بین‌الملل 06:38 - 28 فروردین 1403
تحلیلگر مسائل جهان عرب عنوان کرد تهدید اسرائیل علیه ایران جنگ روانی است و صهیونیست‌ها توانایی دفاع از خود در برابر ایرانی‌ها را ندارند.

عطوان: تهدید اسرائیل علیه ایران جنگ روانی است

عبدالباری عطوان تحلیلگر مسائل جهان عرب دوشنبه شب گفت که تهدید‌های رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران پس از پاسخ تهران به این رژیم در پی تجاوز آنها به کنسولگری تهران در دمشق سوریه با عنوان عملیات نظامی «وعده صادق»، جنگ روانی است.

عطوان در پیام تصویری جدید خود با تمجید دوباره از پاسخ نظامی ایران به رژیم پوشالی صهیونیستی، قدرت نمایی نظامی سپاه پاسداران ضد دشمنان قسم خورده ایران را تاریخی خواند و از پس لرزه‌های این عملیات در محافل صهیونیستی در اراضی اشغالی پرده برداشت.

وی درباره ادعای صهیونیست‌ها درباره حمله قریب الوقوع به خاک ایران در واکنش به پاسخ نظامی ایران را فضاسازی و جنگ روانی دستگاه‌های رسانه‌ای صهیونیست‌ها عنوان کرد.

سردبیر روزنامه رأی الیوم، رژیم صهیونیستی را یک رژیم از هم فروپاشیده در برابر ایران به عنوان یک کشور قدرتمند تأثیرگذار در سطح منطقه دانست و مهمترین رخداد مواجهه نظامی اخیر ایران ضد رژیم صهیونیستی را در رویارویی مستقیم و بدون بهره گیری تهران از بازوان منطقه‌ای محور مقاومت بیان کرد.

عطوان افزود: عملیات شنبه شب ایران ثابت کرد که (رژیم) اسرائیل هرگز توانایی دفاع از خود در برابر رهگیری موشک‌های بالستیک و پهپادی ایران بدون بهره گیری از متحدان کلاسیک خود از جمله آمریکا، فرانسه، انگلیس در حریم هوایی اردن را ندارد.

این تحلیلگر جهان عرب با اشاره به خیانت دولت اردن به آرمان فلسطین و همدستی با (رژیم) اسرائیل و متحدان این رژیم در تلاش برای رهگیری موشک‌ها و پهپاد‌های ایران، از وجود ۱۶ پایگاه نظامی متحدان اسرائیل از جمله آمریکا، فرانسه و انگلیس در خاک اردن برای مقابله با ایران خبر داد.

وی همچنین درباره قدرت ویرانگر کلاهک‌های انفجاری موشک‌های ایران در اصابت به اهداف تعیین شده در (رژیم) اسرائیل، گفت: اگر ساکنان اسرائیل ویدئو‌های ثبت شده از قدرت تخریبی و حجم ویرانی ناشی از موشک‌های ایرانی به دو پایگاه هوایی در نواتیم و دیگری در صحرای نقب را مشاهده کنند، ۴ میلیون شهرک نشین؛ یعنی نیمی از ساکنان اسرائیل به پناهگاه‌ها پناه می‌برند.

 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ با انتشار اطلاعیه‌ای، از انجام عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل با هدف تنبیه تل‌آویو برای حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه خبر داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق صورت گرفت.

منبع: ایرنا


12047704
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی کاخ سفید در واکنش به احتمال حکم بازداشت نتانیاهو ادعا کرد دادگاه لاهه در جنگ اسرائیل و حماس صلاحیت قضایی ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» هزاران نفر از شهرک‌نشینان امشب بار دیگر علیه کابینه نتانیاهو در تل آویو دست به تظاهرات زدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کشور‌های قطب خاورمیانه و آفریقا از بیم اقتصاد راکد آمریکا به دنبال خارج کردن ذخایر طلای خود از آمریکا هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا دانشجویان را تهدید کرد اعتراض‌ها در حمایت از غزه را متوقف کنند، در غیر اینصورت از ادامه تحصیل تعلیق خواهند شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه نروژ در نشست ریاض غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شرکت انگلیسی ناظر بر حوادث دریایی از هدف قرار گرفتن یک کشتی در شمال غربی سواحل یمن خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گروه‌های حقوق بشری می‌گویند اتحادیه اروپا با دستاویز قرار دادن قوانین مربوط به نفرت پراکنی، در حال سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا در مجمع جهانی اقتصاد گفت که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هیچ طرحی علیه روسیه ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرکوب جنبش دانشجویی «همبستگی با مردم غزه» که در آمریکا از سوی پلیس این کشور و با همکاری برخی مسوولان دانشگاه‌ها ادامه دارد و پلیس ده‌ها نفر را در داشنگاه تکنیک ویرجنیا دستگیر کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به گفته یک مقام دفاعی آمریکا اسکله موقت غزه برای مالیات دهندگان آمریکایی حداقل ۳۲۰ میلیون دلار هزینه دارد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است