استانی 15:42 - 17 خرداد 1399

آماده مشارکت در احیای واحدهای صنعتی نیمه تعطیل قزوین هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، لطف الله سیاهکلی روز شنبه با حضور در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در قزوین با فرخی مدیرکل و معاونان این نهاد دیدار و گفتگو کرد.

مرتضی فرخی در این نشست گفت: یکی از رسالت‌های این ستاد متولی گری در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و در کنار آن رسیدگی به امور محرومان است.

وی بیان کرد: با رویکرد جوان گرایی در کارها استفاده از نیروهای انقلابی در دستور کار قرار گرفت و با راه اندازی بنیاد اجتماعی احسان توجه به محرومیت زدایی شتاب گرفت.

فرخی تصریح کرد: شاید ذهنیت خیلی از افراد در نگاه اول به قزوین، یک استان برخوردار و بدون مشکل باشد اما بررسی و ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد نه تنها در شهرستان‌ها بلکه در داخل شهر قزوین هم برخی مناطق با محرومیت زیادی مواجه هستند و حاشیه نشینی هم گسترش یافته که نگران کننده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان قزوین بیان کرد: امروز ما نگران محرومیت در قزوین، طارم، الموت، آوج هستیم و با بسیج امکانات و استفاده از نیروهای انقلابی تلاش می‌کنیم بخشی از این محرومیت را برطرف کنیم.

فعالیت‌های مسجد محوری توسعه می‌یابد

فرخی اضافه کرد: با شناسایی ۲۸ مسجد و تعیین راهور محله به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفع محرومیت در مناطق مختلف هستیم و تلاش می‌کنیم کارهای به جا مانده از سوی دولت را با جدیت بیشتری دنبال کنیم تا بخشی از مشکلات حل شود.

وی اظهار داشت: توجه به مشکلات زنان سرپرست خانوار و کودکان کار از اولویت‌های ما در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان قزوین است و امیدواریم با رویکرد اجتماعی بتوانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان قزوین یادآور شد: در سال قبل ۲۰ میلیارد تومان برای کمک به اشتغال و رفع محرومیت در منطقه الموت اعتبار گرفتیم که جذب نشد و. امسال این میزان را به ۴۰ میلیارد تومان افزایش داده ایم و امیدواریم برای کاهش مشکلات حاشیه نشینی و رفع محرومیت زدایی مورد استفاده قرار گیرد.

آماده احیای واحدهای صنعتی نیمه فعال هستیم

وی گفت: برای احیای واحدهای صنعتی نیمه فعال و تعطیل شده در استان آمادگی داریم و برای بازگرداندن کارخانه‌ها به چرخه تولید آمادگی داریم و با نگاه کارشناسی در این عرصه ورود خواهیم کرد.



فرخی از پیشنهاد نماینده قزوین در مشارکت ستاد در اجرای طرح آی تی و آی سی تی و مونیتورینگ جاده‌ای هم اظهار داشت: برای اجرای این طرح‌ها و نیز تقویت استارت آپ ها آمادگی داریم با تشکیل تیم کارشناسی برای بررسی نحوه مشارکت اقدام کنیم.


10562591
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است