشتریان را در کمترین زمان ممکن و با شرایط مطلوب ارائه کند. استفاده از مزایای مناطق آزاد تجاری با ایجاد زیرساخت‌های لازم و با قرار گرفتن در نزدیکی بزرگ ترین ذخایر و منابع نفت و گاز دریای خزر موقعیت منحصربفردی برای این بندر حاصل کرده است.

انتهای پیام


6821352
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است