گوناگون 14:54 - 31 فروردین 1398

مستضعفین زیر پرچم ولی عصر(عج) به مقام رهبری بشر خواهند رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک در برنامه «صبح و گفت وگو» گفت: ریشه استضعاف در اندیشه و فکر و نوع تفکر انسان هاست و هرچه انسان در این مسیر تلاش کند، از استضعاف خارج خواهد شد و هرچه در این معنا تحت تأثیر افکار و اندیشه دیگران انسانی مستعمره باشد، نه تنها در استضعاف باقی می‌ماند، بلکه همه هستی او را به غارت خواهند برد.

وی تصریح کرد: انسان باید از اندیشه خود استفاده کند و از نیروی عقل به عنوان پیغمبر درون، بهره کافی را ببرد و لذا بی تردید از استضعاف خارج خواهد شد.

حجت الاسلام سالک با اشاره به آیات و روایات نسبت به این مهم اظهار کرد: یک ساعت تفکر در چارچوب ارزش‌های الهی بهتر از ۷۰ سال عبادت است و باید به این نکته توجه کنیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی به رادیو گفت وگو گفت: جامعه‌ای که تحت تأثیر هدایت رهبران الهی قرار می‌گیرد از استضعاف خارج می‌شود و بی تردید نقش حضرت مهدی-عج- در پایان جامعه بشری اینجاست که آن را از استضعاف فکری خارج کند.

حجت الاسلام سالک افزود: چنین جامعه‌ای سیر تعالی را طی کرده و به مقامات عالیه می‌رسد و قدرت مدیریت و اداره خود و جامعه را خواهد داشت و هرچه از این نعمت بی بهره باشد، تحت تأثیر اندیشه دیگران قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان ساخت: در هر کجای عالم مستضعفین حرکتی را برای نجات خود آغاز کنند، جمهوری اسلامی نسبت به پشتیبانی از آن‌ها حرکت می‌کند و این از افتخارات انقلاب اسلامی است.خداوند بر مستضعفین عالم منت نهاده که در مقام رهبری و مدیریت بشری قرار خواهند گرفت.

در ادامه موسی برزگری، مدیرعامل بنیاد علوی در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت وگو اظهار کرد: ضعف فکری جوامع موجب می‌شود عواملی که به صورت انحرافی وارد این مکتب‌ها می‌شود، رشد نکرده و تکامل نیابند.

وی با بیان اینکه بنیاد علوی این مهم را به صورت اجرایی مورد مطالعه قرار داده است، ادامه داد: در مناطق محروم، نقاطی بودند که کمیته امداد آن‌ها را تحت پوشش قرار می‌داد و با ورود بنیاد علوی [رو به آبادانی گذاشت].

برزگری افزود: در منطقه قلعه گنج که همه جانبه در استضعاف بود، مطالعاتی صورت گرفت و بنا گذاشتیم که این منطقه را از نظر اجتماعی، علمی، اقتصادی و فرهنگی ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: اقتصاد موجب می‌شود فقر به همه جا کشیده شود و از این رو به توانمند سازی گرویدیم و برنامه‌های اجرایی برای رفع استضعاف در نظر گرفتیم.


10107617
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است