اقتصادی 15:17 - 13 مهر 1394
ایسنا نوشت: پس از این‌که رایزنی‌ها با نمایندگان مجلس راه به جایی نبرد، در اقدامی دیگر موضوع را به دیوان عدالت اداری بردند.

اسنادی از سرنخ استیضاح وزیر راه‌وشهرسازی

هرچند دلایل متعددی از سوی موافقان استیضاح وزارت راه و شهرسازی مطرح شده، اما ردپای استیضاح وزیر راه و شهرسازی ظاهرا به ناراحتی برخی از کاندیداهای انتخابات نظام مهندسی از بخشنامه آخوندی مبنی بر منع ورود دولتی ها به این انتخابات می رسد که اسناد این ردپا در اختیار ایسنا قرار گرفته است.

 در تاریخ اول شهریورماه جاری وزیر راه و شهرسازی بخشنامه‌ای را مبنی بر منع ورود کارکنان دولت و ارگانها به انتخابات سازمان نظام مهندسی صادر کرد که حمایت‌هایی را از سوی کارشناسان مسکن، اعضای نظام مهندسی و نمایندگان مجلس در پی داشت اما ظاهرا به دلیل ناراحتی برخی از نمایندگان، استارت کشیده شدن پای این وزیر دولت تدبیر و امید به بهارستان از همان روز کلید خورده است.

از روز ابلاغ بخشنامه جنب و جوش برخی برای جلوگیری از اجرای آن شروع شد. پس از این‌که رایزنی‌ها با نمایندگان مجلس راه به جایی نبرد، در اقدامی دیگر موضوع را به دیوان عدالت اداری بردند و پس از آن نسبت به پیگیری کیفرخواست ارایه شده به دیوان اقدام مینمایند.

در عین حال هرچند درباره علل استیضاح به موضوع دستور آخوندی برای انتخابات نظام مهندسی اشاره مستقیمی از سوی استیضاح‌کنندگان نشده، اما حسین محمدزاده٬ عضو کمیسیون عمران مجلس سخنان قابل توجهی را در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها گفته است که "دو ماه پیش یکی از نمایندگان ما درخواست استیضاح وزیر راه و شهرسازی را تقدیم هیات رئیسه کرده بود. در این مورد جلسات متعددی در کمیسیون عمران تشکیل شد و در این بررسی ها صحت هیچ کدام از مسائلی که ابراز شد اثبات نشد و اکثریت کمیسیون بر این باور بودند که استیضاح پایه و اساس درستی ندارد. اما اخیرا وزارت راه و شهرسازی در ارتباط با انتخابات نظام مهندسی ابلاغیه‌ای داد که سرو صدا به پا کرد" و یکی از نمایندگان خواستار بررسی جدی این موضوع شد.

اما سرانجام روز گذشته رای دیوان عدالت اداری صادر و نسخه ای از آن در اختیار ایسنا قرار گرفت. بر اساس رای دیوان، درخواست برخی افراد مبنی بر دستور توقیف اجرای ابلاغیه وزیر، رد شده است.







3535

 


7167536
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر امور حقوقی و انتظامی سازمان بورس با اشاره به معاملات ۱۷ اردیبهشت سال گذشته گفت: ۴۰ نفر متهم شامل اشخاص حقیقی و حقوقی به دستگاه قضایی احضار شدند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی با استناد به اطلاعیه سازمان هواشناسی مبنی بر آغاز دور جدید بارش‌های بهاری، برای محافظت کامل از گندم‌های خریداری شده اعلام آمادگی کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر انجمن پرورش دهندگان قارچ از توزیع روزانه ۸۰۰ تن قارچ در سطح کشور خبر داد و گفت: با آغاز فصل گرما، تولید قارچ تا حدودی کاهش می یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح احداث مخازن راهبردی نفت خام از افزایش ۴ میلیون بشکه‌ای ظرفیت ذخیره سازی نفت خام خبرداد
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» طبق آمار سازمان امور مالیاتی، کل رقم دریافتی تحت عنوان مالیات بر واحدهای مسکونی خالی از سکنه حدود ۴ میلیارد تومان بوده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران گفت: با وجود قوانین سخت گیرانه دامپزشکی روسیه، اولین محموله تخم مرغ هفته آینده وارد روسیه می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: در معاملات امروز ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی ۲ هزار و ۸۷۷ میلیارد تومان ثبت شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: براساس آمار وزارت بهداشت تاکنون ۴ نفر تب کریمه کنگو مبتلا شدند که متاسفانه یک نفر جان خود را از دست داده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» هئیت وزیران مصوبه مجاز بودن وزارت صمت نسبت به ثبت سفارش ۲۰۰۰ اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از ۵ سال و با تخفیف ۵۰ درصدی در سود بازرگانی را ابلاغ کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به برداشت فراوان سیب‌زمینی، پیاز و گوجه فرنگی، نیاز خانوارهای ایرانی به این محصولات تامین است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است