اجتماعی 20:48 - 19 تیر 1399

حجاب فارغ از مسئله دین، یک ضرورت عقلانی و انسانی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در ارتباط مجازی با مراسم تجمع بزرگ دختران انقلاب که عصر امروز در مجموعه شهدای سرچشمه برگزار شد، گفت: حجاب پیش از آنکه یک موضوع مذهبی باشد، یک موضوع انسانی است و در جوامع مختلف نیز وجود دارد.

وی افزود: از تمامی دختران انقلاب تقاضا می‌کنم که در صحنه حضور داشته باشند و از حجاب به صورت عقلانی دفاع کنند. از دختران می‌خواهم پیش از آنکه حجاب را به صورت یک موضوع دینی مطرح کنید آن را به عنوان یک ضرورت عقلانی ترویج دهند.

وی تاکید کرد: حجاب پیش از دین بر ما واجب بوده چراکه جلوه حیا است و پیش از آنکه یک موضوع مرتبط با دین باشد، یک مسئله انسانی است. امروزه نیاز است به فواید عقلانی حجاب در جامعه و ضرورت اجتماعی آن بپردازیم.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان ابراز داشت: شاید برخی بگویند حجاب دشوار است اما حجاب یک ضرورت انسانی برای بانوان است، همانطور که در حال حاضر ماسک برای همه سخت و در عین حال لازم است حجاب نیز یک ضرورت است.

وی عنوان کرد: حتی اگر دین و قانون هم برای حجاب حکمی نداده بود، باز هم باید برای ایستادگی در برابر دشمنان و حفظ سلامت جامعه حجاب لازم بود. امروزه دشمنان ما می‌خواهند حجاب را تنها به عنوان یک موضوع عقیدتی مطرح و مرزهای فرهنگی ما را تهدید کنند.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان ادامه داد: باید از جامعه به دلیل کم کاری مسئولین، نهادهای فرهنگی و رسانه ملی در زمینه ترویج حجاب عذرخواهی کنیم اما از بانوان جامعه تشکر می‌کنیم که با وجود تمام کم کاری‌ها باز هم نسبت به حجاب توجه دارند.

وی تاکید کرد: اگر برخی افراد نیز حجاب خوبی ندارند نباید سو تفاهمی برای مردم ایجاد شود چراکه حتماً دلیل این امر کم کاری ما و جامعه بوده است. در صورتی که این نقص‌ها رفع شود حتماً آن افراد از محجبه ترین افراد جامعه خواهند بود.


10611133
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار کریمی از توافق پلیس بین الملل ایران و چند کشور برای استرداد متهمانی که اعلان قرمز آنها صادر شده است، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حسینی گفت: آمار‌ها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بخشدار کن از حضور ۸ هزار گردشگر در جشنواره گیلاس خبر داد و گفت: رشد ۵۰درصدی گردشگر را در سومین جشنواره گیلاس روستا‌های سنگان چهارگانه شاهد بودیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه گفت: دستگیری صد‌ها دانشجو و استاد معترض به جنایات اسرائیل، نشان دهنده سهیم بودن آمریکا در نسل‌کشی صهیونیست‌ها است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی کل کشور گفت: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد، بعضی از خاکریز‌ها چه حفظ آن و چه از دست دادن آن تعیین کننده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با اهتمام به اجرایی کردن اسناد بالادستی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف سند تحول قضایی طرح دعاوی در دیوان عدالت اداری کاهش ۲.۹۳ درصدی داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» دبیری با اشاره به مردمی بودن نهاد شورای عالی استان‌ها گفت: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت هفته سلامت در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) تهران از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری منطقه ۷ تهران اعلام کرد که قطع برخی از درختان ضلع غربی باغ موزه قصر کنار دیوار نیروی انتظامی اجتناب ناپذیر بود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است