استانی 17:28 - 12 مرداد 1394
/35 سال مدیریت جهادی/
‌جهاد دانشگاهی رسالت‌های مختلفی را در حوزه‌های فرهنگی، علمی و پژوهشی بر دوش دارد و همواره به دنبال تحقق اهداف تعریف شده در راستای توسعه کشور و انجام امور بر زمین مانده است.

یک مسئول: جهاد دانشگاهی در مسیر توسعه کشور گام بر می‌دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مرکزی – زهره نعمتی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی در نشست مطبوعاتی مسئولان جهاد دانشگاهی استان که به مناسبت 16 مرداد سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی برگزار شد، گفت: حوزه فرهنگی نیز در این عرصه همسو با جهاددانشگاهی اقدامات متعددی را به انجام رسانده که یکی از مهمترین آنها راه اندازی سازمان فعالیت‌های قرآنی کشور است که علاوه بر اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی، اولین خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) را با سالانه تولید هشت هزار خبر قرآنی در زیرمجموعه خود دارد.

وی با اشاره به فعالیت سازمان دانشجویان ایران که در استان مرکزی نیز دارای شعبه است، برگزاری اولین دوره مسابقات مناظره دانشجویی را یکی از مهمترین برنامه‌های این سازمان در استان عنوان کرد و گفت: استان مرکزی در برگزاری این مسابقات از نظر حضور دانشجویان، استقبال و تنوع موضوعات رتبه دوم کشور را کسب کرد. دانشجویان برتر این دوره از مسابقات به مرحله منطقه‌ای و سپس مناظره ملی راه خواهند یافت.

نعمتی معرفی و گرامیداشت مفاخر و شخصیت‌های استانی ذیل مرکز گردشگری علمی‌فرهنگی دانشجویان ایران را از دیگر برنامه‌های حوزه معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان دانست و افزود: این مرکز با هدف آشنایی دانشجویان با پیشرفت‌های علمی و صنعتی بعد از انقلاب اسلامی تورهای دانشجویی برگزار می‌کند.

وی به فعالیت‌های سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی استان مرکزی اشاره و اظهار کرد: این سازمان در حیطه‌های مختلف عملی و پژوهشی به نشر کتاب اقدام می‌کند و طی یکسال اخیر در حدود 15 عنوان کتاب توسط این مرکز در استان تولید و نشر داده شده است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی با اشاره به اینکه افکارسنجی یک صنعت مهم در دنیاست و هیچ خدمت فعالیتی امروزه در سطح دنیا بدون بررسی افکار و عقاید مردم انجام نمی‌گیرد، گفت: در این راستا مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران در جهاد دانشگاهی راه‌اندازی شده و شعبه این دفتر در استان مرکزی در حال فعالیت است.

وی افزود: تاکنون طرح‌هایی همچون سنجش شاخص‌های فرهنگ عمومی استان، سواد سلامت ایرانیان و سنجش رضایتمندی ارباب رجوع از دستگاه‌های اجرایی در این مرکز اجرا شده است.

وی با اشاره به تاسیس مدارس روح‌الله در مجموعه جهاد دانشگاهی که وظیفه آموزش و ترویج اندیشه‌های امام راحل را به انجام خواهد رساند، صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان ایران را یکی دیگر از فعالیت‌های حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی عنوان کرد و افزود: اقداماتی جهت استقرار این مدرسه و صندوق در استان در حال پیگیری است.

نعمتی به فعالیت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اشاره کرد و گفت: این خبرگزاری به عنوان یکی از خبرگزاری‌های فعال استان با تکیه بر ارزش‌هایی همچون صحت، دقت و امانتداری اقدام به انتشار اخبار می‌کند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون 57 برنامه فرهنگی در استان برگزار ‌و 20 هزار و 920 نفر ساعت از برنامه‌های برگزار شده استفاده کرده‌اند.

به گفته وی، 20 طرح موفق در عرصه افکارسنجی با رویکرد فرهنگی و اجتماعی نیز انجام شده و در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام


6853571
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است