استانی 17:33 - 01 شهریور 1393
میرشکار عنوان کرد:
زاهدان - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان از بهره برداری تعداد 11 طرح صنعتی در سراسر استان همزمان با فرا رسیدن هفته دولت خبر داد.

11 طرح صنعتی در سیستان و بلوچستان آماده بهره برداری است

به گزارش خبرنگار مهر، نادر میرشکار ظهر شنبه در حاشیه بازدید امام جمعه زاهدان و جمعی از خبرنگاران از شهرک صنعتی زاهدان اظهار داشت: به مناسبت هفته دولت 11 طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری 110 میلیارد ریالی در سیستان و بلوچستان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در همین راستا تعداد 75 واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات پیشنهادی سرمایه در گردش به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی بیان داشت: از این تعداد به 10 واحد مبلغ 564 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است و  در زمینه طرح‌های در حال ایجاد نیز تعداد هشت طرح به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که 352 میلیارد ریال تسهیلات برای آن‌ها برآورد شده و از این رقم 140 میلیارد ریال مصوب شده است.

میرشکار میزان تسهیلات ارزی برای این هشت طرح را 35 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: این رقم به طور کامل مصوب شده است.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان رنگین کمان معادن کشور است افزود: معادن محور توسعه سیستان و بلوچستان هستند که دولت یازدهم برنامه مدونی را برای بهره برداری و استحصال آنها در دستور کار قرار داده است.

وی روند فعالیت های معدنی و رشد فزاینده شاخص های بخش معدن در سیستان و بلوچستان را نسبت به سال های گذشته نشان از ظرفیت بالای این بخش برای تبدیل شدن به محور توسعه استان عنوان کرد.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز کشور به مواد اولیه صنایع مادر و ضرورت توجه به تولید و تکیه بر توانمندی های داخلی که در اقتصاد مقاومتی نیز رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید فرمودند،شناسایی ذخایر معدنی در استان های معدن خیز ایران از جمله سیستان و بلوچستان برای تامین نیاز صنایع مهم کشور امری ضروری است.

میرشکار اظهار داشت: سیستان و بلوچستان با بیش از دو میلیون و 500 هزار نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع گستره معادل 11 درصد از وسعت کشور را به خود اختصاص داده است.

وی اذعان داشت: موقعیت جغرافیایی سیستان و بلوچستان، همجواری با کشورهای افغانستان و پاکستان، دارا بودن مرزهای آبی و دسترسی به آبهای آزاد شرایط بسیار خوبی را برای توسعه فعالیت های اقتصادی و اشتغال در این استان فراهم کرده است.

میرشکار گفت: روند فعالیت های معدنی و رشد فزاینده شاخص های بخش معدن سیستان و بلوچستان نسبت به سال های گذشته و ارتقای جایگاه معدن استان در سال های اخیر نشان از آن دارد که این بخش می تواند به عنوان محور توسعه استان قلمداد شود.

 

 



 


4544318
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است