اقتصادی 09:41 - 10 مرداد 1393
سنندج - ایرنا - دشت های اوباتو در منطقه زرینه دیواندره یکی از قطب های کشاورزی استان کردستان محسوب می شود که به دلیل نبود صنایع تبدیلی مرتبط با حوزه کشاورزی در این منطقه کشاورزی و صنعت در آن چندان شکوفا نشده و راه اندازی شهرک صنعتی می تواند عاملی برای رشد حوزه صنعت و کشاورزی باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ایجاد شهرک صنعتی شهرستان دیواندره در شهر زرینه در سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب در سال 88 به استان کردستان به تصویب رسید و قرار شد در سال 92 راه اندازی شود اما به دلیل مشکلاتی از جمله نبود آب مورد نیاز به تاخیر افتاد و اکنون با تلاش مسوولان وارد مرحله اجرایی شده و با 40 درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث است.



زرینه که در مسیر دیواندره به سقز و در 86 کیلومتری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده حدود دو هزار نفر جمعیت دارد و از سال 81 به شهر ارتقا یافته است.



بعد از حدود چهار سال از کلنگ زنی این شهرک صنعتی در هفته اخیر تابلوی شرکت شهرک های صنعتی شهرستان دیواندره برای اولین بار در شهر زرینه نصب شد و امیدها را برای ایجاد اشتغال پایدار، رونق اقتصادی و تقویت حوزه صنعت و کشاورزی و صنعت در دل مردم دیواندره زنده کرد.



مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان با اشاره به اینکه این شهرک قرار بود سال 92 آماده واگذاری شود، گفت: به دلیل مشکلات منابع آب، راه اندازی این شهرک به تاخیر افتاد که با بهره برداری از مجتمع آبرسانی اوباتو مشکلات این شهرک نیز برطرف و عملیات احداث آن در دست اجرا است.



محمود قادرمرزی با بیان اینکه این شهرک با مساحت 45 هکتار در قسمت غربی شهر زرینه واقع شده است، میزان پیشرفت فیزیکی آن را 40 درصد اعلام کرد و افزود: این شهرک از لحاظ موقعیت مکانی در بهترین موقعیت قرار گرفته است.



وی با اشاره به اینکه اراضی این شهرک از محل اراضی ملی تامین شده است، افزود: دیگر نیازی به تملک و خرید زمین های این شهرک وجود ندارد و این مساله به تسریع در روند راه اندازی شهرک کمک شایانی می کند.



وی همچنین دسترسی آسان به این شهرک را از دیگر مزایای آن دانست و اظهار کرد: تولید کنندگان راحت تر و کم هزینه تر می توانند در این شهرک سرمایه گذاری کنند.



قادرمرزی همچنین از انعقاد توافق نامه با سازمان فنی حرفه ای به منظور آموزش نیروهای کارآمد و ماهر در این شهرک خبر داد و گفت: قبل از راه اندازی شهرک، نیروی انسانی متخصص و ماهر جهت فعالیت در شهرک باید آموزش داده شود.



مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان در ادامه تامین آب را بزرگترین مشکل شهرک صنعتی زرینه دانست و از شهرداری و شورای اسلامی شهر زرینه خواست که در زمینه تامین آب مورد نیاز شهرک تلاش کنند.



شهردار زرینه نیز همکاری مجموعه شهرداری برای حمایت از راه اندازی این شهرک و حمایت از سرمایه گذاران را اعلام کرد و از مسوولان شرکت شهرک های صنعتی استان کردستان خواست هرچه سریعتر نسبت به راه اندازی این شهرک اقدام نمایند.



ناصح محمدخانی همچنین از برگزاری نخستین همایش کارآفرینی منطقه ای با محوریت کارآفرینی بنگاه های زودبازده در دیواندره خبر داد و گفت: این همایش توسط شورای اسلامی و شهرداری زرینه در هفته مشاغل سال آینده با هدف ارتقای فرهنگ سرمایه گذاری برگزار می شود.



وی از توجه و عنایت مسوولان در راستای توسعه هرچه بیشتر زرینه قدردانی کرد و افزود: زرینه ظرفیت ها و قابلیت های فراوانی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.



سخنگوی شورای اسلامی شهر زرینه نیز یکی از مشکلات این شهرک را تامین آب مصرفی و برق آن دانست و گفت: با همکاری اعضای شورای اسلامی، شهرداری زرینه و مساعدت بخشدار کرفتو مشکل ایجاد تاسیسات برق در تعامل با کشاورزان حل شد و همچنین برای تامین آب نیز منابع آب مناسب به شهرک صنعتی معرفی شد تا مشکلات آب و برق شهرک مرتفع شود.



یوسف نادری اظهار امیدواری کرد، سرمایه گذاران شهرستان دیواندره برای توسعه این شهرک وارد عمل شوند تا در این شهرستان هم شاهد تحول اشتغال زایی و کارافرینی باشیم.



وی از شهرستان دیواندره به عنوان یکی از قطب های دامداری و کشاورزی در منطقه غرب کشور نام برد و گفت: شیر، گندم، نخود، جو و همچنین گیاهان دارویی از جمله تولیدات شهرستان دیواندره است که به علت نبود صنایع تبدیلی روانه شهرهای دیگر می شود و در صورت همت کارافرینان و بهره برداری از شرکت صنعتی می توان از این مواد خام در جهت ایجاد صنایع تبدیلی مرتبط نهایت استفاده را برد و در راستای ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی منطقه گام برداشت.



وی همچنین ارتقای فرهنگ کارآفرینی را یکی از پیش نیازهای سرمایه گذاری در میان مردم شهرستان دیواندره دانست و گفت: شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر زرینه در صدد تشکیل انجمن کارآفرینی شهرستان دیواندره هستند و از این طریق می خواهند فرهنگ کار و تلاش را در میان مردم نهادینه کنند و آنان را به سوی سرمایه گذاری سوق دهند.



وی از همه جوانان و پیشکسوتان شهرستان دیواندره که در این زمینه تجربه کافی و یا مدارک دانشگاهی مرتبط دارند دعوت کرد که به این انجمن بپیوندند تا بتوان به صورت تخصصی شهرک صنعتی را به سرمایه گذاران معرفی کرد.ک/4



7346/570



گزارش از فرزاد نویدی

انتهای پیام /*






4363614
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، سالانه برای واردات ذرت و کنجاله سویا ۸ میلیارد دلار ارز از کشور خارج می شود که مسئولان با جایگزینی نهاده دامی و کشت گیاهان کم آب بدنبال کاهش وابستگی و خروج ارز از کشور هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام مسئول در سازمان توسعه تجارت گفت: در بخش‌هایی که امکان همکاری ما با آفریقا بیشتر است، ۲۰۰ تاجر در حوزه‌های مختلف شناسایی شده‌اند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در واکنش به مباحث مطرح شده اخیر، مدیریت رشد نقدینگی در اقتصاد کشور در دوره اخیر را در وضعیتی کاملا با ثبات دانست.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر صمت گفت: تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی هم در حوزه صادرات و هم واردات دوبرابر خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل پشتیبانی امور دام گفت: با شیب ۲۷ درصدی طی یک‌ماه گذشته، روزانه خرید حمایتی مرغ به هزارتن رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته کاری که گذشت چهار روز شاهد ورود نقدینگی بودند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه به ۲۳.۵۱ درصد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با افزایش ۴.۳۶ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت: خوشبختانه در حوزه لاستیک خودرو‌های سواری کمبودی نداریم و این صنعت امسال ۳۰۰ میلیون یورو ارز برای تولید نیاز دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و وضعیت مناسب دما، شرایط مطلوبی پیش روی کشاورزان دیم کار است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است