بین‌الملل 16:46 - 15 اسفند 1393
تهران - ایرنا - دور جدید مذاکرات صلح گروه های درگیر در سودان جنوبی روز جمعه با هدف پایان دادن به درگیری های 14 ماهه در این کشور در حالی بدون نتیجه پایان یافت که تاریخی برای از سرگیری مذاکرات تعیین نشد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، این دور از مذاکرات صلح سودان جنوبی در حالی پایان یافت که مذاکره کنندگان هشدار داده بودند که این دور آخرین فرصت برای دستیابی به توافق است.



جامعه بین دولتی توسعه کشورهای شرق آفریقا موسوم به ایگاد پنجم ماه مارس (14 اسفند ماه) را به عنوان ضرب الاجلی برای دستیابی به توافق نهایی صلح بین سالوا کی یر رییس جمهوری سودان جنوبی و ریک ماشار رهبر مخالفان دولت تعیین کرده بود.



این در حالی است که ضرب الاجل های قبلی برای دستیابی به توافق بارها به رغم تهدید به تحریم نادیده گرفته شده است.



سالوا کی یر و ریک ماشار در مذاکرات شرکت نداشتند، اما در مذاکرات پیشین در مورد تشکیل دولت وحدت انتقالی تا 9 ژوئیه (18 تیر ماه) به توافق دست یافته بودند.



درگیری ها در سودان جنوبی دسامبر 2013 آغاز شد، زمانی که سالوا کی یر، ریک ماشار معاون برکنار شده اش را به تلاش برای کودتا متهم کرد.



براساس این گزارش، سازمان ملل برآورد کرده است که 2 میلیون و 500 هزار نفر از مردم سودان جنوبی در وضعیت فوق العاده یا بحرانی به سر می برند.



شمار کشته شدگان در جریان درگیری های سودان جنوبی از طرف دولت، شورشیان یا سازمان ملل منتشر نشده، اما گروه بحران بین المللی تخمین زده است که دستکم 50 هزار نفر در این زد و خوردها کشته شده اند.



شبس**2050**1613

انتهای پیام /*


5986134
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع امنیتی در تشریح حمله به میدان گازی شمال عراق گفتند: بمباران میدان گازی «کورمور» در استان سلیمانیه با موشک کاتیوشا، تلفات انسانی برجای گذاشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک پهپاد ام کیو ۹ریپر به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون دلار این هفته در سواحل یمن سقوط کرد که احتمالاً توسط انصارالله سرنگون شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه المسیره یمن جمعه شب گزارش داد که عربستان، روستا‌های مرزی در شمال یمن را هدف حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری جمعه شب اعلام کردند که ۲ تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه پاکستان سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور را حائز اهمیت دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بر اثر حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به خودرویی در شرق لبنان، ۲ تن به شهادت رسیدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان انگلیسی همزمان با گسترش جنبش‌های دانشجویی در آمریکا، امروز جمعه در حمایت از فلسطینی‌ها و قطع ارتباط با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو در اعتراض‌های اخیر در دانشگاه‌های این کشور به دلیل جنگ اسرائیل در غزه سکوت کرد، اما مدعی شد که این اعتراض‌ها نشانه دموکراسی آمریکایی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است