بین‌الملل 00:05 - 05 بهمن 1395
«سیا» خبر داد
«سیا» در گزارش سالانه خود درباره اقتصاد ایران یک سال پس از اجرای برجام اعلام کرد که بدهکاری خارجی ایران در سال ۲۰۱۶ به ۷.۱۱۶ میلیارد دلار رسیده است، این در حالی است که در سال ۲۰۱۵ این رقم ۵.۳۴۸ بوده است.

افزایش حدود 2 میلیارد دلاری بدهی‌ خارجی و 10 میلیارد دلاری واردات ایران در سال 2016

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در گزارش سالانه خود درباره اقتصاد ایران اعلام کرد که ذخایر طلا و ارز ایران در سال 2016 افزایش یافته است.

به گزارش المیادین، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، «سیا» اعلام کرد که ذخایر ارز و طلای ایران از 110 میلیارد دلار در سال 2015 به 135.5میلیارد دلار در سال 2016 افزایش داشته است و بدین ترتیب ایران در زمینه ذخایر طلا و ارز ایران با چهار پله صعود در رده هفدهم جهانی قرار گرفته است.

بر اساس برآورد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، کشورهای چین (3 تریلیون و 92 میلیارد دلار)، ژاپن (یک تریلیون و 233 میلیارد دلار) و سوئیس (602 میلیارد دلار) بیشترین ذخایر ارز و طلای جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

در این گزارش سالانه آمده است که اقتصاد ایران به طور عمده متکی به صادرات نفت و گاز و همچنین بخش‌های کشاورزی، صنعتی و خدمات تولیدی است و صادرات آن به 87.52 میلیارد دلار در سال 2016 مقابل 64 میلیارد دلار در سال 2015 رسیده است. ایران 22.2 درصد به چین، 9.9 درصد به هند، 8.4 درصد به ترکیه، 4.5 درصد به ژاپن در سال 2015 صادرات داشته است. این در حالی است که واردات ایران در سال گذشته میلادی 62.12 میلیارد دلار مقابل 52.42 میلیارد دلار در سال 2015 بوده است.

در ارتباط با بدهکاری خارجی ایران آمده است که در سال 2016 به 7.116 میلیارد دلار رسیده است، این در حالی است که در سال 2015،  5.348 بوده است و با این حساب ایران در زمینه بدهکاری خارجی به رتبه 123 جهانی رسیده است.

این گزارش پس از گذشت یک سال از اجرای برجام و رفع تحریم‌های سازمان ملل و اتحادیه اروپا علیه ایران تنظیم شده است.

انتهای پیام/ح

 


8705666
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع فلسطینی از نتایج دیدار جنبش‌های حماس و فتح در چین در خصوص تحولات فلسطین به ویژه تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه الجزیره قطر شب گذشته تصاویری از تاکتیک‌های موفق شاخه نظامی حماس در نبرد زمینی با ارتش اشغالگر منتشر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیسیون اروپا پیشنهاد کرده است که شبکه اجتماعی تیک تاک به طور کامل در اتحادیه اروپا فیلتر شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان دانشگاه هاروارد در اقدامی نمادین به نشانه همبستگی با مردم غزه قابلمه‌های حاوی غذای سنتی فلسطین«مقلوبه» را برگرداندند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان دانشگاه هاروارد در اقدامی به نشانه همبستگی با مردم غزه که به دلیل محاصره نظامیان صهیونیست قحطی و گرسنگی را تجربه می‌کنند در اقدامی نمادین قابلمه‌های حاوی غذای «مقلوبه» را برگرداندند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شبکه «کان نیوز» اسرائیل خبر داد که نظر این رژیم برای آزادی اسرا در مرحله اول توافق با حماس برای آتش‌بس تغییر کرده و به ۳۳ نفر کاهش یافته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» درپی انتشار اخباری مبنی بر امکان صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو توسط دیوان بین‌المللی کیفری، این دیوان به اخبار منتشر شده در این باره واکنش نشان داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرتیپ بازنشسته لبنانی با اشاره به پاسخ تنبیهی اخیر ایران علیه رژیم صهیونیستی، به دستاورد‌های اطلاعاتی و ارزشمند تهران در این واکنش اشاره کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرتیپ بازنشسته لبنانی با اشاره به پاسخ تنبیهی اخیر ایران علیه رژیم صهیونیستی، به دستاورد‌های اطلاعاتی و ارزشمند تهران در این واکنش اشاره کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» خانم لودمیلا آودیووا ایران‌شناس، شاعر و نویسنده روس بر این باور است که ایران معاصر راه طولانی پیشرفت که نیازمند چند قرن است را در چند دهه و پس از انقلاب اسلامی پیموده و به کشوری مثال‌زدنی برای شرق و غرب جهان تبدیل شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است