سیاسی 11:29 - 28 بهمن 1397
رییس کمیسیون کشاورزی:
رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیمات حوزه کشاورزی مبنای علمی ندارند و برای حل مسائل باید به خرد جمعی کارشناسان و گروه‌های مرجع رجوع کنیم.

تصمیمات حوزه کشاورزی، مبنای کارشناسی و علمی ندارد

به گزارش ایسنا، احمدعلی کیخا شامگاه گذشته (شنبه) در نشست خبری مشترک کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان و کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت کشاورزی استان اصفهان، اظهار کرد: دستگاه‌های مرتبط با همکاری اتاق بازرگانی باید با توجه به هشت طرح ملی کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان هر چه سریع‌تر طی دو هفته نقشه راهی آماده و بررسی کنند که مجلس در کدام مرحله از جمله اصلاح قوانین، فشار بر دولت یا هماهنگی برای اجرا قرار دارد.

وی افزود: در رأس امور هستیم، اما با توجه به ابزارهای در اختیار از نظر تخصصی و بررسی، فرصت کافی نداریم. استان‌ها باید به عنوان بازوی مشورتی، فعالانه پیگیر باشند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چشم و گوش مردم هستیم، اما عقل مردم نیستیم، گفت: باید برای حل مسائل به خرد جمعی کارشناسان و گروه‌های مرجع رجوع کرد و با یافتن بایدها و نبایدهای توسعه از اهرم‌های قانون‌گذار و نظارت استفاده و برای دولت مسیر راه تعیین کنیم.

وی با اشاره به تلاش‌های بسیار دولت پس از انقلاب در حوزه محصولات کشاورزی، تصریح کرد: با توجه به رشد تولیدات کشاورزی، در جهت توسعه محصولات کشاورزی رشد نداشته‌ایم. رشد تولید مانع ماندگاری روستاییان و بهبود رفاه آنان طبق ظرفیت‌ها و انتظارات نشده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاربرد علم در دستگاه‌های اجرایی به صورت عام و خاص در وزارت کشاورزی و نیرو نهادینه نشده است، ادامه داد: تصمیمات در حوزه کشاورزی، مبنای کارشناسی و علمی ندارد و طبق ترجیحات، سلیقه و دانش قبلی انجام می‌شود.

کیخا با تاکید بر اینکه البته برخی مدیران توانمند و کارشناس تصمیمات درست گرفته اند، افزود: وزارت کشاورزی، وزارت تولید بوده و وزارت توسعه نیست.

وی با اشاره به اینکه برای کسب درآمد بیشتر از محصولات کشاورزی باید قیمت یا عملکرد افزایش یابد، تصریح کرد: قیمت نیز فاکتور مهم دیگری است. برای بهبود کشاورزی کشور باید اختیارات و تمرکز این حوزه تنها به وزارت کشاورزی داده شود. البته وزارت خانه و بخش‌های کشاورزی نیز ظرفیت لازم را برای بازار تأمین نکرده اند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از مشکلات توسعه کشاورزی، تعدد اتحادیه‌ها و انجمن‌های وابسته به جریان‌ها و تشکلات مختلف است، برای گام در مسیر صحیح باید بدانیم همه یک سرنوشت مشترک داریم. دولت نیز می‌تواند با تعیین مقدار محصول مورد نیاز و تضمین خرید به توسعه کشاورزی کمک کند.

همچنین رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران گفت: به همه مشکلات واقف هستیم، اما دستمان بسته است. رمز موفقیت پیروی از تفکر یکپارچگی است. در غیر این صورت موفق نمی‌شویم.

غلامعلی فارغی با بیان اینکه نباید تنها به اتکای دولت باشیم، افزود: آستین‌های خود را بالا بزنید و با توان و قدرت و پشتیبانی خود تلاش کنید. پرچمدار جنگ اقتصادی و تأمین امنیت غذایی، کشاورز است، اما کشاورز در هیچ سیاستی نقش ندارد و مانند کارگر تنها دستورات را اجرا می‌کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به ممانعت دولت در کسب قدرت بخش خصوصی حوزه کشاورزی گفت: واگذاری تمام امورات کشاورزی به کشاورزان مانع رقابت می‌شود. دولت باید مسائل آب و خاک را به بخش خصوصی مرتبط دهد. دولت باید در بحث کشاورزی مطالبه‌گر کارشناسان کشاورزی باشد.

فارغی با تاکید بر اینکه در حوزه کشاورزی به توان و قدرت خود وابسته باشیم و دولت نیز نباید دخالت و مانع ایجاد کند، تصریح کرد: تعاونی در کشور شکل دارد، اما محتوا ندارد. در خارج یک اتحادیه تمام نظارت‌ها را انجام می‌دهد، اما در کشور چندین اتحادیه موازی بدون محتوا تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید طرح‌های دارای توجیهی اقتصادی را اجرایی کنیم، تاکید کرد: دولت ثابت کرده توان جراحی و تحمل درد را ندارد و تنها خواهان حفظ روزمرگی است. برای نسل‌های آینده فکری وجود ندارد و باید سهم آنان را برای آینده حفظ کنیم.

انتهای پیام


10056809
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور شرکت در اجلاس ایران و آفریقا و بازدید از نمایشگاه اسکپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی بیشتر مسئولان آفریقا با ظرفیت‌های ایران دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور گفت: توسعه روابط با قاره آفریقا از اولویت‌های ایران است و در تعامل با کشور‌های آفریقایی منافع متقابل را دنبال می‌کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزرای دفاع کشور‌های عضو شانگهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: نظام اسلامی مقابل «بی حجابی» در جامعه می‌ایستد. کسی را به زور به بهشت نمی‌برند، اما در مقابل ناهنجاری، نظام عقب‌نشینی نخواهد کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده ویژه رئیس جمهور چین در دیدار با علی باقری در مسکو ضمن قدردانی از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین گفت که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: گام اول برای موفقیت و تحقق اهداف اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا وجود اراده میان طرفین است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی گفت: در سایر مکاتب کارگر را ابزار تولید می‌دانند اما ما کارگر را خالق تولید، محور تولید و صاحب نظر در امر تولید می‌دانیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: پاکسازی تروریسم از درون جغرافیای سازمان شانگهای به عنوان یک اولویت مهم، یک اصل راهبردی به شمار می‌رود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که به مسکو سفر کرده، با دستیاران ویژه روسای جمهور روسیه و چین دیدار و رایزنی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» محبی نجم آبادی گفت: باید با تهاتر و استفاده از ارز‌های کشور‌هایی که از نظر راهبردی با ما ارتباط دارند تلاش کنیم نیاز واقعی به ارز را کاهش دهیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است