فرهنگی‌هنری 19:27 - 29 مهر 1393
اراک- ایرنا- جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: هیات های مذهبی نقش کلیدی در هدایت باورهای دینی مردم و نسل جوان جامعه برعهده دارند.

سردار' محسن کریمی ' عصر روز سه شنبه در همایش هیات های مذهبی و پیر غلامان حسینی در اراک افزود: تقویت ایمان، مبانی دینی و معنوی از مهمترین عوامل کاهش آسیب ها در میان مردم و نسل جوان کشور است و کسی که از پایه های دینی و ارزشی قوی برخوردار است به طور حتم به دنبال مسائل سوء فرهنگی و ناهنجاری ها کشیده نمی شود.



وی ادامه داد: هیات های مذهبی در کنار حوزه علمیه و روحانیت به عنوان قوی ترین نهادهای مردمی، علاوه بر گسترش ارزش های اسلامی در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز نقش موثری دارند.



جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: امروز بسیاری از فعالیت های سیاسی، فرهنگی و مذهبی که در سطح کشور انجام می شود به واسطه حضور پررنگ و موثر هیات های مذهبی در سطح کشور است.



سردار کریمی خاطر نشان کرد: تقویت باورهای دینی جوانان، محافظت و انتقال صحیح نهضت عاشورایی به نسل های بعدی از مهمترین وظایف هیات های مذهبی است.



مدرس حوزه علمیه قم نیز در این نشست گفت: برنامه ها و عزاداری های شیعیان بر اساس آداب و رسوم اهل بیت (ع) برپا می شود و باید این مهم مورد توجه جدی قرار گیرد.



حجت الاسلام ' علی عباسی ' افزود: اهل بیت و ائمه اطهار (ع) بر نحوه برگزاری هرچه بهتر مراسم عزاداری سالار شهیدان سفارش کرده اند که عزاداری ها باید با شکوه و با همان کیفیت برگزار شود.



وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: امروزه با وجود فتنه هایی که در اطراف کشور وجود دارد ولی کشور ما از آرامش و امنیت برخوردار است که این مهم را مدیون مجاهدت ها و رشادت های نسل فداکاری هستیم که سر سفره امام حسین (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت درس ایثار و فداکاری را آموختند.



مدرس حوزه علمیه قم بیان کرد: آنان در شب های عملیات با عشق به حسین(ع) ایستادگی و فداکاری کردند تا امروز مردم در امنیت و آرامش زندگی کنند.



حجت الاسلام عباسی بیان کرد: هیات های مذهبی باید سعی کنند تا جوانان کشور سر سفره امام حسین(ع) و ائمه اطهار بزرگ شوند زیرا دشمن می خواهد با توطئه؛ نسل جوان کشور را از اعتقادات شیعه جدا کند.



وی ادامه داد: دشمن می داند کسی که در قلبش عشق و روح حسینی جریان دارد به هیج روشی نمی توان تسخیرش کرد.



این مدرس حوزه علمیه قم اظهار کرد: برگزار کنندگان مجالس مذهبی باید مراقب باشند که با مشغول شدن به مسائل ظاهری و یا قصد و نیت سوء عده ای از افراد؛ آنان را از احکام شرعی غافل نکنند.



وی ادامه داد: باید مجالس عزاداری به زیبایی و با بیشترین تاثیر گذاری برگزار شود تا موجب جذب و درس آموزی و تاثیر گذاری شود زیرا قمه زدن و پرداختن به ماسئل خرافه بدبینی به شیعه را موجب می شود.ک/2



716/559

انتهای پیام /*


5007273
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارگردان گفت: سال ۸۷ ایده‌ای به ذهنم رسید که مستندی درباره کاشت، داشت و برداشت محصول شالی بسازم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم سینمایی «آه سرد» در دومین حضور جهانی در چهل و ششمین جشنواره فیلم مسکو موفق به دریافت ۲ جایزه شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه «کافه مستند» با پخش مستند «آقای خاص» به کارگردانی سجاد ترابی سراغ ناگفته‌هایی از زندگی محمد بنا، سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امام هادی (ع) در روایتی تأکید کرده‌اند که زائر قبر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) همچون کسی است که حرم امام حسین (ع) را زیارت کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نغمه مستشار نظامی مخمسی را در استقبال از سروده رهبر انقلاب که در آستانه عملیات وعده صادق بیتی از آن را خواندند، سروده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» منتظری نمایشگاه کتاب تهران را پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران دانست و گفت: شعار سی و پنجمین دوره این رویداد در عین کوتاهی پیام‌ مهمی دارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه‌ای با حضور کارگردان و بازیگران سریال «رستگاری»، از عوامل این مجموعه تلویزیونی تقدیر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته ابتدایی اردیبهشت ماه میزبان ۵۸۹ هزار مخاطب شد و «تمساح خونی» و «مست عشق» به رقابت پرداختند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی فوتبال ساحلی گفت: زمانی که پنج میلیون نفر برای انتخاب «قهرمان ایران» رای می‌دهند قطعا کار رسانه ملی و عواملی است که برای این مراسم تلاش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر دفتر شعر و موسیقی سازمان صداوسیما گفت: بعد از اینکه حضرت آقا برای عملیات وعده صادق شعر سرودند، شاعران پنج کشور نیز در این زمینه شعر سرودند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است